logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.04.10 - 13 éve
ARTudásmenedzsment

Egy e-learning keretrendszer bevezetésének lépései 3. rész

„Rendszer bevezetése és tesztelése” valamint az „Üzemeltetés, karbantartás” fázisokat ismerheted meg.

Előző cikkünkben megismerkedtünk a „Rendszerelemzéssel” valamint a „Logikai és fizikai tervezéssel”. Ma az E-learning keretrendszerek bevezetésének utolsó cikkét olvashatjátok, amelyben a „Rendszer bevezetése és tesztelése” valamint az „Üzemeltetés, karbantartás” fázisokat ismerheted meg.

Rendszer bevezetése és tesztelése

Egy e-Learning rendszer bevezetésekor el kell döntenünk, hogy a telepítést és üzemeltetést egy külsős cégre bízzuk, vagy magunk oldjuk meg házon belül. A folyamat lebonyolításához be kell vonnunk szakértőket, akik már jártasak hasonló rendszerek kiépítésében, illetve tisztában vannak az vállalat sajátosságaival is.  Ez a személy lehet belső vagy külső ember is.

Az implementáció során el kell döntenünk, hogy a rendszert konfigurálni vagy testre szabni szeretnénk-e. A konfiguráció annyit jelent, hogy a rendszer előre beépített modulokat, komponenseit „kapcsoljuk be”. A megrendelő így maga választhatja ki, hogy ezekből mire van szüksége. Ha viszont olyan igényei vannak, amire eredetileg megrendelt rendszer nem nyújt megoldást, akkor beszélünk testre szabásról. Ennek teljesítéséhez egyedi rendszert kell létrehozni, ami sokkal időigényesebb és drágább.

A tesztelésre nagy hangsúlyt kell fektetni. A bevezetett rendszert tesztelni kell, hogy ténylegesen megfelel-e igényeinknek, illetve az új környezetben is az elvárásoknak megfelelően működik-e. Ha nem, akkor a problémákat javítani kell, addig nem üzemeltethető. Ha az előzetes tesztelés sikeres, a rendszer azt nyújtja, amit elvártunk tőle, akkor elkezdhetjük betanítani az üzemeltetőket és egyes felhasználókat a tesztrendszer használatára. Közben elkészülhetnek az on-line szimulációk, diasorok, géptermi oktatás anyaga, dokumentációk, felhasználói kézikönyvek is szükségesek lehetnek.

A tesztelés lépéseit javasolt a következő sorrendben elvégezni:

  1. Modultesztek végrehajtása: részegységek futtatása és integrálása. Megvizsgálandó, hogy hogyan működnek együtt.
  2. Felhasználói felület vizsgálása
  3. Terheléses teszt végrehajtása
  4. Régi és új rendszer közötti adatátvitel ellenőrzése

Az első időszakban fel kell készülni a legváratlanabb problémák felmerülésére is. A felhasználók a kommunikációs közeg használatával, már a probléma felmerülésekor értesíteni az oktatókat valamint a rendszer adminisztrátorait.

A trénerek oktatása nagyon fontos a rendszerben rejlő lehetőségek kihasználásához.

Üzemeltetés, karbantartás

Az üzemeltetés során folyamatosan ellenőriznünk, tesztelnünk kell a rendszert, mert egy esetleges probléma a felhasználók hozzáállását nagyban megváltoztathatja. A rendszernek folyamatosan naprakésznek kell lennie, és a megjelenő frissítéseket nyomon kell követnünk, és telepítenünk kell.

Továbbá nem szabad megfeledkeznünk az oktatóanyagok illetve a tartalom aktualizálásáról, új tartalmak feltöltéséről sem, hiszen ezek megjelenítése a keretrendszer legfőbb célja.

Összességében elmondható, hogy a sikeres bevezetéshez a leírtak közül minden lépést meg kell valósítanunk, nem szabad lebecsülnünk a fontosságukat. A bevezetés folyamatában minden érintett csoportnak részt kell vennie, hogy biztosan megfelelő rendszert és megfelelő módon hozzunk létre.

Hozzászólásaitokat, tapasztalataitokat kommentekben várjuk a rendszerek bevezetésével kapcsolatban.

Címkék:
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu