a MOTIVÁCIÓ jövője.
A motiváció motiválás folyamatosan visszatérő egyre inkább meghatározó kérdés a vállalkozások életében.
Hogyan motiváljuk a munkavállalókat?
Hogyan mérjük a motivációjukat?
Hogyan harcoljunk a kiégés ellen?
Hog
A motiváció motiválás folyamatosan visszatérő egyre inkább meghatározó kérdés a vállalkozások életében.
- Hogyan motiváljuk a munkavállalókat?
- Hogyan mérjük a motivációjukat?
- Hogyan harcoljunk a kiégés ellen?
- Hogyan tegyük elkötelezetté őket?
Ugye ismerős kérdések ezek.
A helyzet az, hogy kevés ember van akit hosszú távon motiválni lehet bármi olyannal ami nem őbelőle fakad, azaz érdeklődési területe.
Azt mondják a fiatalok motiváltabbak könnyebb nekik kihívásokat adni egy cégen belül, holott csak annyi a helyzet, hogy ismeretlen nekik a munka világa, még tapasztalatlanok és jó esetben kihívás, esetleg megfelelni vágyás teszi őket motiválttá.
Ez manapság egyre kevésbé igaz, azt mondják, hogy a Y-Z generációt már nem lehet azzal motiválni, hogy munkakörnyezetben találjon új kihívásokat, hogy karriert építhessen, hogy ezáltal teljesedhet ki.
Ez a vonat elment. (Bár a legtöbb cég még bőven ezt a kört futja.. mert mi mást?)
Alternatíva?
Sokan próbálkoznak megülni egy “új otthon” filozófiát, amiben a munkakörnyezet, a munkáltató, a munkatársak “családi, haveri + otthoni” szerepben tetszelegnek, ezzel próbálva elnyerni a munkavállalók kegyét, hogy így biztosabban elköteleződnek és tartósan erősíthetik (vagy megtölthetik létszámmal) a céget.
Próbának ez is jó. (De nem hiszem, hogy ki lehetne jelenteni rá, hogy ez a megoldás.)
Így egyikre sem mondhatjuk, hogy megoldás a fenti kérdésekre. Mindegyiknek van még valóság/realitás tartalma, azaz mindegyik megtalálja a saját “követőit” és munkavállalóit, de legtöbbször azt látjuk, hogy inkább valami vegyes megoldással próbálnak a cégek üzemelni, több kevesebb sikerrel és keresik a “merre tovább” utat.
Mi hiányzik a képből?
A több éves munkaadói és rengeteg munkavállalói (interjúk, konzultációk, karrierexpók) tapasztalat után a véleményem az, hogy:
Egy munkáltatónak a saját értékei és hatékonysága szerint kell több alternatívát kínálni a munkavállalók részére, ami egyezik a cég jövőképével és céljaival. DE ezzel csak azoknak a potenciális jelöltek érdeklődését tudják felkelteni akik ezt értik és a saját céljaikkal és értékeikkel is tisztában vannak.
A tiszta kép kell hogy találkozzon az egyén oldaláról érkező tiszta célokkal.
A munkavállalók ÖNmotivációja az elsődleges és meghatározó szempont 2017-ben az álláspiacon és a munkáltatói oldalon ennek a motivációnak a kiteljesítésére való lehetőségek biztosítása a feladat.
Ez mindkét oldalról nagyfokú tudatosságok és felkészültséget igényel.
De ez az egyetlen út a bejegyzést indító kérdések megválaszolására.
A feladat itt nem a mások megértése, hanem a saját magunk (és/vagy saját csapat, cég, vállalkozás) lehetőségeinek a kialakítása és fejlesztése.
Úgy, hogy ez majd mások számára is könnyen érthető legyen.
Mi ezen dolgozunk és ezekben segítünk jövőre is!
Kellemes Ünnepeket!
Ákos
ESSENTIA™