logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.03.07 - 3 éve
Szervezeti Ombuds Egyesület

Mit tesz és nem tesz a szervezeti ombuds a szervezetek és egyének részére?

Az ombuds egy megbízható navigátorként szolgál a szervezet számára, aki adekvát információval támogatja a kritikus és összetett döntéshozatalt a tartós és pozitív hatás érdekében.

Mit tesz a szervezeti ombuds a szervezetek részére?

Általános megfogalmazásban a szervezeti ombuds támogatást nyújt azon egyéni és szervezeti félreértések, viták, konfliktusok és akadályok leküzdéséhez, amelyek akadályozzák az érintetteket teljes potenciáljuk kibontakoztatásában.

  • Az ombuds segít a köz- és versenyszféra szervezeteinek előre látni és elkerülni a kockázatokat, a pereket, illetve a márka és a jó hírnév költséges károsodását.

  • Képzést, oktatást, coaching beszélgetéseket és segítő tevékenységet nyújt.

  • Kiegészíti a hagyományos HR, jogi és panaszkezelési/compliance csatornákat és osztályokat.

  • Segít megerősíteni az alkalmazottak lojalitását és elkötelezettségét, ami költségmegtakarítást és a munkahelyi légkör javulását eredményezi.

  • Azonosítja a rendszerszintű tendenciákat és kockázatokat, és ezzel segíti a vezetőket, hogy megalapozott üzleti, szabályozói és vezetési döntéseket hozzanak.

  • Építi, erősíti a termelékenységet és a hatékony kapcsolatokat a szervezeti részlegek, partnerek és szakemberek között.

  • Tájékoztatja a különböző szervezeti egységeket és érdekelt feleket a konfliktusmegoldás alternatíváiról.

  • Meghallja és továbbítja az új ötleteket, kezdeményezéseket, és javaslatokat tesz komplex intézkedésekre, a szervezet innovatív kezdeményezéseire és javasolt intézkedéseire.

  • Segít elkerülni a negatív sajtót azáltal, hogy a lehető legalacsonyabb és legközvetlenebb szinten foglalkozik a kérdésekkel. 

  • Elősegíti a kétirányú, informális kommunikációt és a vitarendezést a zaklatással, diszkriminációval és más munkahelyi problémákkal kapcsolatos állítások feloldása érdekében, amelyek egyébként időigényes és költséges hivatalos panaszokká vagy perekké válhatnak. 

Mit tesz a szervezeti ombuds az egyének számára? 

  • Az ombuds biztonságos helyet biztosít, amely lehetővé teszi a bizalmas, titoktartás melletti kommunikációt.

  • Lehetőséget nyújt arra, hogy az egyének átlássák és megvitathassák a számukra problémás folyamatot, továbbá saját lehetőségeiket, mielőtt cselekszenek.

  • Meghallgatja és segít keretbe foglalni a problémákat, a helyzetet, és navigálja az egyént a problémamegoldás/konfliktuskezelés széles spektrumában.

  • Mint bizalmas forrás a szabálytalanságok jelentésére, illetve a konfliktusok kezelésére és megoldására vonatkozó lehetőségeket ajánl.

  •  Coaching beszélgetést, közvetítést és vitarendezést biztosít.
     

Az ombuds egy megbízható navigátorként szolgál a szervezet számára, aki adekvát információval támogatja a kritikus és összetett döntéshozatalt a tartós és pozitív hatás érdekében.

 

Mit NEM tesz a szerevezeti ombuds a szervezetek részére?

  • Nem hoz döntéseket vagy szabályzatot.
    Sem az ombuds személy, sem az ombuds iroda nem rendelkezik döntéshozatali jogkörrel. Funkciója és az általa közvetlenül biztosított lehetőségek informálisak, így semmilyen döntést nem hoz. 

  • Nem kap és nem küld értesítést szervezettel szembeni követelésekről.
    Nem fogad el és nem ad fel hivatalos értesítést a szervezet nevében. Nem szolgál tanúként semmilyen hivatalos eljárásban, semmilyen bizottságban nem tölt be szavazati tagsági funkciót, nem lát el érdekképviseletet vagy panaszkezelési/etikai tisztséget. Nem bírál el és nem hallgat meg hivatalos ügyeket, fellebbezéseket.

  • Nem helyettesíti a hivatalos csatornákat
    Nem vezet hivatalos ügynyilvántartást a szervezet számára,

Mit NEM tesz a szervezeti ombuds?

  • Nem ítélkezik.

  • Nem vizsgálódik.

  • Nem foglal állást, senkit sem támogat vagy pártol.

  • Nem bizonyít, tanúskodik vagy nyújt be dokumentumokat jogi vagy egyéb eljárásokban.

 

Jobban el szeretnél mélyülni a szervezeti ombuds tevékenységben?
Akkor szervezeti ombuds képzés Neked szól. Gyere tegyél képesített szervezeti ombuds az idén egyetlen március 24-én induló képzésen. Bővebb információt itt találsz. 

A cikk szerzője: Mosonyi Diana - Szervezeti Ombuds Egyesület elnöke

Címkék:
Szervezeti Ombuds Egyesület

Egyesületünk 2019-ben azzal a főcéllal alakult, hogy megteremtse és elterjessze a szervezeti ombuds értékeit hazánkban, azaz a szervezetekben előforduló panaszok, konfliktusok és problémák szisztematikus felmérését és azok informális kezelését. Feladatként határoztuk meg, egy olyan szakmai közösség létrehozását, amely a szervezetben felmerülő informális konfliktuskezelésben nyújt támogatást.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Szervezeti Ombuds Egyesület - SZOE

Szervezeti ombuds témákkal kapcsolatos írások olvashatók azaz a szervezetekben előforduló félreértések, panaszok, konfliktusok és problémák szisztematikus felméréséről és azok informális kezeléséről.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu