Hogyan lesz a vállalati kommunikációból toborzási csatorna
Éppen egy hete abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy a CPL Jobs VIP ügyfélreggelijén moderálhattam egy kerekasztal-beszélgetést, ahol a meghívott szakértőkkel arról beszélgettem, hogyan tudnak a vállalatok hatékonyan kommunikálni az álláskeresőkkel.
Beszélgetőtársaim olyan elismert szakemberek voltak, mint Pécsi Judit, az Union Biztosító HR vezetője, Békéssy Olga a 21. Század Kommunikáció cégvezetője és a noivalto.hu karrierváltó magazin alapítója, valamint Karácsony Zoltán szakújságíró.
A beszélgetésünk során arra kerestük a választ, hogyan milyen üzeneteket közvetítve tudják a vállalatok hatékonyan használni a különböző médiacsatornákat. A szakértők megfogalmazták, hogy ahhoz, hogy ki tudjuk választani a megfelelő üzeneteket, tudnunk kell, hogy mik azok a trendek, amikkel érdemes tisztában kell lenni. A közhiedelemmel ellentétben a munkavállalók nem a babzsákot és a csocsóasztalt keresik, hanem a szabadságot és a felelősségteljes, kihívásokkal teli feladatokat. Egyre jellemzőbb, hogy a fiatalabb generációk csak addig maradnak egy munkahelyen, amíg fejlődni tudnak. Abban a pillanatban, hogy megállt ezt a fejlődés, már keresik is az új kihívást.
Természetesen nem elég azonosítani a trendeket, azokat az üzeneteket is meg kell találnunk, amiket hitelesen tudunk közvetíteni, ami valójában a vállalati értékeink részét képezi. Szakértőink kiemelték, hogy a mai világban csak az őszinte kommunikáció tud hatékonyan működni. A saját munkavállalóink a legjobb nagykövetek a külső kommunikációban is, ezért olyan üzeneteket érdemes megfogalmazni, amik belső kommunikációban is megállják a helyüket.
A vállalati kommunikáció alapja a weboldal, illetve annak karrierszekciója. Érdemes az itt megjelenő tartalmakat rendszeresen frissíteni. Annak érdekében, hogy minél több látogatóhoz eljussanak a tartalmaink, érdemes ezeket megosztani a vállalati social media felületeken – Facebookon, LinkedInen, Instagramon. A tartalomgyártásban érdemes profi segítséget kérni, de ne mulasszuk el megosztani a kollegák által elkapott spontán pillanatokat sem.
Az inspiráló beszélgetés egy rövid összefoglalással zárult, ahol egyetértettek a szakértők abban, hogy a vállalati kommunikációban kulcsfontosságú, hogy őszinte és hiteles legyen, valamint hogy a tartalommegosztás egy hosszútávú befektetés.