HR trendek a toborzás területén - a "Forbes magazin" összeállítása alapján
A toborzás területén szinte minden nap akad újdonság. Fontos, hogy minden cég ismerje a trendeket, hiszen a munkaerőkiválasztásnak, egyre inkább meghatározó a jelentősége, ha a vállalat sikerességéről beszélünk. A „Forbes Magazi
A toborzás területén szinte minden nap akad újdonság. Fontos, hogy minden cég ismerje a trendeket, hiszen a munkaerőkiválasztásnak, egyre inkább meghatározó a jelentősége, ha a vállalat sikerességéről beszélünk. A „Forbes Magazin“ összegyűjtötte a legújabb HR-trendeket.
Trend #1
A vállalatok saját hálózatokat alapítanak Az olyan sikeres hálózatok, mint a XING, Facebook, Twitter vagy LinkedIn működési elve alapján, sok vállalat megváltoztatta a toborzási stratégiáját. Saját tehetséghálózatokat (Talent networks) hoznak létre, ahonnan a jelöltjeiket toborozzák. Ezek a hálózatok arra is jók, hogy rajongókat, munkatársakat, egyetemi hallgatókat, de akár ügyfeleket is magukhoz kössenek.
Trend #2
Nem a HR munkatársak veszik fel az új jelölteket. Ők csak azonosítják őket. A legsikeresebb vállalatok a jelöltek munkába állítását a vezetőiknek engedik át. A HR szakemberek inkább a tehetség keresésére és az első fordulós kiválasztásra koncentrálnak. Minél több munkát vállalnak át a vezetők a kiválasztás folyamatában, annál jobb.
Trend #3
A teljesítményfelmérő rendszerek egyre pontosabbak és testreszabhatóak. Már évtizedek óta léteznek személyiség- és kompetenciatesztek. Ma nagyszámú új értékelőrendszer található a piacon. Ezek nemcsak arra jók, hogy bizonyos kompetenciákat azonosítsanak, hanem abban is, hogy az egyéni teljesítménypotenciálról is felvilágosítást adjanak. Így minden helyzetben pontos és érvényes adatokra támaszkodhatnak a szakemberek, mely olyan mérőrendszerek eredményét jelenti, melyet a cég profiljára lehet szabni. (***)
Trend #4
Az autentikus munkaadói márka időt és pénzt spórol A munkaadói márka klasszikus formája kihalóban van. A valódi munkaadói márka úgy keletkezik, hogy a munkatárs este hazamegy és a barátainak mesél a cégéről. Egy hiteles márka tehát, csak valós tapasztalatok alapján építhető fel. Éppen ezért nem szabad a vállalat internetes megjelenésében csak a karrier oldalra fókuszálni, hanem inkább a startlapon rögtön láthatóvá tenni a jelölteknek a legfontosabb üzeneteket. Ezért dolgoznak a legsikeresebb HR szakértők ma a marketinggel közösen. Egy jól felépített és a vállalatra szabott, célzott munkaadói márka pontosan azokat a jelentkezőket fogja vonzani, akiket a cég keres. Aki őszinte és eredeti, az fogja a legjobb jelölteket megszerezni, és így a kiválasztási folyamat idejét és költségeit csökkenteni.
Trend #5
A jelöltek menedzselve lesznek. A jelöltmenedzsment-rendszerek (E-Recruiting) elengedethetetlenül fontosak. A mai rendszerek a jelentkezési folyamatot menedzselik, és figyelemmel kísérik a marketingkampányt. Továbbá számos toborzási eszközt használnak, és a további analízishez adatokat szolgáltatnak.
Trend #6
Az elégedett jelöltek jelentik az alfát és az omegát. Egy vállalat tönkreteheti azzal a munkaadói márkáját, ha a jelölteknek túlságosan megbonyolítja a jelentkezési folyamatot, ha a jelölt nem kap világos információt arról, hogy hogyan áll a jelentkezése, vagy ha a folyamat alatt rosszul bánnak vele. Ma mindennél fontosabb, hogy a HR osztályok olyan eszközöket használjanak, mellyel a kiválasztási folyamatot állandóan kontrollálni és javítani tudják. Ha egy jelölt nem lett megfelelően kezelve, az gyorsan elterjed.
Trend #7
A személyzeti tanácsadók elengedhetetlenül fontosak. A kiválasztási folyamatok egyre komplexebbek, és a pozició, illetve az iparág szempontjai szerint változnak. Azzal a hittel ellentétben, hogy majd a professzionális plattformok, mint például a XING és mások megjelenése következtében, a személyzeti tanácsadók és ügynökségek feleslegessé válnak, éppen ellenkezőleg, egyre nagyobb igény mutatkozik feléjük. Ennek az oka abban keresendő, hogy az új eszközök szakembereket és specialistákat igényelnek a megfelelő használat és a kívánt eredmények érdekében.