logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.03.09 - 10 éve
ARTudásmenedzsment

Hogyan kössük le a "modern" tanulók figyelmét?

Napjainkban megtalálni a választ valamire nem jelent kihívást, csupán használnunk kell a Google-t. Az információhoz való gyors és közvetlen hozzáférésnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. A munkáltatóknak egyre magasabb

1391324188_6518Napjainkban megtalálni a választ valamire nem jelent kihívást, csupán használnunk kell a Google-t. Az információhoz való gyors és közvetlen hozzáférésnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. A munkáltatóknak egyre magasabbak az elvárásai az alkalmazottak tudásával kapcsolatban ám sok esetben nem biztosítják számukra az információhoz való hozzáférhetőséget.Ez a konfliktushelyzet hatalmas kihívást jelent a vállalati képzésben. A bejövő tweetek, e-mailek, videók és alkalmazások könnyen elterelhetik a figyelmünket az elvégzendő feladatról, másrészt viszont az információhoz való hozzáférés biztosítja a folyamatos megújulást, illetve az elavult tartalmak újraértelmezését. Nem meglepő hogy napjainkban a vállalati képzésekért felelős szakemberek, szinte lehetetlen küldetésre vállalkoznak, amikor a tudás helyes közvetítése mellett a „modern tanulók” figyelmét kell lekötniük.

Lássunk 6 módszert a „modern tanulók” figyelméért vívott harcban

  1. Mérjük fel az igényeket!

Az azonos térben és időben zajló képzések ideje lejárt. Nem kell hosszú utakat megtennünk egy vállalati tréningére, hogy megszerezzük a szükséges tudást. A web alapú e-learning alkalmazások lehetővé teszik, hogy a tanulók bárhol, bármikor elérhetik a tartalmakat tableten vagy mobil eszközön.

  1. Legyünk rövidek!

Gyakran találkozunk a „nincs időm” kifejezéssel. Sok képzésben részvevő, úgy érzi a tanulásra fordított idő miatt elmarad munkájával. Léteznek olyan online képzések, amik rövid öt perces tananyagrészeket kínálnak azok számára, akik bővíteni kívánják ismereteiket. Így a mindennapos munkavégzés mellett nem megterhelő számunkra a tanulás. Legyünk óvatosak e tekintetben! Nem minden tartalom alkalmas arra, hogy falatnyi részekre darabolva tálaljuk a tanulónak, gondoljuk csak az M-learning problematikájára.

  1. Legyünk személyre szabottak!

Az adaptív e-learning technológia lehetővé teszi a tanulók számára, hogy akkor tanuljanak, amikor szükségük és idejük van rá. Továbbá biztosítja azt, hogy a sikertelenül elsajátított tartalmakat újraoktassuk a tanulóknak amennyiben szükséges. Ezt a személyre szabott tudástérképet az e-learningben gondtalanul nyomon követhetjük így növelve a tanulás hatékonyságát.

  1. Legyünk interaktívak!

Több kutatási beszámolóban olvashatunk arról, hogy egy adott anyag 90%-a feledésben merül nem egészen egy hónap után. A technológia lehetővé teszi, hogy az egyén aktívabb szerepet vállaljon a tanulási folyamatban (kérve, hogy kattintson a válaszra, töltse ki az üres mezőt stb.) Ez erősíti az információt az agyban, így a tanulóknak kisebb esélye van a felejtésre, továbbá az élmény alapú tanulás növeli a motivációt is.

  1. Legyünk szórakoztatóak!

A játék alapú e-learninggel már korábban is foglalkoztunk, például ITT. A gamification módszere kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a tanulást korhatár nélkül élvezhetővé tegyük bárki számára. A rengeteg kihívás és versengés lehetősége izgalommal tölti meg a tanulás folyamatát.

  1. Tervezzünk hosszú távra!

Az e-learning sajátos módszertanának köszönhetően hatékonyabb tanulásra ad lehetőséget. A folyamatos visszakérdezések, ellenőrzések, a tudás folyamatos monitorozása elősegíti a tananyag memorizálását. Kutatások is kimutatták, hogy sokkal hatékonyabban tudunk megjegyezni tartalmakat, ha bizonyos időközönként visszacsatolást alkalmazunk.

Következő cikkünkben tippeket adunk, hogyan építsünk fel egy e-learning tananyagot a „modern tanulók” számára.

Véleményeteket, gondolataitokat a témával kapcsolatban kommentben várjuk!

Kapcsolódó linkek:

http://storage.pardot.com/34712/1802/Interval_Reinforcement_Infographic_full.jpg

http://know.axonify.com/l/34712/2014-02-08/h13

http://venturebeat.com/2015/02/12/not-just-fun-and-games-gamifying-employee-learning-reaps-big-wins/

Címkék:
y generáció modern tanulás
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu