Vállalkozz okosan.
Van egy ötlet, vagy egy már meglévő szakma, egy hobbi ami régóta csábít, bele kéne fogni. Vannak támogatók, bíztatnak merj belevágni, egyszer élünk, hajrá és persze vannak olyanok is akik azt mondják jobb a biztonság, a mai világb
Van egy ötlet, vagy egy már meglévő szakma, egy hobbi ami régóta csábít, bele kéne fogni. Vannak támogatók, bíztatnak merj belevágni, egyszer élünk, hajrá és persze vannak olyanok is akik azt mondják jobb a biztonság, a mai világban nem szabad vállalkozni, ne kockáztass.
Mindenkinek csak a legjobbat akarja, a saját szempontjai és tapasztalatai szerint ad tanácsot és hiszi, hogy a legjobbat mondja.
Na de mi miatt ilyen vagy olyan valaki?
Az emberek világképét a minták határozzák meg ahogy felnőttek. Ha valaki alkalmazott szülők körében és jellemzően hasonló környezetben nőtt fel, úgy akaratlanul is azokat a mintákat képezni le a felnőtt életére, az a világképe, nem is tud róla, de ilyen lesz a viszonya a munkához, a pénzhez a lehetőségeihez.
Ez nem azt jelenti, hogy valaki ne lehetne ilyen környezetből is vállalkozó, csupán tudnia kell, hogy innen indul és szemléletet kell váltania ahhoz, hogy sikeres lehessen egy teljesen más világnézetet követelő területen.
A szülők és a környezet segítheti is a vállalkozói szemlélet kialakulását és fejlesztését a fiataloknál, de csak akkor ha jó modelleket kapnak és a legjobb ha tudatosan történik. Természetesen ez a legritkább, de van rá mód.
A rendszeresen hallott, minket körülvevő vállalkozói sikersztorikban is jól azonosítható az a környezet, amiben a sikert elérő fiatal vállalkozó felnőtt és így (szintén tudat alatt) alapozódott meg benne a sikerességre vivő szemlélet és a saját karaktere.
Visszatérve azokra akik még csak gondolati szinten játszanak el a vállalkozói élettel, tudniuk kell ezt. Megvizsgálva az életüket, a környezetüket azonosítaniuk kell, hogy "mit hoztak”, milyen mintákat kaptak, mint alap, mert innen indul minden.
Enélkül nem fog menni. DE amint tudjuk valamiről, hogy van, úgy sokkal könnyebben dolgozhatunk rajta.
Az alap karakterünk többek között meghatározza az önbizalmunk, a nyitottságunk, a kihívásoknál és változó környezetben tanúsított reakcióink és azt is hogy milyen dolgok érdekelnek minket, mivel válhatunk ön-motiválttá tartósan.
Ha ismerjük magunkat, akkor jó alappal indulunk ahhoz, hogy tudjuk, megtaláljuk mi lehetne a mi sikerességünk kulcsa a vállalkozásban. Miben vagyunk jók, miben lehetnénk elismertek, mi múlik rajtunk abban, hogy a vállalkozásunkat sikerre vihessük.
A vállalkozásban nem csak ügyvezetők, törtetők lehetünk, ha például valami szakmában vagyunk jók, vagy igazán értünk egy területhez, marketing, design, sales, pénzügy, stb, akkor ez lehet a vállalkozásban az a terület ami a mi erősségünk, és mivel egy fő szinte soha nem visz sikerre céget, így kellenek mellénk azok a társak, csapattagok, akik a többi területen élik meg a saját egyéniségüket, azt amikben ők jók. Így együttes erővel lehet elindulni a közös vállalkozásban.
Az, hogy mi legyen az ötlet, a vállalkozás stratégiája az a közös munkából, az együttműködés kialakításakor kirajzolódik. Az ötletek kezdeti formája amúgy ritkán valósul meg, mint sikertermék, mert folyamatosan alakul, bővül, csiszolódik és fejlődik.
És egy jó csapatban bármilyen ötlet csak egy projekt.
A sikeresség a vállalkozásban lévő egyének önismeretében és tudatosságában van, a teljesítményben amit egyedileg nyújtanak és közösen hatványozottan érzik majd a hatását.
A siker nem feltétlen jelent világhírt, vagy sok százmilliós bevételt, hanem egyszerűen csak annyit, hogy azt amiben jók vagyunk, fejlesztjük, mert szívesen csináljuk és valamilyen formában pénzre váltjuk, hogy abból megélhessünk.
Ha ezt a harmóniát megtaláljuk akkor sikeres vállalkozók lehetünk.
Nem lehetetlen a kihívás, de ami kell hozzá feltétlenül:
Önismeret, elhatározás, nyitottság, kitartás, csapat, rendszer és fejlődési vágy.
Ha bármi kérdés felmerül állok rendelkezésre.
Szép napot!
Zeisky Ákos - esszencialista
ESSENTIA™
A lényegi, egyedi azonosítása, egy emberben, egy ötletben vagy üzletben és erre az egyediségre történő fókusz által építeni, fejleszteni és eljuttatni a benne rejlő potenciál csúcsára.