logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.12.06 - 9 éve
[email protected]

MIÉRT FONTOS EGY VÁLLALKOZÁS ELEMZÉSE?

Amikor a cégünk alkalmazotti létszáma meghaladja a 15-20 főt, akkor már túlzott és irreális elvárás a vállalkozótól vagy a cégvezetőtől, hogy pontosan tudja, hogy mi zajlik a cég egyes részeiben. A kritikus létszám iparág

Amikor a cégünk alkalmazotti létszáma meghaladja a 15-20 főt, akkor már túlzott és irreális elvárás a vállalkozótól vagy a cégvezetőtől, hogy pontosan tudja, hogy mi zajlik a cég egyes részeiben. A kritikus létszám iparáganként eltérő lehet, és a szervezeti struktúrától is erősen függ. De a lényeg az, hogy minden növekvő vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor a vezető egy nap arra eszmél, hogy már nem tudja minden kolléga teljes nevét…

Sőt, ami ennél sokkal nagyobb baj, nem tudja esetleg azt sem pontosan, hogy ki miért felelős a cégben, és mit csinálnak a kollégák nap, mint nap. Ekkorra már meghaladta a cég azt a méretet, amit a vezető még képes egy-személyben irányítani, kontrollálni, vezetni. Segítségre van szüksége, különben elkezdődik a kockázatos vakrepülés. És itt jön a képbe a vállalkozás elemzése.

 

A vállalkozás elemzése, mint legfőbb vezetői feladat

 

Valójában a legnagyobb veszély, ami egy cégvezetőre leselkedik, az a saját tévedhetetlenségébe vetett hite. Sikeres vállalkozó, tehát néhányszor már „bejött neki”. De a szerencse forgandó, és stabil, növekvő céget nem érdemes a szerencsére alapozni. Az ellenőrzött nyers adatok sokkal jobb alapját képezik a sikeres üzleti döntéseknek.

Egyrészt szükségesek adatok a piacról és a versenytársakról, de ugyanannyira lényeges megismernünk a saját cégünk helyzetét, erősségeit és gyengeségeit is. Ez pedig nem jöhet máshonnan, mint a saját vállalkozás elemzése által. Mondhatnánk, hogy ezen információk összegyűjtése, elemzése, és ezek alapján sikeres stratégiák alkotása a legfőbb vezetői feladat.

 

A vállalkozás elemzésének gyakorlatias eszközrendszere

 

Az alkalmankénti, például éves, elemzések is már sokat segítenek, és jobbak, mint a teljes vakrepülés. De az igazi megoldás a vállalkozásunk elemzésére az, hogyha folyamatosan, mondjuk hetente, kapnánk a megbízható adatokat a cégünk minden főbb területéről.

Ehhez be kell azonosítanunk a főbb folyamatainkat, és az azoktól elvárt végeredményeket, valamint meg kell tudnunk ragadni ezeket az elvárt eredményeket olyan formában, hogy azokat objektíven, számszerűsítve mérhessük. Legegyszerűbb illusztrálni ezt az értékesítés területén. Mondjuk, hogy itt a fő folyamat új ügyfelek bekerülése a cégbe és az első vásárlásuk.

Ahhoz, hogy átlássuk ezt a folyamatot, szükséges mérnünk a folyamat számos kulcspontját. Például az adatbázisunk, vagy potenciális reklámelérésünk nagyságát; a ténylegesen elért kontaktok számát; a pozitívan reagálók, és érdeklődők számát; az esetlegesen feliratkozók vagy ajánlatot kérők számát; a telefonon felhívottak számát; a beegyeztetett tárgyalások számát; a megvalósult tárgyalások számát; és végül a megkötött szerződések vagy megrendelt áruk számát és értékét.

Ha ezekről a mérési pontokról folyamatosan kapjuk a megbízható adatokat, akkor két fontos dolog fog történni. Egyrészt nem az év végén lepődünk meg, hogy a dolgok jól, vagy rosszul alakultak, hanem minden héten képesek leszünk kontrollt gyakorolni a marketing és értékesítés folyamatára, és az eredményességére.

De még ennél is érdekesebb, hogy a folyamat különböző pontjain mért számok összevetésével azt is könnyen megtudhatjuk, hogy a szervezetünk melyik részén mennek jól vagy rosszabbul a dolgok, és hol volna szükség a közelebbi vezetői vizsgálatunkra, esetleg a beavatkozásunkra. Ha például rengeteg érdeklődőt mutatnának a számaink, de alig néhány kiküldött ajánlatot, vagy beegyeztetett tárgyalást, akkor azonnal láthatnánk, hogy elakadás van az értékesítési területünkön. Ezt tudva, további adatokat gyűjthetünk vagy akár kiadhatunk egy azonnali utasítást is a kezelésre. Egy ilyen rendszer teljesen visszaadhatja a vállalkozó kezébe a kontrollt a cége felett.

 

Jöjjön el a következő előadásunkra és ismerjen meg további létfontosságú fejlesztési eszközöket, hogy még eredményesebb legyen a vállalkozása!

Kattintson ide a részletekért!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu