logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2025.10.17 - 2 hónapja
Juventus Language Group

Itt az idő: így tervezzük meg a 2026-os képzési naptárat és nyelvi programokat

Ahogy az év utolsó negyedébe lépünk, a vállalatok többségében megkezdődik a következő évi képzési naptár és fejlesztési programok megtervezése. A nyelvi képzések ebben a folyamatban kiemelt szerepet kapnak – nemcsak a munkavállalók kompetenciáinak fejlesztése, hanem a vállalati célok támogatása szempontjából is.

Miért most kell elkezdeni a tervezést?

A képzési programok időben történő megtervezése nem csupán adminisztratív feladat – stratégiai előrelátást igényel. A HR szakemberek ilyenkor nemcsak a jövő évi költségvetéshez igazítják a fejlesztési terveket, hanem előkészítik azokat a belső döntéseket is, amelyek megalapozzák a sikeres megvalósítás kritériumait.

A nyelvi képzések esetében különösen fontos, hogy a tervezés ne az utolsó pillanatban történjen. Egy jól felépített nyelvi képzési programhoz idő kell: szintfelmérés, célmeghatározás, szolgáltató kiválasztása, belső kommunikáció, és nem utolsósorban a vezetői támogatás megszerzése.

Döntéselőkészítés: a sikeres nyelvi képzési program alapja

A nyelvi képzések tervezése nem egy egyszerű ajánlatkérés – hanem egy komplex döntéselőkészítési folyamat, amelyben a HR-nek össze kell hangolnia a vállalati célokat, a munkavállalói igényeket és a rendelkezésre álló erőforrásokat. Minél alaposabb ez az előkészítés, annál célzottabb és hatékonyabb lesz a kiválasztott képzési program.

1. Célok és prioritások tisztázása

Mielőtt bármilyen ajánlatkérés vagy pályáztatás elindulna, fontos, hogy a HR-csapat világosan lássa:

  • Miért van szükség nyelvi képzésre?
  • Milyen üzleti vagy stratégiai célokat támogat?
  • Mely szervezeti egységek érintettek?
  • Milyen nyelvekre és szintekre van szükség?
  • Milyen formátum illeszkedik a vállalati működéshez: tanfolyamok, tréningek, egyéni, vagy csoportos képzések?
  • Online, hibrid vagy jelenléti képzések? Mikor és milyen gyakorisággal?

Ezek a kérdések segítenek abban, hogy a képzés ne „általános fejlesztésként” jelenjen meg, hanem konkrét célokat szolgáljon – például nemzetközi ügyfélkapcsolatok javítása, tehestségprogramok támogatása, vagy vezetői kompetenciák fejlesztése.

2. Belső egyeztetések és stakeholder bevonás

A HR jellemzően nem egyedül dönt: a képzési programok sikeréhez elengedhetetlen a vezetők, team leaderek és akár a beszerzés és a pénzügyi osztály bevonása is.

3. Erőforrások és kapacitások felmérése

A képzési programok nemcsak pénzügyi, hanem operatív erőforrásokat is igényelnek. A döntéselőkészítés során érdemes felmérni:

  • van-e belső HR kapacitás a program adminisztrációjára, vagy a nyelvi képzési partner szállítsa le a megoldást
  • milyen digitális eszközök állnak rendelkezésre a nyomon követéshez, vagy ezt a szolgáltatást is a nyelvi képzési partner szolgáltassa
  • van-e és milyen riportálási és mérési elvárások vannak a vezetőség részéről

Ha ezek az elemek már az ajánlatkérés előtt tiszták, sokkal könnyebb lesz olyan szolgáltatót választani, aki nemcsak nyelvet tanít, hanem a teljes képzési folyamatot támogatja.

4. Igényfelmérés és kiinduló állapot meghatározása

A döntéselőkészítés része lehet egy előzetes belső felmérés is, amely segít meghatározni a nyelvtanulásra nyitott munkatársak számát és az ő hozzávetőleges nyelvtudási szintjeiket.

Fontos tudni, hogy meghatározni akár előzetesen is, hogy mely szervezeti egységek, pozíciók, nyelvi szintek érintettek, illetve azt, hogy egyéni vagy csoportos képzésekre van szükség.

Ezekre a kérdésekre adott válaszok segítenek abban, hogy a HR-csapat célzott ajánlatkérést vagy pályáztatást indítson, és olyan szolgáltatót válasszon, amely valódi partner lesz a vállalati célok eléréséhez.

A nyelvi képzések stratégiai szerepe 2026-ban

A nyelvi kompetenciák fejlesztése túlmutat a nyelvtanuláson.
Egy jól megtervezett program:

  • támogatja a nemzetközi együttműködést,
  • segíti a multikulturális csapatok hatékony működését,
  • növeli a munkavállalók önbizalmát és elkötelezettségét,
  • hozzájárul a belső mobilitáshoz és a talent management céljaihoz.

Zárógondolat: a tudatos tervezés versenyelőny

A 2026-os évre való felkészülés nem csupán egy újabb adminisztratív feladat - hanem lehetőség arra, hogy a nyelvi képzések valódi stratégiai eszközzé váljanak a vállalaton belül. Aki időben elkezdi a tervezést, nemcsak hatékonyabb programot tud kialakítani, hanem olyan képzési partnerrel dolgozhat együtt, aki a vállalati egyedi igényeket szem előtt tartva alakítja ki a képzéseket, amelyek valóban támogatják a szervezet fejlődési céljait.
Ne hagyjuk az utolsó pillanatra: az alaposan végiggondolt, jól előkészített döntések bizonyosan megalapozzák a sikeres, üzletileg is eredményes képzési programokat.

Címkék:
képzés vállalati nyelvi képzés nyelvoktatás
Juventus Language Group

A nyelvtanuláson keresztül szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását. A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és vezető digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok képzési programjait.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-24 08:55:36
Stratégiai befektetés: nyelvi képzés a vállalati talent menedzsmentben
2025-11-21 06:09:45
4DO Gyakorlat - Mentális Jól-lét A Gyakorlatban [ ► Videó ]
2025-11-20 22:06:37
Képalkotó diagnosztikai vizsgálat 8 hónap helyett 5 napon belül – és Te adhatod a munkavállalóid kezébe ezt a lehetőséget
Juventus Language Group

A nyelvoktatással szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását.
A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és innovatív digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok nyelvi képzési programjait.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás vezetőfejlesztés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás önismeret szabadság online tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu