logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.01.31 - 11 éve
[email protected]

Hogyan ne játsszuk el potenciális ügyfeleink, barátaink bizalmát?

Mindenki értékesít, van aki, élelmiszert, műszaki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak boss

Mindenki értékesít, van aki, élelmiszert, műszaki termékeket, szolgáltatást, van, aki gondolatokat, vagy éppen emberi törekvéseket. Nem mindegy, hogy hogyan. Ha jól, akkor örömöt, ígéreteket vált valóra, ha rosszul, akkor csak bosszúságot és csalódást.

Ügyfelem nevében hívott fel a minap egy számomra ismeretlen férfi. Üzleti ügyfél találkozóra invitált, hogy egy lehetséges közös projektet indítsunk el.

Remek, mondtam magamban, nem szabad semmilyen üzleti lehetőség előtt elmenni. Kölcsönös adatcsere, majd időpont és helyszínegyeztetés következett. Profi volt, még azt is megjegyezte, hogy közös ismerősünk is jelen lesz a találkozón. Kávéházi, vagy inkább éttermi helyszínt jelölt meg, de hát ebédidőben fogunk találkozni. Nem annyira profi, de elmegy. Időben érkeztem, s a karácsony várás üzleti forgatagában nézelődtem, amikor ránéztem az órámra, hogy itt lenne az idő a megérkezésnek. Sehol senki. Telefont nem veszi fel, aztán foglaltat jelez, aztán kinyom. 11 óra múlt 5 perccel – ez már késés, sőt udvariatlanság. Ügyfelemet hívom, külföldön van. Ez már furcsa. De én kitartó vagyok, és most már a végére akarok járni, belefér, még egy királyi 5 perc. Csöng a telefon, s jelentkezik meghívóm, hogy némi baleset érte, autójával koccant, pát perc és itt lesz. Oké. Javított egy kicsit. Meg is érkezik egy fiatalos ötvenes az étterembe, ez biztos ő lesz, várom az asztalnál. De még sem, mert megáll beszélgetni valakivel, s felém sem biccent. Mégis pár perc után odaballag hozzám, hogy bemutatkozzon. Most már valóban felteszem a kérdést magamban, hogy mit keresek én még itt? Ez már messze volt a profitól. Na, de furdal a kíváncsiság! Mi az az üzleti projekt, ami az ölembe hullik? Leülünk, s fél óra kölcsönös bemutatkozás után a lényegre tér. Üzleti ajánlata egy MLM rendszerbe való beléptetés volt. A rendszer bemutatását briliánsan csinálta, igaz már több mint 5 éve gyakorolja. De csak prezentáció volt, nyomta a szöveget ezerrel. Felforrt a vér a fejemben, ilyen pofátlan, behúzott a csőbe, olyan témával talált meg, ami nálam már nem aktuális. De nem ez volt a legrosszabb, hanem az, hogy nem lehetett lelőni, legalábbis az udvarias kommunikációs formában. Csak duma, csak duma. Úristen, mit csinál ez az ember?

A legalapvetőbb kommunikációs lépéseket sem tartotta be, nem hallgatott meg engem, bármit mondtam, csak neki volt igaza, ha véleményt mondtam, az nem úgy van, kaptam vissza. Sehogy sem tudtam megállítani. Na, megállj csak, kiszúrok én veled, nemes bosszú fogant meg bennem. Megírom! Emberek így nem lehet üzletet kötni! Ez így tukmátor, kereskedő, ügynök, szakmája negatív példája, az emberi kapcsolatok és bizalom pazarlója! Értékesíteni másként kell! Üzenem neki: Érdemes megtanulni, és vér profi értékesítővé válni! Így mindenki nyerni fog!

 

Pénzes Zsuzsa

Comline Budapest Kft.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu