A jövő sikeres vállalkozása.
Sales = Marketing = PR = Stratégia = Tartalom = EMBEREK
Minden ugyanaz? Minden egyenlő? Miért? Mi is ez?
SALES.
Mi kell a saleshez? Mi az értékesítés alapja? Mit hívunk jónak?
Nem tudok konkrét definícióról, ami nem jelenti
Sales = Marketing = PR = Stratégia = Tartalom = EMBEREK
Minden ugyanaz? Minden egyenlő? Miért? Mi is ez?
SALES.
Mi kell a saleshez? Mi az értékesítés alapja? Mit hívunk jónak?
Nem tudok konkrét definícióról, ami nem jelenti azt, hogy nincs, de azt biztos, hogy eléggé szubjektíven tudjuk meghatározni az egyes véleményeket ebben a témakörben is.
A jó sales elad. Proaktív. Értékesíti a terméket, szolgáltatást. Ügyfélt kezel. Elkötezetté tesz. Nyughatatlan. Újra vásárlásra ösztönöz. A sales növekszik.
A jó sales-es a fentieket tudja és irányítja. A stratégiának megfelelően.
MARKETING.
Milyen a jó marketing? Mi az alapja?
A jó marketing felkelti az érdeklődést, vonzóvá teszi a terméket/szolgáltatást. Vágyat kelt és értékesnek mutatja be a terméket. (Akár többnek is, mint amit valójában tud.) A marketing megújul. Fenntartja az érdeklődést.
A jó marketinges a fentieket menedzseli. Újra és újracsomagolva. A stratégiának megfelelően.
PR - Kommunikáció.
Milyen a jó kommunikáció? Hogyan működik jól?
A jó PR képviseli és közvetíti azokat a dolgokat amivel összhangban a marketing és a sales végzi a munkáját. Azaz a marketinget kiegészítve a sales-t támogatva kommunikál a cég termék/szolgáltatásáról a cég életéről, vezetőiről. Stb.
A jó PR-os összehangol, átlát, hitelesít, korrigál, tervez, kivitelez. A stratégiának megfelelően.
STRATÉGIA.
Mitől lesz jó egy stratégia? Van kész stratégia?
A stratégia vezetői szint. A stratégiát alkotó vezető felelőssége a tervezett, jól meghatározott, összehangolt és érthető stratégia. A stratégia értékeket képvisel, irányt mutat, elkötelezetté tesz és motivál. A stratégia fejlődik. A jó stratégia sosincs kész, mert mindig csiszolódik.
A jó vezető (a stratéga) nyitott szemléletű, vízionál, alapos, kutató, elemző, tervező, fejlesztő és jól szegmentálja a teljes stratégiát az egyes célterületekre, részstratégiákra.
TARTALOM.
Mi a tartalom? Milyen a jó tartalom? Mit jelent?
A tartalom a cég terméke, szolgáltatása, amit képvisel. Az értékek, amiket birtokol és közvetít. A cég (és az emberek) minden megnyilvánulása.
Minden, ami összeköthető a céggel és a branddel.
A tartalom előbb van körvonalazva, mint a stratégia. A tartalom felelőse a cég alapítója - felső vezetése.
A jó alapító (felső vezető) a kezdetektől fogva nyiltan és érthetően képviseli és közvetíti az értékeket, ami minden ember részére egyértelmű, elfogadható és képviselhető.
EMBEREK.
Mi jellemzi az embereket?
Önismeret. Önbizalom. Tudatosság. Személyiség. Kreativitás.
Célok. Vágyak. Tulajdonságok. Kihívások. Feladatok. Rátermettség. Stb.
Ki mire rátermett? Ki miben lehet sikeres?
Ki a jó vezető….Ki a jó stratéga….Ki a jó sales-es….?
— o — o — o —
Ha elvonatkoztatunk attól, ahogy a már létező cégek működnek, akkor azt láthatjuk, hogy a fentiek alapján fel lehet építeni bármilyen vállalkozást. Amit egy új vállalkozás elkövethet, mint hibát az, ha megpróbálja a már létező vállalkozások alapján felépíteni a sajátját.
Amit tennie kell, a saját struktúrája és indokai szerint felépíteni, mert az fog működni.
Ezeken túl az EMBER mindig meghatározó része, alapja lesz annak, hogy mi és hogyan fog jól működni.
HOGYAN?
Felmerülő kérdések esetén….
További részletekért és információkért állok rendelkezésre!
Zeisky Ákos
esszencialista