logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.11.03 - 10 éve
handler

Egy lépést vissza és ugrás! ... Időmenedzsment karácsonyra kezdőknek

Novemberbe léptünk és beindult az évzárási hajrá. Sokaknak a karácsonyi visszaszámlálást, az utolsó hajtás időszakát jelenti. Ha a főnököd is most akar mindent egyszerre, lehetőleg tegnapra és azt se tudod, mivel kezdd, annyi a f

Novemberbe léptünk és beindult az évzárási hajrá. Sokaknak a karácsonyi visszaszámlálást, az utolsó hajtás időszakát jelenti. Ha a főnököd is most akar mindent egyszerre, lehetőleg tegnapra és azt se tudod, mivel kezdd, annyi a feladat, akkor ez neked szól. Főzz egy teát, ülj le, és olvasd el. Hidd el, jót fog tenni.

 

A minap sétáltam és gondolkoztam a napi feladatokon. Homlokomon ránccal, a koncentrálós arckifejezésemet öltve, szerintem enyhén mogorva kinézettel sétáltam végig a II. János Pál pápa téren, amikor véletlenül ráléptem egy ágra és abban kishíján elestem. Magamhoz térve a kezdeti mérgelődésből, észrevettem, hogy gyönyörű az idő, ősz illat van és olyan szépen piroslanak a lehullott levelek, hogy meg kellett állnom egy pillanatra.

Mondhatnám newtoni megvilágosodásban volt részem mindeközben: Vajon mennyi szép dolog mellett sétálunk el így az életünk során? A feladatokra koncentrálva, a hajtás közepén hogyan tudjuk kicsit kiengedni a gőzt és egy lépéssel a problémák fölé kerülni? Ahol könnyen meglátjuk a 'teret', ami körül vesz? Még most is érzem, milyen jól esett a 'hirtelen szabadság', amit a park adott és maga a gondolat, hogy NEM KELL a listámra gondolni... Ahova ki akarok lyukadni: Amíg az orrod hegyéig látsz (napi feladatok), addig nem látod meg a Gyémánt-hegyet magad előtt.

 

 

[caption id="attachment_172" align="aligncenter" width="300"]Madártávlatból egyszerűbb megoldani a problémákat. Madártávlatból egyszerűbb megoldani a problémákat.[/caption]

 

 

Spanyol-viasz-szindróma? :)) Mielőtt túl ezoterikussá válna a mai poszt, nézzük meg egészen pontosan, mi a probléma a napi feladatokkal:

 

Sokszor túladagoljuk és nem mindig alakul úgy, ahogy elterveztük. Közbe jöhet valami, ami miatt nem sikerül elintézni, fáradtak voltunk, a főnök ledobott még egy halom munkát az asztalra és szépen lassan gyűlik a hegy, ellenben nem csillog. A nap végére, ha nem sikerült 'mindent' elintézni, jöhetnek a negatív érzések: elégedetlenség, csalódás és sikertelenség és a jól ismert 'nem is tudom, hogy ma minek jöttem be dolgozni, semmit se csináltam jóformán' és mindezt 8 órban és a végén hulla fáradt vagy.

Mi van akkor, ha nem a napi feladatok vannak előtted, hanem megpróbálsz egy újabb rendszert kialakítani? Persze ettől még minden nap lesz 'dolgod', de úgy érzed majd, hogy minden a terv szerint halad és be tudod vállalni azt is, ha esetleg aznap egy kicsivel több és más munkád is van.

Egy tuti tervezési tipp: Mindig a fontos legyen elől. Ami a leggyorsabban szolgálja a következő lépést. A dolog, amitől általában félsz is kicsit és addig tologatod, ameddig csak arra tudsz gondolni, pedig közben mást csinálsz. (Tudom, hogy így van, a halogatás ex-mesterével állsz szemben) Szóval: First things first. Ugorj neki, csináld meg, csapd ketté és jöhet a következő feladat.

 

 

[caption id="attachment_173" align="aligncenter" width="300"] Először a fontosat! Ha hozzászoksz, sokkal könnyebb lesz az életed![/caption]

 

 

Sokkal több tér van az ember körül és az elmében, amint nem a napi zúzdával foglalkozik, hanem azzal ami ablakot nyit a jövő felé. És máris kedvet kap az ember 'játszani', így, hogy nem csak a feladatokat látja maga körül.

Könnyű mondani, csinálni kell...de hogyan?

Biztos számodra is ismert ez a time management trükk: Rajzolj fel magadnak egy négyzetet, amibe a napi, heti, két heti és havi feladatok kerülnek és írj be mondjuk 10-20 feladatot. (Később áttérhetünk a hosszabb távra is, de első körben a fát takarítjuk el az erdő elől). Adok egy kis időt...

.

.

.

Meg van? Amikor ezt először csináltam egy aktuális marketing munka kapcsán, rájöttem, hogy szinte minden a napiba került, ami kb 46 órát jelentett volna arra a napra...

 

 

[caption id="attachment_174" align="aligncenter" width="445"] Tanuld meg, hogyan engedd el....Munkahelyi wellness tréningek az Egészségműhelyben: www.egeszsegmuhely.hu[/caption]

 

 

Na és itt döntöttem úgy, hogy azért várjunk már egy kicsit, mi van akkor, ha a facebook-posztokat előre-időzítem, ha a programszervezőknek egy hónappal előtte lefixálják a programot, és nem fogok 4 cikket megírni egy nap...?...Sorolhatnám, hasonlókkal volt tele. Szépen lassan kezdett gyűlni a heti, majd ahogy még több dolgot találtam, a havi lista. Közben, ahogy írtam, már éreztem, ahogy megy le a stressz és egy átlátható terv rajzolódik ki előttem. Ehhez már tudsz időpontot csatolni. A végén rájöttem, hogy nem is kell mindent egyszerre megcsinálnom. Ha tudom, hogy november 15-én kell tréninget tartanom, akkor előtte visszaszámolok és csinálok a készülésnek helyet a naptáramban. És azt foggal körömmel védem és betartom! Így ha halogatós vagy, mint én korábban, szépen hozzászoktatod magad a rendhez, és tudod, hogy mindenre van időd, főleg, ha betartod a második tippet:

Kettes számú időmenedzsment tipp: Mindig tervezz be magadnak szünetet....és még fontosabb: egy kicsit több időt a feladataidnak. 

A naptár segítségével szépen lassan felszívódik a 'napi lista' és egyszer csak azon kapod magad, hogy betervezted a napod, megcsináltad, amit kellett és közben még más feladatokat is sikerült elitézni.

Itt szeretném megjegyezni, hogy a kreativitást nem lehet 'betervezni'. Nagyon fontos, hogy ha ilyen területen dolgozol, vagy van egy friss ötleteket igénylő munkád, akkor elszakadj a napi rutintól, menj el parkokba sétálni, csocsózz, simogass zebrát, egyre megy. A lényeg, hogy csinálj olyan dolgokat, amiket nem szoktál, nem tartozik a rutinfeladatok közé. Nekem is sokszor a legváratlanabb pillanatokban jutnak eszembe új blogtémák: 'newtoni' botlás közben akár.

 

Segített a cikk? Szívesen olvasnál gyakorlati példákról és szakmabeliekről? Iratkozz fel hírlevelemre!

 

 

Címkék:
handler

Üdvözlet! Az Emberi Erőforrás szakon van egy specializáció, a munkahelyi jól-lét és egészségfejlesztés. Nem tudom, hányan tanulták idáig, de úgy gondolom, hogy ennek sokkal nagyobb a jelentősége, mint amire pusztán a nevéből következtethetnénk. Hiszem, hogy ez az egyik legfontosabb kihívásunk a környezeti hatások mellett a XXI. században, hogy olyan munkahelyeket teremtsünk, ahol egészségesen és boldogan végezzük a munkánkat. A MunkahelyiWellness blogot 2016-ban indítottam Virág Krisztina inspirációjára, aki nemcsak a lányom, de "munkahely-zöldítő" tevékenységével sokat tesz azért, hogy minél boldogabb munkahelyek jöjjenek létre. Ismerjetek meg bennünket, kérdezzetek és támogassátok a munkánkat, hogy közösen sikerre vihessük ezt a remek gondolatot, és inspiráljuk, hogy minél több BOLDOG munkahelyet jöhessen létre.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Munkahelyi Wellness és Rekreáció

Rekreáció és munkahelyi wellness....egy HRPortal Blog Oldalak honlap

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu