Employer branding
Miért érdemes saját karrier oldalt működtetni?
A közelmúlt munkaerőpiaci trendje, amely különösen azokat a szektorokat érinti, ahol a kereslet a meghatározó, az "employer branding". Az angol kifejezés azt takarja, hogy a vá
Miért érdemes saját karrier oldalt működtetni?
A közelmúlt munkaerőpiaci trendje, amely különösen azokat a szektorokat érinti, ahol a kereslet a meghatározó, az "employer branding". Az angol kifejezés azt takarja, hogy a vállalat nemcsak az értékesítési oldalon próbál hírnevet építeni, hanem munkáltatóként is. Ennek a célja, az értékesítés mintegy tükörképeként, hogy a vállalat magához vonzza a tehetséges szakembereket, illetve hogy a már meglévőket megtartsa. Ez utóbbiban a vállalat hírneve elsősorban azon keresztül játszik szerepet, hogy emeli az ott dolgozó személyes szociális státusát is. Magyarul menő.
Gondoljunk arra, hogy magyar viszonylatban a Prezi, vagy nemzetközi szinten a Google milyen sikeresen alkalmazta ezt a stratégiát, lényegében minden szakmabeli irigykedve tekint azokra az emberekre, akik ezen cégeknél dolgoznak.
A munkáltatói hírnév kiépítése lefedi a szóba jöhető médiumok teljes palettáját, de ezek közül kiemelkedik a személyes találkozó, a cég által szervezett, vagy támogatott konferenciák, rendezvények, meetup-ok sora, illetve az internetes megjelenés. Ez utóbbiban kap fontos szerepet a vállalat saját karrier oldala, amely bőséges, és tetszés szerint alakítható felületet kínál arra hogy az bemutatkozhasson, illetve lenyűgözze a látogatót.
A karrier oldal fontos üzenete hogy bemutassa a cég kultúráját, és hogy milyen értékek fontosak, mi tartja össze az adott cég gárdáját, mi motiválja az ott dolgozókat, és hogy milyen célokat szeretnének közösen elérni, a rengeteg pénz megkeresésén kívül természetesen.
A karrier oldal eredeti, és szintén fontos funkciója, hogy ezen keresztül teszi közzé a vállalat az állásajánlatait. Ennek megléte egy közepes-nagyobb vállalat esetén presztízskérdés, és az oldal minősége, ergonómiája, naprakészsége is egy üzenet a leendő munkavállalók felé. A karrier oldal nem léte, vagy annak elhanyagolt mivolta azt az érzetet kelti a jelentkezőben, hogy ez a vállalat egy süllyedő hajó, ahol már nem törődik senki az új emberek felvételével, illetve aki teheti menekül. A karrier oldalon található állásajánlatok száma is egy üzenet. Amikor egy viszonylag sok embert foglalkoztató vállalat karrier oldalán tíz alatti számban lézeng néhány ajánlat, a látogatóban az az érzet alakul ki, hogy ez nem egy fejlődő, életerős vállalat, hanem az, hogy ez a vállalat már túljutott a dicső napjain, megállt a fejlődésben.
Állásajánlatok közzétételére általában hirdetőoldalakat bíznak meg. Néhány oldal, mint pl. a profession.hu kifejezetten nagy figyelmet fordít a vállalatok saját névvel megjelenő hirdetéseire, ehhez külön felületet biztosít. A többi, közvetítőn keresztül feladott hirdetések azonban zömmel eltakarják a vállalatot az álláskereső elől, különösen igaz ez, a fejvadászokon keresztül feladott névtelen hirdetésekre. Ezek az állásajánlatok nem tudják javítani a vállalat munkáltatói imidzsét.
Fontos megjegyezni, hogy a vállalatok saját karrier oldalát is indexelni fogják a keresőprogramok, és ez a vállalatnak érdekében is áll. A keresőprogramokból érkező látogatók jellemzően a meglévő foglalkozásukhoz, és a lakóhelyükhöz keresnek állást, ezért őket a konkrét állásajánlat fogja érdekelni, és a vállalatot bemutató szövegeket csak azután fogják megnézni, hogy a két fontosabb, pragmatikus szempontnak már megfelelő ajánlatot találtak. Egy sikeres vállalati karrier oldal keresőbarát, vagyis elkülönült, könnyen megtalálható oldalakon vannak a konkrét állásajánlatok, a vállalatot bemutató oldalakra pedig ezekről vezet a link tovább.
A munkáltatói brand kiépítésének a másik fontos csatornája a szociális háló. Minden nagyobb vállalat számára presztízskérdés a linkedin profil léte, de ugyanígy, ha nem még fontosabb a jelenlét a facebook-on is. A google plus egyelőre nem tett szert akkora jelentőségre, de egy nagyobb vállalatnak gondolnia kell azokra is, akik valamilyen okból a másik két oldalt nem kedvelik, és csak itt találkozhatnak a cég üzeneteivel. A linkedin szerepe mindenképpen kiemelkedik mint speciálisan az álláskeresére létrehozott, és szociális háló elemeket tartalmazó internetes szolgáltatás.
Végezetül megemlíteném a blogok szerepét is. Ezek inkább a kisebb vállalkozások, vagy ambiciózus, de még kezdeti stádiumban lévő technológiai cégek számára fontos csatorna. Kifejezetten alkalmas, és alkalmazzák is olyan szakmai ismeretek megosztására, amely egyszerre mutatja a leendő vásárlók, és a leendő alkalmazottak felé is a vállalat tudását, presztízsét. pl. sequence iq blog , adatbányászat blog