Rettegj a közösségi médiától!
Te is félsz a közösségi médiától, mert ismeretlen? Ha megismernéd, akkor már nem félnél? Megértenéd, hogy eredményt lehet elérni vele a kommunikálásban, az informálásban, a tájékoztatásban?
Mindig lesznek, akik beveszik a "hivatalos" kommunikációt. De úgy tűnik, hogy egyre növekszik azok száma, akik a közösségi médiában (social media) felismerik a média szó valódi jelentését: információ rögzítésének és közvetítésének eszköze.
E felismerést Magyarországon sokaknál a március 15-ét megelőző nagy hóesés, számos bajba került autós vészhelyzete hozta el. Kiderült, hogy a közösségi média képes gyors, hatékony informálásra (is). Ez most, a húsvét előtti ismételt hóesésben már visszaköszönt, hiszen előzetes figyelmeztetések, tájékoztatások jelentek meg. Valódi információk.
Mégis azt tapasztalni, hogy a közösségi médiától retteg a kormányok jó része, akárcsak a vállalatok és "szakemberek" többsége. Nem csoda. A befolyásolhatósága sokkal kisebb mértékű. Nem egyoldalú a kommunikáció. Vissza lehet kérdezni. Önálló gondolatok jelenhetnek meg. Felelősséget kell vállalni azért, amit írnak, mondanak. S a sort még folytathatnám.
A rettegést sokan úgy oldják, hogy inkább nem vesznek tudomást a közösségi médiáról. Inkább kísérletet sem tesznek annak megértésére: léteznek korábban ismeretlen eszközök, technológiák, amelyekkel ugyanúgy (vagy jobban) eredményt lehet elérni a kommunikálásban, az informálásban, a tájékoztatásban. S bizony vannak már olyanok, akik ezt teszik. Akár komplett generációk...
Csak hát a rettegés nagy úr! Nem mindenkit hagy gondolkozni... Bár vannak, akik nem is akarnak...
Te is rettegsz? Hiszen a korábban megszokott eszközökhöz képest más, idegen, ismeretlen a közösségi média? (Csak néhányat említek közülük: Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram)
Így inkább nem használod (nem használod ki, nem használod fel, nem hasznosítod) a közösségi médiát? Például információszerzésre, mások informálására? Tájékoztatásra és tájékozódásra?
Azért félsz, mert ismeretlen? Ha megismernéd, akkor már nem félnél?
Ha tudnád, hogy mit kezdhetsz a közösségi médiával például a személyes márkád építésekor, akkor hajlandó lennél megismerni egyes elemeit? Ha rájönnél, hogy milyen előnyei lehetnek a tudatos használatuknak, akkor hajlandó lennél rá időt szánni? Vagy inkább rettegsz tovább?
Csak akkor eszmélsz majd, ha valami baj ér? Ha jön a hó, ha elveszik a kutyád, ha ellopják az autód, ha elveszted állásod...