logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.05.29 - 5 éve
KINCENTRIC

Munkavállalói élmény a járvány utáni világban

Nemzetközi kutatás vizsgálja hogyan változik a munkavállalói élmény, melyek lesznek a meghatározó pillanatok és hova helyezik a hangsúlyt a vállalatok a járványhelyzetet követően.

Hogyan változtatta meg a járvány a munkavállalói élményt? Ezt vizsgálja 2020-ban a Kincentric Globális Munkavállalói Élmény Kutatása. Tavaly 43 ország 23 iparágát képviselte az a több, mint 1300 HR szakember, akik 23 millió munkavállaló élményébe engedtek betekintést. Az idei kutatás résztvevőivel júliusban osztják meg az eredmények összefoglalóját.

Most, hogy lassan újra indul az élet, más értelmet nyer a munkavállalói élmény fogalma. A cégeknek néhány hetük volt arra, hogy megszervezzék a kollégák otthoni munkavégzését és a korábban évek óta halogatott munkafolyamatokat digitalizálják. Ezt a megváltozott élethelyzetet és az új kihívásokat vizsgálja az idén harmadik alkalommal útjára indított Globális Munkavállalói Élmény Kutatásában a Kincentric. A kutatásban arra keresik a választ, hogyan hatott a járvány a vállalatok munkavállalói élmény megközelítésére, hogyan alakulnak át a HR prioritások, és hogy a kialakult krízis helyzet elindítja-e a szervezeti kultúra jelentős átalakulását, vagy visszatérünk a régi kerékvágásba.

A munkavállalói élmény azt mutatja meg, hogyan érzik magukat a kollégák a munkavállalói életciklus különböző állomásain. A munkavállalói élmény akkor kezdődik, amikor egy cég iránt érdeklődő álláskereső először hall a vállalatról, vagy ellátogat a cég karrieroldalára, és nem ér véget akkor sem, amikor az adott vállalatnál dolgozó kolléga elhagyja a szervezetet.

„A munkavállalói élmény meghatározó pillanatok sokaságából áll. Egy vállalat úgy tud erre hatni, ha azonosítja a legfontosabb munkavállalói csoportjait és a számukra meghatározó életciklus szakaszokat. Más szóval, hogy adott életszakaszban melyek a csoport számára leginkább jellemző meghatározó pillanatok, és aztán ezeket tudatosan alakítják. A meghatározó pillanatok formálásában a vezetőknek kiemelt szerepe van”- mondja Bakos Réka, vezető tanácsadó.

A digitális forradalom ellenére a cégek sikerességéért az ott dolgozók felelnek. A növekedés és a siker kulcsa lehet az, ha a vállalatok elhiszik, hogy munkatársaikon keresztül válhatnak kiemelkedővé. A kollégák megtartásában és elköteleződésében is fontos, hogy a munkahelyen emlékezetes és meghatározó élmények érjék őket. A munkahely a járvány idején azonban főleg otthonra tolódott, ahol az egyedül élőknek az elszigetelődés, a gyermekes munkavállalóknak a figyelem többszörös megosztása és a munka mellett végzett digitális oktatás is kihívást jelentett. Ebben a megváltozott helyzetben teljesen új eszközöket kellett alkalmazniuk a vezetőknek ahhoz, hogy a teljesítményhez szükséges motivációt és az összetartozás élményét fenntartsák, vagyis új típusúmeghatározó pillanatokat alakítsanak ki.

„A karantén időszakában több nagy szektor (termelés, IT/Telekommunikáció, kiskereskedelem, SSC, Pénzügy/Biztosítás, Egészségügy) cég-és HR vezetőivel beszélgettem arról, hogyan érintette őket a járvány, hogyan reagáltak a megváltozott helyzetre és mit hoz számukra a jövő. Az egyik fő tanulság az, hogy a vállalatvezetők úgy gondolják: a munka világa jelentősen átalakul és nem térünk vissza teljesen a korábban megszokott kerékvágásba, számos változtatás hosszútávon is velünk marad.  A kutatásban ezért kiemelten vizsgáljuk azt, hogyan alakultak át a munkavállalói élményt és tehetségmenedzsmentet érintő prioritások, de azt is hogyan gondolkodnak a szervezeti kultúra alakításáról és változnak -e a vezetőkkel kapcsolatos elvárások" – mondta Uzsák Éva Virág, a Kincentric Magyarország ügyvezetője.

A Globális Munkavállalói Élmény Kutatás eredményeit júliusban elsőként a felmérést kitöltő cégek kapják meg, amiben egy jövő fókuszú gondolatébresztőt is megosztanak arról, hogyan támogassa a cégvezetés a gyors visszatérést és hogyan alakítsanak ki új normákat a régi, megszokott helyett. A kutatás itt elérhető: https://msuitelink.com/exresearch2020

2019-ben 43 ország 23 iparágát képviselte az a több, mint 1300 HR szakember, akik 23 millió munkavállaló élményébe engedtek betekintést. Akkor Magyarországon 19 iparág 126 vállalatának összesen 300.000 dolgozójának munkavállalói élményéről nyilatkoztak a cég- és HR vezetők. A kutatásból kiderült: bár a cégvezetés szerint is fontos, hogyan érzik magukat a kollégák, és tudják, hogy a munkavállalói élmény javítása pozitívan hat az üzleti eredményekre is, itthon a cégeknek mégis kevesebb, mint ötödének van stratégiája ennek fejlesztésére.

 

Címkék:
KINCENTRIC

Kultúra és elkötelezettség. Az elkötelezettségre úgy tekintünk, mint üzleti eszközre – legyen a szervezetnek 50 vagy akár 250 000 munkavállalója. A magas teljesítőképességű kultúrák elkötelezett dolgozókból és olyan meghatározó pillanatokból származnak, amelyek a leginkább inspirálják, vezetik és elősegítik a munkavállalók fejlődését. Mi támogatást nyújtunk ezeknek a meghatározó pillanatoknak a kialakításában úgy, hogy a szervezet a legjobb embereit sikeresen meg tudja tartani és közben kivételes eredményeket érjen el.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
A jövő munkahelye

Miltől lesz élmény egy cégnél dolgozni? Melyek a meghatározó pillanatok? Hogyan mérhetjük és segíthetjük az elkötelezettséget? Miért fontos foglalkozni a vezetők elkötelezettségével? Ezekről, a Kincentric friss trendjeiről szól blogunk.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu