Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni?

Fizetnél azért az alkalmazottadnak, hogy vigye a cég hírét és legyen a Brand Ambassador a busásan megfizetett influenszerek helyett?
Egyik leghíresebb Linkedin szakértő társam gondolatébresztő felvetése érdekes dilemmát hoz felszínre, amit napi szinten látok ügyfeleimnél is. A helyzet ismerős: van céges LinkedIn oldal, publikáltok tartalmat, de szinte nulla az engagement.
Valóban, miért ne fizetnénk az alkalmazottaknak, akik amúgy is "házi mikro-influenszerek" a saját 1000-10000 fős hálózatukban?
Tapasztalatom szerint ez működhet, DE csak rendszerben gondolkodva:
Mi működik a gyakorlatban?
1. Az eredményhez kötött ösztönzés sokkal hatékonyabb - olvastam olyan cégről, ahol csak akkor jár a bónusz, ha a megosztásból tényleges üzleti eredmény (lead, meeting, értékesítés, csak a vadi új CRM / ATS bejegyzés, jelentkező számít) származik.
2. A személyes márkaépítés és a céges érdek összekapcsolása - amikor az értékesítők rájönnek, hogy a saját brandjük építése és a céges tartalom megosztása együtt jár és tud igazán eredményesen együttműködni.
3. Értelmetlen a könyvelésről Janit erre ösztönözni, de a front office munkatársaknál ez aranyat érhet.
Amire figyelj!
A LinkedIn szabályozása egyértelmű: ha bármilyen értéket (akár csak céges előnyt) kap az alkalmazott a posztolásért, azt Brand Partnership-ként kell megjelölni. Ez komoly compliance* kérdés, amit nem érdemes félvállról venni. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy vajon a Brand Partnership megjelölést mikor kell kitenni? Mert ha akárki a cégtől kiírja, hogy a szuper cégünkhöz keresem a kollégámat, az vajon számíthat-e Brand Partnershipnek, vagy az csak segítség nekem, hogy könnyebben dolgozzak, s javuljon a cég eredményessége...
Láttam olyan esetet, ahol egy cég bajba került, mert az alkalmazotti aktivitás-ösztönző programja nem volt transzparens a követők felé. És spamnek minősítették az olvasók.
A te helyzeted?
Amit igazán javaslok: inkább fektess először abba, hogy a csapat megértse, miért éri meg nekik személyesen az aktivitás. Az anyagi ösztönzés jó kiegészítő lehet, de nem alap. Javallom inkább az inszentíveket, mint a képzés***, szabadnap, vacsora a párjával, családi pihenés.
Te melyik megoldásra szavaznál? A pénzügyi ösztönzés helyett próbáltad már a gamification alapú megoldásokat?
Készült egy Linkedin Poll / Kérdőív is, nézd meg!
#LinkedinByTamas #EmployeeAdvocacy #SocialSelling
*Compliance
Megfelelőség (valamilyen szabálynak, irányelvnek, előírásnak), melynek célja, hogy egy vállalat, illetve szervezet külső és belső tevékenységét tekintve is megfeleljen az irányadó törvényi, szervezeti és olykor erkölcsi/társadalmi szabályoknak. A cég compliance megbízottjának feladata, hogy kialakítsa és betartassa azokat az belső eljárásokat, amelyek ellenőrizhetővé teszik és szabályozzák a cég a törvényes működését. A compliance megbízott feladata továbbá, hogy a szervezet integritását érintő kérdésekben tanáccsal lássa el a vállalat alkalmazottait, és segítse a belső visszaélések felszámolását.
** szívesen segítek a kreatív inszentívek kitalálásában
*** Linekdin-Kepzes.hu, Linkedin képzések +36709328054