logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.03.08 - 4 éve
ARTudásmenedzsment

A modern tanuló képzése

A mai tanulók képzése és fejlesztése során elengedhetetlen, hogy felmérjük, melyek az épp aktuális trendek, tanulási igények valamint fontos, hogy mindezekkel folyamatosan lépést is tartsunk. Ehhez első körben a tanulókat, tanulói szokásokat kell megismernünk és ahhoz igazítani képzésünket, illetve kiválasztanai a megfelelő képzési formát, hiszen a legnagyobb hatékonyság akkor érhető el, ha a tanulók preferenciáit tartjuk az elsődleges helyen. Nézzünk most meg néhány fő kérdéskört, mely segítségével bővebb információt kaphatunk mindezekről.

Mi jellemzei a modern tanuló igényeit, szokásait?

A puha készségek fejlesztése egészen a munkahelyen történő technikai tréningekig a mai tanulási szokásokban drasztikus változásokat hoztak. Napjainkban már lényegesen fontosabb szerepet tölt be a tanulás során az intenzitás, az egyedi ütemezés, elsajátíthatóság, a gyakorlatiasság és alkalmazhatóság. Mindezekből pedig a következő állítások vonhatók le, melyek bemutatják a tanulók általános jellemzőit:

  • A felnőtt tanulók szokásaihoz, olyan médiumok járulnak kiegészítésül, mint például videók, podcastek, különféle játékok, közösségi platformok, illetve internetes fórumok.
  • Számos eszköz is rendelkezésre áll a tanuláshoz, (okostelefon, laptop, tablet, számítógép) mely azt eredményezi, hogy a tanulók szinte bárhol, bármikor el tudják sajátítani és végezni tanulmányaikat.
  • Továbbá a felnőttekre jellemző, hogy inkább részletekben tanulnak és akkor, ha az saját maguk számára szükséges, így még inkább fontosabbá vált a mikrotanulás és a „just-in-time” tanulás bevonása, illetve átfogóbb alkalmazása.

Miért kiemelkedően fontos, hogy a képzési stratégiánkat a tanulók igényeihez alakítsuk?

A távoktatás, a közösségi normák változásai, a fejlődő munkaerődinamika mind hozzájárultak a mai munkahelyi kultúra kialakulásához. A munkavállalók ma már sokkal mobilisabbak és kevésbé elkötelezettek a munkahelyükhöz, munkaadójukhoz, mindez pedig eredményezi, hogy sokkal könnyebben is váltanak a munkahelyek között, addig amíg az elvárásuknak megfelelő helyet nem találnak. A szervezetek számára ezért lényeges, hogy olyan plusz munkafeltételeket nyújtsanak, mint a képzések, tréningek, ezzel is megnyerve az egyes munkavállalókat maguknak. Tudjuk ugyanis, hogy egy elégedett munkavállaló sokkal produktívabb, sikeresebb tagja tud lenni a szervezetnek, amit a következő eredmények is bizonyítanak:

  • Az IMB Institute for Business Value (IBV) kutatásaiban kimutatta, hogy azok a szervezetek, ahol valóban biztosítva vannak a munkavállalók számára szükséges képzések, képesek megtartani a dolgozóik 62%-át.
  • Kivételesen jó pénzügyi előnyökkel járhat, ha a képzések a munkavállalók igényeihez vannak igazítva, hiszen kutatások kimutatták, hogy egy szervezetet elhagyó dolgozó pótlása az éves fizetése 200%-át is meghaladhatja, tehát a megtartás kiemelkedően fontossá vált a legtöbb szervezet éltében.

Milyen képzési stratégiákba és tartalmi formátumokba érdemes befektetni?

Láthatjuk, hogy a képzések biztosítása nagy előnyökkel járhat, hiszen hozzájárul a munkavállalók elkötelezettségéhez, sikereihez, a megtartáshoz és még a szervezet jó hírnevéhez is. Lássunk tehát néhány képzési stratégiát, mely hasznos lehet, ha a jövőben tervezünk képzési programot bevezetni vagy fejleszteni szervezetünkben:

Munkafolyamatokhoz kapcsolódó képzések

  • Microlearning: Kis mértékő, könnyen, egyszerűen – akár mobilon is – elvégezhető tanulást biztosít.
  • Alkalmazások által történő tanulás: Szintén rugalmas, bárhol, bármikor hozzáférhető és remek kiegészüléssel szolgálhat képzések mellé.
  • Szemelyre szabott képzési forma: Előnye, hogy kihasználja a tanulói preferenciákat, egyedileg elkészített tananyagot biztosít.
  • Just-in-time képzés: Támogatja a dolgozókat munkalehetőségekkel és teljesítménytámogató eszközökkel.

Tanulási tapasztalatokra épülő képzések

  • Gamifikáció: Hozzájárul a tananyag elsajátításához, játékos, gyakorlatias módszerekkel. 
  • Interaktív videókra épülő tanulás: Színesebbé teszi a tananyagot, ezáltal növeli a tanulók elkötelezettségét.
  • Forgatókönyv alapú tanulás: Segíti a tanulókat vezetni a tananyag elvégzésében, elsajátításában.
  • NextGen stratégiák: Ilyen például a Virtuális valóság (VR) és a Kiterjesztett valóság (AR).

Kollaborációs tanulási folyamatok

  • Csoportos tanulás: Csoportos projekteken és közös munkán alapszik a tanulás.
  • Vitafórumok: Közös kommunikáció, nézetek megvitatása által történő tanulást jelent.
  • Tartalomkezelés: Ellenőrzött források, olvasmányok, jegyzetek megosztásával a bővítheti a tanuló tudását.

Forrás: https://elearningindustry.com/training-modern-learner-delivery-strategies-and-content-formats-that-work

Címkék:
elearning learning strategies modern learner
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu