logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.12.02 - 2 hónapja
ARTudásmenedzsment

4C Modell

Ahhoz, hogy a marketing sikeres eszköz legyen a termékek és szolgáltatások, valamint a fogyasztók és előállítók között, négy befolyásoló tényezőt kell megfelelően kombinálni, ezek együttes alkalmazását hívják marketing mixnek

A legkorábban megalkotott marketing mix a 4P, ami a következő elemekből áll:

  • Product – Termék
  • Price – Ár
  • Place – Hely
  • Promotion -Promóció

Robert F. Lauterborn azonban egy új összeállítást javasolt a marketin mixre, és 1990-ben megalkotta a 4C modell használatát, amit a 4P modell ellentétjeként hozott létre. Lényege, hogy a marketing eszközök megválasztása során a fogyasztókat állítja a középpontba a vállalat helyett.

A 4C modell elemei a következőkből állnak:

  • Ügyfelek, fogyasztói igények (Clients): A termelés helyett a fókusz a fogyasztói igényeken van. Tehát a vállalat azt adja el, amit a fogyasztó kifejezetten vásárolni akar.
  • Költség (Costs): A fogyasztás teljes költségét figyelembe veszi, nem csak a „dobozos árat”. Pl.: Fesztivál esetén nem csak a bérlet árát figyeli, hanem a fesztiválon elkölthető étel, alkohol stb árait is.
  • Kényelem (Convenience): Önmagában a termék helyének kiválasztása, elhelyezése nem elegendő. A vásárlás, fogyasztás, szolgáltatás igénybevétele során a kényelem előtérbe helyezése válik lényegi elemmé. Pl.: Érintésmentes fizetés, online rendelés.
  • Kommunikáció (Communication): A kommunikáció célzottan, személyesebben szólítja meg az embereket, a minél szélesebb célcsoport helyett. Kétirányba történik a fogyasztó és a vállalat között.

A marketing stratégia során a marketing mix minden elemének részletes kidolgozása fontos feladat. Figyelembe kell azonban azt is venni, hogy a stratégia nem feltétlenül egy statikus elem, így időközönként újragondolást igényel. A marketing mix elemit úgy kell kialakítani, hogy azok folyamatosan a vállalat céljaival, növekedésével összhangban legyen, valamint megfeleljenek a fogyasztók igényeinek, mely szintén folyamatosan változik.

Forrás: https://marketingblogger.hu/4c-modell/

Címkék:
elearning marketing !C modell 4C modell
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2023-01-31 09:15:00
6 tipp a célok megvalósításához
2023-01-30 08:07:09
A kirúgás művészete
2023-01-26 09:10:10
Matchy-matchy
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2022-05-19 10:39:48 | E-learning

    Gamifikáció előnyök és hátrányok

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető toborzas elearning munkáltató önéletrajz állás Linkedin stressz Dr. Kocsis Ildikó munka képzés kiválasztás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda szervezetfejlesztés változás Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tippek online tanulás felmondás coach érthető jog önismeret tanulás tárgyalástechnika tipp siker szabadság vezetőfejlesztés Y generáció kommunikáció
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu