logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.11.03 - 10 éve
padisah

Employer branding

Miért érdemes saját karrier oldalt működtetni?   A közelmúlt munkaerőpiaci trendje, amely különösen azokat a szektorokat érinti, ahol a kereslet a meghatározó, az "employer branding". Az angol kifejezés azt takarja, hogy a vá

Miért érdemes saját karrier oldalt működtetni?

 

A közelmúlt munkaerőpiaci trendje, amely különösen azokat a szektorokat érinti, ahol a kereslet a meghatározó, az "employer branding". Az angol kifejezés azt takarja, hogy a vállalat nemcsak az értékesítési oldalon próbál hírnevet építeni, hanem munkáltatóként is. Ennek a célja, az értékesítés mintegy tükörképeként, hogy a vállalat magához vonzza a tehetséges szakembereket, illetve hogy a már meglévőket megtartsa. Ez utóbbiban a vállalat hírneve elsősorban azon keresztül játszik szerepet, hogy emeli az ott dolgozó személyes szociális státusát is. Magyarul menő.

Gondoljunk arra, hogy magyar viszonylatban a Prezi, vagy nemzetközi szinten a Google milyen sikeresen alkalmazta ezt a stratégiát, lényegében minden szakmabeli irigykedve tekint azokra az emberekre, akik ezen cégeknél dolgoznak.

babzsak

A munkáltatói hírnév kiépítése lefedi a szóba jöhető médiumok teljes palettáját, de ezek közül kiemelkedik a személyes találkozó, a cég által szervezett, vagy támogatott konferenciák, rendezvények, meetup-ok sora, illetve az internetes megjelenés. Ez utóbbiban kap fontos szerepet a vállalat saját karrier oldala, amely bőséges, és tetszés szerint alakítható felületet kínál arra hogy az bemutatkozhasson, illetve lenyűgözze a látogatót.

A karrier oldal fontos üzenete hogy bemutassa a cég kultúráját, és hogy milyen értékek fontosak, mi tartja össze az adott cég gárdáját, mi motiválja az ott dolgozókat, és hogy milyen célokat szeretnének közösen elérni, a rengeteg pénz megkeresésén kívül természetesen.

A karrier oldal eredeti, és szintén fontos funkciója, hogy ezen keresztül teszi közzé a vállalat az állásajánlatait. Ennek megléte egy közepes-nagyobb vállalat esetén presztízskérdés, és az oldal minősége, ergonómiája, naprakészsége is egy üzenet a leendő munkavállalók felé. A karrier oldal nem léte, vagy annak elhanyagolt mivolta azt az érzetet kelti a jelentkezőben, hogy ez a vállalat egy süllyedő hajó, ahol már nem törődik senki az új emberek felvételével, illetve aki teheti menekül. A karrier oldalon található állásajánlatok száma is egy üzenet. Amikor egy viszonylag sok embert foglalkoztató vállalat karrier oldalán tíz alatti számban lézeng néhány ajánlat, a látogatóban az az érzet alakul ki, hogy ez nem egy fejlődő, életerős vállalat, hanem az, hogy ez a vállalat már túljutott a dicső napjain, megállt a fejlődésben.

Állásajánlatok közzétételére általában hirdetőoldalakat bíznak meg. Néhány oldal, mint pl. a profession.hu kifejezetten nagy figyelmet fordít a vállalatok saját névvel megjelenő hirdetéseire, ehhez külön felületet biztosít. A többi, közvetítőn keresztül feladott hirdetések azonban zömmel eltakarják a vállalatot az álláskereső elől, különösen igaz ez, a fejvadászokon keresztül feladott névtelen hirdetésekre. Ezek az állásajánlatok nem tudják javítani a vállalat munkáltatói imidzsét.

Fontos megjegyezni, hogy a vállalatok saját karrier oldalát is indexelni fogják a keresőprogramok, és ez a vállalatnak érdekében is áll. A keresőprogramokból érkező látogatók jellemzően a meglévő foglalkozásukhoz, és a lakóhelyükhöz keresnek állást, ezért őket a konkrét állásajánlat fogja érdekelni, és a vállalatot bemutató szövegeket csak azután fogják megnézni, hogy a két fontosabb, pragmatikus szempontnak már megfelelő ajánlatot találtak. Egy sikeres vállalati karrier oldal keresőbarát, vagyis elkülönült, könnyen megtalálható oldalakon vannak a konkrét állásajánlatok, a vállalatot bemutató oldalakra pedig ezekről vezet a link tovább.

A munkáltatói brand kiépítésének a másik fontos csatornája a szociális háló.  Minden nagyobb vállalat számára presztízskérdés a linkedin profil léte, de ugyanígy, ha nem még fontosabb a jelenlét a facebook-on is. A google plus egyelőre nem tett szert akkora jelentőségre, de egy nagyobb vállalatnak gondolnia kell azokra is, akik valamilyen okból a másik két oldalt nem kedvelik, és csak itt találkozhatnak a cég üzeneteivel. A linkedin szerepe mindenképpen kiemelkedik mint speciálisan az álláskeresére létrehozott, és szociális háló elemeket tartalmazó internetes szolgáltatás.

Végezetül megemlíteném a blogok szerepét is. Ezek inkább a kisebb vállalkozások, vagy ambiciózus, de még kezdeti stádiumban lévő technológiai cégek számára fontos csatorna. Kifejezetten alkalmas, és alkalmazzák is olyan szakmai ismeretek megosztására, amely egyszerre mutatja a leendő vásárlók, és a leendő alkalmazottak felé is a vállalat tudását, presztízsét. pl. sequence iq blog ,  adatbányászat blog

 

Címkék:
padisah

Java fejlesztő Egy állásgyűjtő oldalt hoztam létre, amely kizárólag a vállalatok saját karrier oldaláról gyűjti össze az állásokat, ezáltal lehetővé teszi a közvetítők nélküli álláskeresést

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Közvetlen állások

Állások, közvetlenül, blog

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló tanulás szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu