Coachok akcióban
Kis pontosítással, majdnem coachok, hiszen a vizsga előszobájában járunk. Ezért is várnak ránk egyre nagyobb kihívást jelentő feladatok. Persze eddig is gyakoroltunk, de a legutóbbi képzési alkalommal a helyzet váratlan volt, vendége
Kis pontosítással, majdnem coachok, hiszen a vizsga előszobájában járunk. Ezért is várnak ránk egyre nagyobb kihívást jelentő feladatok. Persze eddig is gyakoroltunk, de a legutóbbi képzési alkalommal a helyzet váratlan volt, vendégeink jöttek, akiket húszperces forgóban felváltva coacholtunk, egy-egy órán keresztül. Most is kiderült, hogy a negatív élmény is egy tapasztalat, amit megfelelően feldolgozva és beépítve a jövőben majd lehet hasznosítani, és a szakmai épülésünkre szolgál. Most is volt részünk bőven visszajelzésekben is, ami a tanulási folyamat talán egyik leghasznosabb része. Nem csak maga a viszajelzés, hanem annak a módja.
A feladat nem volt egyszerű, a hat csoporttársat, akik részt vettek az "akcióban" bizony megizzasztotta egy-egy helyzet, a coacheek (különösen egyikük) egy-egy reakciója, hogy hogyan is induljanak tovább. Most abba a helyzetbe is belekóstolhattunk, hogy mi történik akkor, amikor a coachee nem igazán együttműködő, vagyis nem megkönnyíti, hanem megnehezíti a coach életét azzal, hogy nem igazán akar dolgozni saját magán. Voltak pillanatok, amikor nem irígyeltem a többieket.
Úgyhogy gyűjtjük a tapasztalatokat oktatóink figyelő tekintete és építő visszajelzései mellett. Ez a legjobb egyébként az egész képzési folyamatban: a többiek és az oktatók visszajelzései, amelyek mindig támogató jellegűek, akkor is, ha valójában kritikát fogalmaznak meg. Vagyis soha nem az hangzik el, hogy ezt vagy azt rosszul csináltad, hanem melyek azok a területek, ahol még van mit fejleszteni. Ez pedig akár hisszük, akár nem rengeteget tud adni az embernek. Ráadásul így, hogy ott van előttünk az állandó példa a jó gyakorlat be is épül. Így azok a vezetők, akik a coach képzés után visszatérnek a munkahelyükre biztosan másként fognak visszajelzést adni beosztottaiknak, mint korábban.
A visszajelzésben még az is jó, hogy mindig van, szinte azonnal. Hiszen mindig van, aki megfigyel, és mivel viszonylag sokan vagyunk, szinte biztos, hogy valakitől érkezik olyan input, amire az ember felkapja a fejét. Ráadásul mindenki más is tanulhat az egyéni visszajelzésekből is. Persze tudom, hogy jelenleg ideális állapotban leledzünk, hiszen azért járunk a business coach képzésre, hogy tanuljunk, de szerintem, akiben elültetődik ez a hozzáállás, hogy minden feladatnak van egy lezárása, értékelése, visszajelzést pedig nem csak az egyik oldal ad, hanem mindkét fél, hiszen minden egyes képzésről kitöltünk értékelő lapokat is az oktatók számára, az másképp néz a munkahelyi folyamatokra is.