logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2025.09.18 - 2 hónapja
Juventus Language Group

Nyelvi képzések a HR-stratégiában – így mérjük a képzések valódi hatását

Mint mindenben a vállalati nyelvi képzésekben is egyre fontosabbá válik az átlátható, követhető fejlődés és persze a mérhető megtérülés. Ezzel párhuzamosan egyre több HR és képzési szakember látja már át azt is, hogy a nyelvi kompetencia nemcsak kommunikációs eszköz, hanem stratégiai tényező a tehetséggondozásban, a munkáltatói márkaépítésben és az üzleti eredmények elérésében. De hogyan kapcsolódhat össze a két igény, hogyan tegyük mérhetővé mindezt? Hogyan bizonyítható, hogy egy nyelvi képzés valóban értéket teremt?

Nyelvi képzés, mint talent management eszköz

A tehetséggondozásban a nyelvi képzések különösen fontosak:

  • Karrierutak támogatása: A nyelvtudás új lehetőségeket nyit meg – nemzetközi csapat és projektek, külföldi ügyfelek, regionális szerepkörök.
  • Önbizalom és vezetői kompetenciák fejlesztése: A magabiztos nyelvhasználat segíti a prezentációt, tárgyalást, és a vezetői kommunikációt.
  • Személyre szabott fejlődés: A nyelvi coaching, az egyéni vagy páros tanulás, a célzott tréningek könnyedén beilleszthetők a talent programokba.
     

Hogyan mérjük a nyelvi képzések eredményességét?

A nyelvi képzések hatékonysága ma már nem csak érzés kérdése – digitális eszközökkel pontosan mérhető, hogy ki mennyit fejlődik, hogyan használja a nyelvet a munkában, és milyen üzleti eredményekhez járul hozzá.

Digitális platformunk, a Julearn például automatikusan gyűjti az adatokat az órai jelenlétről, haladásról, a szintfelmérő és modulzáró teszteredményekről és az órákra, tanárokra vonatkozó tanulói visszajelzéseket, így a HR valós idejű képet kap a képzések hatásáról.

A mérési adatok így nemcsak adminisztrációs célokat szolgálnak nálunk, hanem támogatják a teljesítményértékelést, karriertervezést és megtérülésszámítást is. Ha a nyelvi képzés célja például az ügyfélkommunikáció javítása vagy nemzetközi projektek támogatása, akkor a fejlődés közvetlenül összekapcsolható üzleti eredményekkel.
 

Z-generáció: új tanulási elvárások

A Z-generációról is érdemes ejteni néhány szót, hiszen ez a korosztály már aktívan jelen van a  vállalati tehetségprogramokban, és egészen másként tanul:

  • Digitális, interaktív formákat és élményszerű tanulást keresnek: a mikrolearning, videós tartalmak, gamifikáció mind hasznosak lehetnek
  • Gyakori és lehetőleg azonnali visszajelzést várnak: a nyelvi appok, e-learning platformok és a különböző digitális appok bevonása az oktatásba ezt biztosítják
  • Személyre szabott utakat igényelnek: az egyéni célokhoz illeszkedő szaknyelvi tananyag, coaching, csoportos helyett páros, egyéni tanulás
  • Fontos számukra az értelmes fejlődés: a nyelvtanulás akkor motiváló, ha látják, hogyan segíti a karrierjüket

Ezért a nyelvi képzések mérésénél náluk különösen fontos a gyakori visszajelzés, a digitális eszközök alkalmazása, az élményórák és a vizuális haladáskövetés.
 

Employer branding: a nyelvi képzés mint márkaépítő eszköz

A nyelvi képzések azt üzenik: „Támogatjuk a fejlődésed, számítasz nekünk.” Ez különösen erős üzenet a fiatalabb generációk felé, akik a tanulási lehetőségeket a munkahelyi élmény fontos részének tekintik.

  • Belső márkaépítés: a munkavállalók pozitívabban értékelik a céget, ha fejlődhetnek
  • Külső és belső kommunikáció: egy jól megvalósított nyelvi program remek employer branding tartalom – legyen szó LinkedIn posztról, karrieroldali történetről, vagy esettanulmányról
     

Üzleti megtérülés: a nyelvi képzések ROI-ja

A nyelvi képzések üzleti megtérülése sokszor rejtett, de nagyon is valós eredményeket hoz

Tippek a hatékony méréshez

  1. Már a képzési igények megfogalmazásakor, a képzések megtervezése során gondoljunk a mérésre
    Például: „A képzés után a résztvevők képesek lesznek angolul prezentálni a havi meetingeken”
  2. Kombináljuk a módszereket
    Tesztek, kérdőívek, vezetői visszajelzések, tanulási aktivitás – együtt adják a teljes képet
  3. Vonjuk be a vezetőket
    Ők látják, hogyan változik a nyelvhasználat a munkában
  4. Kapcsoljuk össze a HR rendszerekkel
    A nyelvi fejlődés jelenjen meg a teljesítményértékelésben, karriertervezésben
  5. Mutassuk meg kívülről is
    Egy nyelvi képzés nemcsak belső érték – hanem külső üzenet is.
     

A céges nyelvi képzés nem egy juttatás, hanem üzleti eredményeket hozó eszköz a HR kezében

A nyelvi képzések stratégiai fejlesztési programok, amelyek támogatják a tehetségek fejlődését, erősítik a munkáltatói márkát, és hozzájárulnak az üzleti eredményekhez.

És végül: a nyelvi képzés nemcsak szavakat tanít – hanem lehetőségeket nyit. A mérés pedig segít abban, hogy ezt a hatást láthatóvá, értékelhetővé és továbbfejleszthetővé tegyük.

Címkék:
képzés vállalati nyelvi képzés nyelvoktatás
Juventus Language Group

A nyelvtanuláson keresztül szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását. A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és vezető digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok képzési programjait.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-14 15:41:45
Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3.
2025-11-14 13:55:45
A stressz nem az ellenség – Új tudományos szemlélet a munkahelyi kihívások kezelésére
2025-11-12 10:26:55
Blended (whisky) program fogyaszd felelősséggel!
Juventus Language Group

A nyelvoktatással szakmai fejlődést biztosítunk, elkötelezettséget teremtünk és hatékonyan segítjük a munkatársak motivációjának megtartását, a vállalati tanulási kultúra és közösség kialakítását.
A Juventus Language Group 30 év tapasztalattal, több mint 300 nyelvtanárral és innovatív digitális megoldásokkal támogatja a hazai közepes és nagyvállalatok nyelvi képzési programjait.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork kiválasztás vezetőfejlesztés szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás szabadság online tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu