logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.02.24 - 13 éve
soreo

A vállalati karrieroldalakkal is foglalkozni kell

Az elmúlt években sok toborzási szakembert elragadott a "állásportál-láz". Elhitték, hogy elegendő kirakni az álláshirdetéseket valamelyik állásportálra, azután majd dőlnek a jelentkezők. Persze legtöbbször jönnek is a is szép s

Az elmúlt években sok toborzási szakembert elragadott a "állásportál-láz". Elhitték, hogy elegendő kirakni az álláshirdetéseket valamelyik állásportálra, azután majd dőlnek a jelentkezők. Persze legtöbbször jönnek is a is szép számmal, de nem biztos, hogy éppen azok, akikre szükség lenne.

A fejlett országokban szerzett tapasztalatok szerint a legértékesebb, a legjobban beváló jelöltek jelentős része a vállalati karrieroldalról érkezik. Feltéve, ha van a vállalatnak ilyen felülete és működik is az.

Természetesen nem a fizikai működésről, van szó, hanem arról, hogy megtalálják-e az álláskeresők a karrieroldal, képes-e az felkelteni az oldalra érkező látogatók figyelmét  a vállalat, illetve az aktuálisan kínált állások iránt, képes-e érdeklődővé, majd jelentkezővé konvertálni a látogatókat.

Vállalati karrieroldalak átvilágítását végezve nagyon gyakran találkozom olyan, első generációs weboldalakkal, amit készítésekor láthatóan informatika feladatnak tekintették, az elkészült online "hirdetőtáblát" legfeljebb a vállalati arculatnak megfelelően "felöltöztették". Ezek az oldalak nem sokban különböznek azoktól a tábláktól, amiket régen a vállalatok bejárata mellet függesztettek ki és ahova kiírták, hogy éppen milyen munkakörbe van felvétel.

A "hirdetőtábla-karrieroldalak" konverziós aránya kiábrándítóan alacsony. (Ez persze csak akkor derül ki, ha folyamatosan mérik, elemzik annak teljesítményét.) Egy valóban korszerű karrieroldal ennél sokkal többre képes. Lényege nem is csak az aktuális állásajánlatok közzététele, hanem a munkáltatói márka, munkáltatói arculat (employer branding) alakítása. A karrieroldal (vagy gyakran karrier alportál) az a hely, ahol a legtöbb érdeklődő igazából találkozik a vállalattal. Itt a lehetőség "eladni" a vállalatot, a kínált munkaköröket, élő kapcsolatot kilalakítan és fenntartanii a potenciális munkavállalókkal.

Igen, komoly befektetés, sok munka, de mindez a megszerzett minőségi munkaerő révén bőségesen megtérül.

* * *

Tetszett a bejegyzés? Olvassa el többi írásunkat a Soreo.biz honlapon, kövessen minket a http://www.facebook.com/soreo.biz Facebook oldalon!

Címkék:
álláshirdetés karrieroldal
soreo

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Soreo

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu