Vállalkozásfejlesztés? Miért is?
Szakemberhiány? Képzetlen munkatársak?
Belső információáramlás nem kielégítő?
Nem eléggé hatékony munkavégzés és munkafolyamatok?
Személyzet motiválatlansága?
Megfelelő teljesítménymérési / ösztönzé
- Szakemberhiány? Képzetlen munkatársak?
- Belső információáramlás nem kielégítő?
- Nem eléggé hatékony munkavégzés és munkafolyamatok?
- Személyzet motiválatlansága?
- Megfelelő teljesítménymérési / ösztönzési rendszer hiánya?
- Nincsenek új vásárlók, új piacok?
Hogy csak néhányat említsünk, azokból a nehézségekből, amikkel a vállalkozásokban nap, mint nap szembesülnek. Hová fordulunk ezekkel?
Ha az irodánkba érve gázszagot éreznénk, néhány másodpercbe is alig telne, mire tárcsáznánk a gázművek, vagy egy ismerős gázszerelő telefonszámát. Ha csepegne a csap, vagy nem működne a világítás, akkor sem kellene sokáig gondolkodnunk azon, milyen szakembert keressünk a probléma megoldására. Nem is beszélve arról, ha furcsa zörgő hangot hallanánk kedves járművünk motorháza felől.
De kihez forduljunk, ha egy a vállalkozásunkat érintő problémát észlelünk, vagy valami alapvető változtatást szeretnénk végrehajtani? Érdekes módon, a vállalkozások működésének javítását nem „szerelésnek”, hanem vállalkozásfejlesztésnek nevezzük.
De egyáltalán hogyan vesszük észre, hogy problémák vannak a vállalkozásunkkal? Mit kellene látnunk ahhoz, az irodába érve, hogy sietve megkérjük a titkárnőnket, azonnal szerezze meg a környék legjobb vállalkozásfejlesztési szakemberének telefonszámát?
A vállalkozásfejlesztés lényege az, hogy ne csak belülről lássuk a cégünket, és a figyelmünket ne a napi problémák kössék le kizárólagosan. A cégen, és nem a cégben kell az időnk egy részében dolgoznunk. Más szavakkal, tulajdonosként kell gondolkodnunk, nem „csak” ügyvezetőként.
A vállalkozásunknak vannak olyan kulcsterületei, amelyeket külön-külön meg kell vizsgálnunk, és egyenként kell azokat fejlesztenünk olyan gyakorlati eszközökkel, amelyek arra a területre lettek kialakítva. Tehát a vállalkozásfejlesztés nem más, mint egy tudatos megközelítése a saját vállalkozásunknak, amelynek során elemezzük a vállalkozásunk területeit, majd megerősítjük a jó dolgokat, és korrigáljuk a rosszakat.
Azonban évek, vagy évtizedek vállalkozáson belüli munkája után, nem mindig könnyű hirtelen váltani, és kívülről kezdeni nézni a „teremtményünket”. Ennek sikeres megvalósításához a legtöbb vállalkozónak, vezetőnek külső segítségre van szüksége.
Még ha saját magunk rá is tudnánk nézni a cégünkre kívülről, fennáll a veszélye, hogy hasonlóan elfogultak lennénk vele, mint egy szülő a gyermekével. Pedig nagyon fontos, hogy első lépésként objektíven, és részletekbe menően tárjuk fel a vállalkozásunk erős és gyenge pontjait.
Összefoglalva tehát, ha az irodába érve, azon kapja magát, hogy teljesen belemerült a napi, operatív teendőkbe, és a folyamatosan felmerülő problémákat próbálja tűzoltásszerűen kezelni, akkor itt az idő vállalkozásfejlesztési szakembert hívni!
Tudjon meg többet a vállalkozásfejlesztésről és létfontosságú fejlesztési eszközökről, hogy még eredményesebb legyen a vállalkozása! Jöjjön el a következő előadásunkra, további információkért kattintson ide!