Állásportálok - Kihalnak, mint a dinoszauruszok?
Szakmai körökben gyakran szóba kerül, hogy az állásportálok lassan elkerülhetetlenül kihalnak. Szerepüket a gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbben működtethető, jól nyomon követhető közösségi hálózatok veszik át. Mindez jól hangzik,
Szakmai körökben gyakran szóba kerül, hogy az állásportálok lassan elkerülhetetlenül kihalnak. Szerepüket a gyorsabb, olcsóbb, egyszerűbben működtethető, jól nyomon követhető közösségi hálózatok veszik át. Mindez jól hangzik, de nem fedi teljesen a valóságot. Bár mi magunk is a web 2.0. és a közösségi média lelkes hívei (és napi használói) vagyunk, úgy gondoljuk, hogy az állásportálok még hosszabb ideig velünk maradnak. Néhány nyomós érvvel szeretném alátámasztani állításomat:
1. Használhatóság - Az állásportál az állásajánlatok publikálásával, illetve a jelentkezések begyűjtésével egy egyszerű, lineáris folyamatot valósít meg.A közösségi média ugyan tele van állás- és jelöltkereső alkalmazásokkal, de maguk a hálózatok(a LinkdeIn kivételével) alapvetően nem az ilyen kapcsolatok kialakítására jöttek létre.
2. Megszokás - Nemzetközi adatok szerint az emberek 65 százaléka továbbra is az állásportálokon kezdi az álláskeresést. Ismerik, megszokták. Sokan idegenkednek még tőle, hogy egy másik, személyesebb közegben vegyék fel a kapcsolatot a toborzási munkatársakkal, hr tanácsadókkal.
3. Technológia - Az állásportálok rendkívül sokat fejlődtek az elmúlt években. A keresési technológiák finomodása lehetővé tette, hogy a munkaadók és a munkavállalók a korábbinál sokkal pontosabb találatokat kapjanak. A kiegészítő szolgáltatások (fórum, blog, karrierút-követés, tanácsadás stb.) jelentősen növelték a felhasználói élményt,még vonzóbbá tették az állásportálokat.
4. Költségek - Mindenki szereti az ingyenes dolgokat,ugyanakkor be kell látni, hogy a profilok tucatjainak böngészésével, a közösségi kapcsolatépítéssel, a kereséssel töltött idő sincs ingyen. Közben az erős verseny hatására az állásportálok is egyre vonzóbb árakat kínálnak, csomagjaikkal próbálnak alkalmazkodni az ügyfelek pénztárcájához.
* * *
Nem hiszek tehát azoknak, akik azt állítják, hogy az állásportálok ideje lejárt, azok rövid idő alatt el fognak tűnni. Inkább azt gondolom, hogy
- nincsenek mindenre alkalmazható, állandó receptek, inkább az egyes betöltendő pozíciókhoz kell megtalálni az optimális keresési módszert (vagy a módszerek kombinációját),
- egyre több jó példa létezik az állásportálok és a közösségi hálózatok integrált használatáras,
- egyes speciális területen dolgozók és a passzív jelöltek megtalálására nagyon jó eredmények érhetők el a közösségi hálózatok használatával,
- önéletrajzában mindenki azt ír, amit akar; a közösségi hálózatokban megismerhetők a részletek is.
* * *
Tetszett a bejegyzés? Olvassa el többi írásunkat a Soreo.biz honlapon, kövessen minket a http://www.facebook.com/soreo.biz Facebook oldalon!