logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.11.10 - 12 éve
youaremore

HR trendek a toborzás területén - a "Forbes magazin" összeállítása alapján

A toborzás területén szinte minden nap akad újdonság. Fontos, hogy minden cég ismerje a trendeket, hiszen a munkaerőkiválasztásnak, egyre inkább meghatározó a jelentősége, ha a vállalat sikerességéről beszélünk. A „Forbes Magazi

A toborzás területén szinte minden nap akad újdonság. Fontos, hogy minden cég ismerje a trendeket, hiszen a munkaerőkiválasztásnak, egyre inkább meghatározó a jelentősége, ha a vállalat sikerességéről beszélünk. A „Forbes Magazin“ összegyűjtötte a legújabb HR-trendeket.  

Trend #1

A vállalatok saját hálózatokat alapítanak Az olyan sikeres hálózatok, mint a XING, Facebook, Twitter vagy LinkedIn működési elve alapján, sok vállalat megváltoztatta a toborzási stratégiáját. Saját tehetséghálózatokat (Talent networks) hoznak létre, ahonnan a jelöltjeiket toborozzák. Ezek a hálózatok arra is jók, hogy rajongókat, munkatársakat, egyetemi hallgatókat, de akár ügyfeleket is magukhoz kössenek.

Trend #2

Nem a HR munkatársak veszik fel az új jelölteket. Ők csak azonosítják őket. A legsikeresebb vállalatok a jelöltek munkába állítását a vezetőiknek engedik át. A HR szakemberek inkább a tehetség keresésére és az első fordulós kiválasztásra koncentrálnak. Minél több munkát vállalnak át a vezetők a kiválasztás folyamatában, annál jobb.

Trend #3

A teljesítményfelmérő rendszerek egyre pontosabbak és testreszabhatóak. Már évtizedek óta léteznek személyiség- és kompetenciatesztek. Ma nagyszámú új értékelőrendszer található a piacon. Ezek nemcsak arra jók, hogy bizonyos kompetenciákat azonosítsanak, hanem abban is, hogy az egyéni teljesítménypotenciálról is felvilágosítást adjanak. Így minden helyzetben pontos és érvényes adatokra támaszkodhatnak a szakemberek, mely olyan mérőrendszerek eredményét jelenti, melyet a cég profiljára lehet szabni.  (***)

Trend #4

Az autentikus munkaadói márka időt és pénzt spórol A munkaadói márka klasszikus formája kihalóban van. A valódi munkaadói márka úgy keletkezik, hogy a munkatárs este hazamegy és a barátainak mesél a cégéről. Egy hiteles márka tehát, csak valós tapasztalatok alapján építhető fel. Éppen ezért nem szabad a vállalat internetes megjelenésében csak a karrier oldalra fókuszálni, hanem inkább a startlapon rögtön láthatóvá tenni a jelölteknek a legfontosabb üzeneteket.  Ezért dolgoznak a legsikeresebb HR szakértők ma a marketinggel közösen. Egy jól felépített és a vállalatra szabott, célzott munkaadói márka pontosan azokat a jelentkezőket fogja vonzani, akiket a cég keres. Aki őszinte és eredeti, az fogja a legjobb jelölteket megszerezni, és így a kiválasztási folyamat idejét és költségeit csökkenteni.

Trend #5

A jelöltek menedzselve lesznek. A jelöltmenedzsment-rendszerek (E-Recruiting) elengedethetetlenül fontosak. A mai rendszerek a jelentkezési folyamatot menedzselik, és figyelemmel kísérik a marketingkampányt. Továbbá számos toborzási eszközt használnak, és a további analízishez adatokat szolgáltatnak.

Trend #6

Az elégedett jelöltek jelentik az alfát és az omegát. Egy vállalat tönkreteheti azzal a munkaadói márkáját, ha a jelölteknek túlságosan megbonyolítja a jelentkezési folyamatot, ha a jelölt nem kap világos információt arról, hogy hogyan áll a jelentkezése, vagy ha a folyamat alatt rosszul bánnak vele. Ma mindennél fontosabb, hogy a HR osztályok olyan eszközöket használjanak, mellyel a kiválasztási folyamatot állandóan kontrollálni és javítani tudják. Ha egy jelölt nem lett megfelelően kezelve, az gyorsan elterjed.

Trend #7

A személyzeti tanácsadók elengedhetetlenül fontosak. A kiválasztási folyamatok egyre komplexebbek, és a pozició, illetve az iparág szempontjai szerint változnak. Azzal a hittel ellentétben, hogy majd a professzionális plattformok, mint például a XING és mások megjelenése következtében, a személyzeti tanácsadók és ügynökségek feleslegessé válnak, éppen ellenkezőleg, egyre nagyobb igény mutatkozik feléjük. Ennek az oka abban keresendő, hogy az új eszközök szakembereket és specialistákat igényelnek a megfelelő használat és a kívánt eredmények érdekében.

Trend #8

A jelentkezési folyamatok állandóan vizsgálva lesznek. Tudja Ön, hogy a legjobb jelöltek honnan jöttek Önökhöz, illetve, hogy melyik toborzási- és reklámeszköz mutatkozik a legsikeresebbnek? Sok cég kínál elemzést, kiértékelést és a kiválasztási folyamatok optimalizálására vonatkozó megoldásokat a vállalatoknak. Azok a szervezetek,  melyek a toborzási stratégiájukat evaluálják, egyértelműen jobb eredményeket érnek el, mint az ilyen elemzéseket nem használó konkurenciájuk.
(***) Az Innermetrix nyújtja jelenleg a világ egyik legnagyobb diagnosztikai eszközportfólióját (a toborzás, a tehetség-, és teljesítménymenedzsment, a karriertervezés, illetve a vezetőfejlesztés területein), mely a legmagasabb validitási szempontok szerint bevizsgált, és bizonyítottan NEM manipulálható.
Malcsiner Maximilian Péter
Címkék:
youaremore

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
You Are More!™ - A vezetés emberi oldala

Call to think! Call to act!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu