logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2025.03.27 - 9 hónapja
Bánki Tamás

Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni?

Fizetnél azért az alkalmazottadnak, hogy vigye a cég hírét és legyen a Brand Ambassador a busásan megfizetett influenszerek helyett?

Egyik leghíresebb Linkedin szakértő társam gondolatébresztő felvetése érdekes dilemmát hoz felszínre, amit napi szinten látok ügyfeleimnél is.  A helyzet ismerős: van céges LinkedIn oldal, publikáltok tartalmat, de szinte nulla az engagement.

Valóban, miért ne fizetnénk az alkalmazottaknak, akik amúgy is "házi mikro-influenszerek" a saját 1000-10000 fős hálózatukban?  

Tapasztalatom szerint ez működhet, DE csak rendszerben gondolkodva:

 

 Mi működik a gyakorlatban?

1. Az eredményhez kötött ösztönzés sokkal hatékonyabb - olvastam olyan cégről, ahol csak akkor jár a bónusz, ha a megosztásból tényleges üzleti eredmény (lead, meeting, értékesítés, csak a vadi új CRM / ATS bejegyzés, jelentkező számít) származik.

2. A személyes márkaépítés és a céges érdek összekapcsolása - amikor az értékesítők rájönnek, hogy a saját brandjük építése és a céges tartalom megosztása együtt jár és tud igazán eredményesen együttműködni.

3. Értelmetlen a könyvelésről Janit erre ösztönözni, de a front office munkatársaknál ez aranyat érhet.

 

 Amire figyelj!

A LinkedIn szabályozása egyértelmű: ha bármilyen értéket (akár csak céges előnyt) kap az alkalmazott a posztolásért, azt Brand Partnership-ként kell megjelölni.  Ez komoly compliance* kérdés, amit nem érdemes félvállról venni.  Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy vajon a Brand Partnership megjelölést mikor kell kitenni?  Mert ha akárki a cégtől kiírja, hogy a szuper cégünkhöz keresem a kollégámat, az vajon számíthat-e Brand Partnershipnek, vagy az csak segítség nekem, hogy könnyebben dolgozzak, s javuljon a cég eredményessége...

Láttam olyan esetet, ahol egy cég bajba került, mert az alkalmazotti aktivitás-ösztönző programja nem volt transzparens a követők felé.  És spamnek minősítették az olvasók. 

 

 A te helyzeted?

Amit igazán javaslok: inkább fektess először abba, hogy a csapat megértse, miért éri meg nekik személyesen az aktivitás.  Az anyagi ösztönzés jó kiegészítő lehet, de nem alap.  Javallom inkább az inszentíveket, mint a képzés***, szabadnap, vacsora a párjával, családi pihenés.

Te melyik megoldásra szavaznál?  A pénzügyi ösztönzés helyett próbáltad már a gamification alapú megoldásokat?  

 

Készült egy Linkedin Poll / Kérdőív is, nézd meg!

#LinkedinByTamas #EmployeeAdvocacy #SocialSelling

 

*Compliance
Megfelelőség (valamilyen szabálynak, irányelvnek, előírásnak), melynek célja, hogy egy vállalat, illetve szervezet külső és belső tevékenységét tekintve is megfeleljen az irányadó törvényi, szervezeti és olykor erkölcsi/társadalmi szabályoknak. A cég compliance megbízottjának feladata, hogy kialakítsa és betartassa azokat az belső eljárásokat, amelyek ellenőrizhetővé teszik és szabályozzák a cég a törvényes működését. A compliance megbízott feladata továbbá, hogy a szervezet integritását érintő kérdésekben tanáccsal lássa el a vállalat alkalmazottait, és segítse a belső visszaélések felszámolását.

** szívesen segítek a kreatív inszentívek kitalálásában

*** Linekdin-Kepzes.hu, Linkedin képzések +36709328054

Címkék:
Tartalom Linkedin Magyarul Linkedin Céges oldal Social Selling Emploee Advocacy
Bánki Tamás

A Linkedin Szakértőd 2011 óta
Tanácsadás 0036709328054 BankiTamas.hu/foglalas

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-14 15:41:45
Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3.
2025-11-14 13:55:45
A stressz nem az ellenség – Új tudományos szemlélet a munkahelyi kihívások kezelésére
2025-11-12 10:26:55
Blended (whisky) program fogyaszd felelősséggel!
Linkedin

A Linkedinről szóló HRPortal Blog. Minden ami Linkedin HR szemszögből Bánki Tamás 2011 óta segít a magyar üzleti közösségnek, hogy megismerhessék, eredményesen használhassák a Linkedint. A https://Linkedin-Kepzes.hu oldalon lehet képzésekkel kapcsolatban egyeztetni vele 2011 óta blogol is a https://BankiTamas.hu/blog oldalon Podcastolt két helyen is, a https://BankiTamas.hu/bekapcsol a Linkedinről szól, a https://Linkedin-Kepzes.hu/interju a magyar Linkedin felhasználókkal készülő interjút tartalmazza. Video csatornája a Youtubeon: https://youtube.com/@BankiTamas_Hu

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork kiválasztás vezetőfejlesztés szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás szabadság online tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu