HR marketing eszközökkel
Egyszer fent, egyszer lent és időnként hullámvasút az élet. Mára elértük az élmény szó negatív kicsengését is, mert mindenből élményt kell csinálni. Ügyfélélmény, munkáltatói élmény és közben, egyre nehezebb terepen próbáljuk használni az alkalmazkodás művészetét.
Tippeket sokan szeretik, szívesen olvassák is, ideig óráig motiváltak is lesznek tőle, és másnap már el is felejtik, mert jönnek a feladatok. Mint minden bejegyzésnél szükséges valamilyen módon felépíteni, így most ezt a három részt fogjuk körbejárni.
- Szükséges néhány bevezető gondolat, egy tippel
- Keressünk eszközöket
- Nézzük meg a marketing lehetőségeket
Élmény, employer branding, digitális transzformáció és a többi izgalmas kihívás
Mindig jönnek új és újabb irányok, amelyek további feladatokat generálnak. Ez a tény hátráltatja legjobban a stratégiánkat. Amikor megvannak a céljaink, szépen elterveztük, hogy mit, mikor és hogyan valósítunk meg, biztos, hogy valami történik. Megint.
Mindenki szeretett volna otthonról dolgozni, most megkaptuk, bevezették helyettünk. Kapkodunk, megoldásokat keresünk és újra felülíródik minden. Digitális készség, ma annyira szükséges, mint a levegő. A legfontosabb feladattá vált, hogy magadat és a munkatársaidat is támogasd.
Van olyan helyzet, amikor azonnal át kell állni. Azonnal be kell vezetni valami újat.
Hol nyüzsög a munkaerőpiac, mint egy hangyaboly, hol néma csönd van. Az elmúlt évek gazdasági változásaiban egy dolog vált biztossá: a munkaerőt meg kell becsülni. A jót főleg, mert ha nem tesszük, köddé válik.
Okolhatjuk ezért a gazdasági fellendülést, vagy éppen a vírust, ami a válság felé terelget minket, az állhatatlan Z generációt vagy úszhatunk együtt az árral, arra koncentrálva, miért jó ez nekünk. Kihívást láthatunk benne, hogy mi is a legjobb munkahellyé váljunk, ezáltal vonzó cél legyen velünk dolgoznia a szakmánk legjobbjainak. Megtalálni az igazit, minden területen nehéz. Egy biztos, sok összetevő szükséges az optimális megoldáshoz és a PR-marketing szemlélet sokat tud hozzáadni.
Kérdezzük meg őket!
Egy marketing tipp!: Kezeld úgy az alkalmazottaidat, mint az ügyfeleidet!
Az ügyfélpanasz hatékony kezelésével hűséges vásárlót kapunk, ugyanígy ha egy problémákkal küzdő dolgozónk azt érzi, figyelmet, megértést kap, ezt minőségi munkavégzéssel honorálja majd.
Arról nem is beszélve, hogy olyan erős a céged, mint a leggyengébb láncszeme. Tehát hiába képviselsz egy magas minőséget a termékeidben, szolgáltatásodban, hiába öltél évtizedeket abba, hogy felépítsd és megteremtsd a jó híred, egy kelletlen ügyfélszolgálatos, aki motiválatlan a munkájában egy rossz napján összezúzhatja céged jó hírnevét.
Ne feletjsük el azt sem, hogy egy ügyfelet könnyebb megtartani, mint egy újat szerezni! Ez a munkatársakra is igaz.
Mit tegyünk, ha meg kell találni az igazit? Keressünk új eszközöket!
Nézzük milyen eszközöket tudunk bevetni: adatgyűjtés, kutatás, elemzés, profil, hirdetés... ezek nem újak, de talán a jó kombináción is múlik a sikeresség. Most mindenki bepillanthatott az új jövőbe és eldőlt, hogy tud-e alkalmazkodni. Így jön képbe a digitális transzformáció is, hiszen sok adatra van szükség, hogy jó információk szülessenek, ami segíti a stratégiát.
Megjelenési lehetőségek, hirdetési startégia most változik igazán, ha ma arra panaszkodsz, hogy egyre kevesebb az elérés, holnap még kevesebb lesz a vevőd. A legjobb kérdés az, hogy kell módosítani az eddigi stratégiát.
Home office miatt sokminden átköltözött a digitális térbe. Most egy ideig, máshogy történik minden: nincs idő tanfolyamra, képzésre, könyv olvasásra, megismerésre…, mert nem át kell állni, hanem már át is álltál egy másik üzemmódra. Nehezített a terep, hiszen ismeretlen a közeg lehet és nem tudható, hogy mi lesz a legjobb megoldás.
Kapcsolatépítés
A kapcsolatok tudatos építése tud olyan előnyt jelenteni, ami alapvetően csak az időnkbe kerül. A tudatosságon van a hangsúly, mert ez azt is jelenti, hogy különböző platformokon kell jelen lenni, és használni, illetve kihasználni a lehetőségeit.
Van digitális kapcsolatépítési stratégiád?
Ezt a két platformokat (Facebook és Linkedin), mindenképpen használd az online kapcsolatépítési HR marketing stratégiádban. A hirdetés nem egyenlő a marketinggel, ez csak egy rész a lehetőségekből.
5 marketing szempont
⇒ Céges oldal mellett, létrehozható saját csoport, emellett részei lehetünk különböző csoportoknak is.
⇒ Mindegyik platform másra jó, ezt fontos tudni, így különböző célcsoportok érhetőek el.
⇒ A megfelelő profil használat, további lehetőségeket kínál. Egy-egy jól felépített profil olyan erővel bír, amire nem is gondolnánk.
⇒ A megfelelő munkatársak bevonása pedig, további eléréseket tud biztosítani.
⇒ Kapcsolatok további ajánlásokat biztosítanak egy-egy üres pozicíóra.