A KKV nem multi
Egy KKV, ha fejlődésben, fejlesztésben gondolkodik, az esetek 90%-ban multis példát követ.
A szakirodalmak, tréningek, módszerek, elvek ugyanis jellemzően a multinacionális cégekre vonatkoznak.
Egy multinacionális cég tulajdonosai, val
Egy KKV, ha fejlődésben, fejlesztésben gondolkodik, az esetek 90%-ban multis példát követ.
A szakirodalmak, tréningek, módszerek, elvek ugyanis jellemzően a multinacionális cégekre vonatkoznak.
Egy multinacionális cég tulajdonosai, valódi döntéshozói nincsenek jelen a cég mindennapjaiban. Ezért az átlátható működtetéshez kell egy mindent szabályzó rendszer, aminek a megfinanszírozásához és fejlesztéséhez nagy mennyiségű pénzügyi források állnak a rendelkezésükre.
Ez azt jelenti, hogy egy multi működése jellemzően rendszerközpontú, ahol a folyamatok nagy mértékben szabályozottak. (sokszor megváltoztathatatlanok az adott leányvállalat számára) A rendszer köré épül a szervezet azokkal az emberekkel, akik működtetik azt, illetve azokkal a vezetőkkel (managerekkel), akiknek a feladata és felelőssége a működés hatékony biztosítása az emberek és egyben a rendszer kontrollálásával.
A kis- és középvállalkozások ezzel ellentétben EMBERKÖZPONTÚAK, azaz elsősorban a cégvezető és a kulcsemberek határozzák meg a cég működésének sikerét, így az eredményesség rajtuk múlik. Ha a cégvezetés kihívásokkal küzd (a stressz, a kiégés, a piaci helyzet miatt), akkor az egyre nagyobb felületen kihat az emberek hozzáállására és így az egész cégműködésre.