logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.12.02 - 3 éve
ARTudásmenedzsment

4C Modell

Ahhoz, hogy a marketing sikeres eszköz legyen a termékek és szolgáltatások, valamint a fogyasztók és előállítók között, négy befolyásoló tényezőt kell megfelelően kombinálni, ezek együttes alkalmazását hívják marketing mixnek

A legkorábban megalkotott marketing mix a 4P, ami a következő elemekből áll:

  • Product – Termék
  • Price – Ár
  • Place – Hely
  • Promotion -Promóció

Robert F. Lauterborn azonban egy új összeállítást javasolt a marketin mixre, és 1990-ben megalkotta a 4C modell használatát, amit a 4P modell ellentétjeként hozott létre. Lényege, hogy a marketing eszközök megválasztása során a fogyasztókat állítja a középpontba a vállalat helyett.

A 4C modell elemei a következőkből állnak:

  • Ügyfelek, fogyasztói igények (Clients): A termelés helyett a fókusz a fogyasztói igényeken van. Tehát a vállalat azt adja el, amit a fogyasztó kifejezetten vásárolni akar.
  • Költség (Costs): A fogyasztás teljes költségét figyelembe veszi, nem csak a „dobozos árat”. Pl.: Fesztivál esetén nem csak a bérlet árát figyeli, hanem a fesztiválon elkölthető étel, alkohol stb árait is.
  • Kényelem (Convenience): Önmagában a termék helyének kiválasztása, elhelyezése nem elegendő. A vásárlás, fogyasztás, szolgáltatás igénybevétele során a kényelem előtérbe helyezése válik lényegi elemmé. Pl.: Érintésmentes fizetés, online rendelés.
  • Kommunikáció (Communication): A kommunikáció célzottan, személyesebben szólítja meg az embereket, a minél szélesebb célcsoport helyett. Kétirányba történik a fogyasztó és a vállalat között.

A marketing stratégia során a marketing mix minden elemének részletes kidolgozása fontos feladat. Figyelembe kell azonban azt is venni, hogy a stratégia nem feltétlenül egy statikus elem, így időközönként újragondolást igényel. A marketing mix elemit úgy kell kialakítani, hogy azok folyamatosan a vállalat céljaival, növekedésével összhangban legyen, valamint megfeleljenek a fogyasztók igényeinek, mely szintén folyamatosan változik.

Forrás: https://marketingblogger.hu/4c-modell/

Címkék:
elearning marketing !C modell 4C modell
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu