logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2022.10.13 - 3 éve
Borealis

Változáskezelés apró lépésekkel, azaz mi is az a mikrováltozás-menedzsment?

A HBR egyik 2021-es cikkében az Infosys vezetőitől származó kutatás alapja a változások kezelése volt, mégpedig a hosszan tartó és hosszú távú változások menedzselése és elérése.

(Az Infosys Technologies Limited India második legnagyobb IT-cége több, mint 100 ezer dolgozóval és 22 országban működtetett irodákkal). A Covid indukálta változáskezelésre három fő stratégiát határoztak meg, amelyekkel sikeresen érhető el tartós és nagymértékű változás. Mindezt a saját tapasztalataik, valamint 1000 globális céggel folytatott kutatásuk alapján állapították meg.

Az üzleti átalakulásokat és változásokat általában egy hosszan eltartó folyamattal azonosítjuk. A recesszió után ez a folyamat jobban fókuszált és gyorsabb lett, de az áttörés 2020. márciusában következett be, amikor a Covid-19 globális szinten nyomta be a vészcsengőt a vállalatoknál, aminek a hatására nagyon gyorsan át kellett gondolni a változással és a megváltozott környezethez való nagyon gyors alkalmazkodással kapcsolatos képességüket.

Az Infosys emberei a változásokhoz történő alkalmazkodást a saját bőrükön tapasztalták a többéves átalakulásuk, majd a járvány kapcsán. Tapasztalataikat más vállalatokkal is szerették volna összevetni, ezért megkérdeztek 1000 globális vállalati vezetőt, hogy megértsék mit tesznek a legjobb vállalatok annak érdekében, hogy a megváltozott környezetben a cégeket és az embereket a felszínen tartsák.

A kutatás során arra jutottak, hogy a kisebb, és nagyon jól megtervezett változtatások sorozata mutatkozik a legjobb megközelítésnek, ha tartós, és nagy változásokat szeretnének elérni szervezeti szinten. Abban az esetben, amikor ezek a kisebb változások folyamatosan működnek, akkor kifejtenek egy olyan összetett hatást, amely nagyobb mértékű változásként jelenik meg. Ezt a megközelítést illetik ők “mikrováltozás-menedzsment” vagy “a mikro az új mega” elnevezéssel.

A “mikrováltozás-menedzsment” alapja az emberi motiváció és a viselkedéselmélet, nem pedig sablonok és kommunikáció, amelyek személytelenek és általánosak. Ezeknek az új szokásoknak az adaptálása hasznos, de nem könnyű. 

A tapasztalataik és kutatásuk alapján három “mikrováltozás” technikát fogalmaztak meg.

Bontsuk le a nagy változást kisebb lépésekre

A nagyvállalati átalakulások hosszú időt vesznek igénybe, az értéke pedig még később látszik. Amikor kisebb részekre van felosztva, akkor a sikerélmények és a haladás jobban kirajzolódik menet közben, könnyebb változtatni egy-egy fázison, ha mégsem megfelelő az irány. Például egy snack gyártó cégnek javítani kellett az összetevők nyomon követhetőségén, hogy megfeleljenek a szigorúbb előírásoknak. Ezt úgy érték el, hogy Európa-szerte a helyi gyári dolgozókat kérték meg arra, hogy az évek óta működő folyamatokat változtassák meg. A kockázatcsökkentés érdekében a projektcsapatok országonként működtek, és helyi szabályozásokat építettek be a helyi nyelvet használva, majd még tovább bontották a lépéseket. Ezek az apróbb és rájuk szabott új megközelítések segítették a dolgozókat, hogy jobban elfogadják a változásokat, és a ne a régen fennálló rugalmatlanabb rendszert vigyék tovább. 

Változtassuk meg a viselkedést kisebb szokások és rutinok módosításával

A“mikrováltozás-menedzsment” összehangolt kombinációja az utasításnak, a finom kérésnek és a javaslatoknak, amelyek összhangban vannak a kijelölt célokkal.  Az újításokkal  párhuzamosan változnak a szokások és a rutinok. Az Infosys ezt nevezte “Rutin 1”-nek. A Covid alatt elindítottak egy a teljes vállalatot átölelő fejlesztést az emberek körében, ahol egyszerre egy tanulási paramétert változtattak meg. A tanulást is kisebb fázisokra osztották, amihvel könnyebben azonosultak a dolgozók.

Folyamatosan mérjünk, tanuljunk és fejlődjünk

Szükséges, hogy a kisebb futó terveket folyamatosan vizsgáljuk, értékeljük, hogy megfelelő-e az eredmény. Ha valami eltér, akkor újra gondolható, analizálható a folyamat és új mederbe helyezhető. Amikor a digitalizáció azt követelte az Infosys esetében, hogy térjenek át az asztali gépekről egy távoli elérésre, nagyon gyorsan fejlesztettek egy applikációt a VPN használatához, amit mobilról is el lehet érni. Végül 200 ezer dolgozó kezdte el használni sikeresen ezt az új fejlesztett programot.

A “mikrováltozás-menedzsment” lehetővé teszi, hogy csökkentsük a kockázatot, és egy agile megközelítést hoz be a szemléletünkbe. 

Amennyiben szeretnétek az eredeti cikket is elolvasni itt megtaláljátok.

Címkék:
Borealis

Stratégiai tervezés és végrehajtás úton tartással, szakmai támogatással. Arra inspiráljuk a vállalkozásokat, hogy kihozzák magukból a legjobbat és partnerek lehessünk a hosszú távon is eredményes változások megvalósításában. Cégfejlesztő, szervezetfejlesztő, üzleti stratégiai tanácsadó vállalkozás vagyunk. Munkatársaink több évtizedes vezetői, üzleti, változáskezelési és szervezetfejlesztési tapasztalatával, emberközpontú gondolkodásmódjával illetve újszerű, digitális HR Tech megoldásainkkal járulunk hozzá a Te céged fejlődéséhez is. Fókuszterületeink: >> New Ways of Working megoldáscsomagok : Jövőbiztos szervezet, Változási képesség, Teljesítménymenedzsment, Vezetői képességek, Energizálás és Reziliencia >> Transzformáció menedzsment >> Jövőalkotó program >> Mérnöki és projekt szolgáltatások - Borealis Engineering Solutions >> Digitális megoldások, HR tech: The Journey megoldáscsomag >> Képzés és fejlesztés - programok kicsiben és nagyban >> ACT4YOU - a tudásmegosztó platform A Borealis Group tagja

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Borealis

Célunk, hogy megosszunk Inspiratív, szakmai tartlamakat, tanácsadói munkánk tapasztalataiból nyert legjobb gyakorlatokat, eseményeink összefoglalóit, szakmai cikkeket munkatársaink tollából. Kimelt témáink: Elkötelezettség és bizalom, HR tech megoldások, visszajelzési kultúra, generációk együttműködése, tudásbarát munkahely, tudástranszfer, kiválóság, generációk együttműködése, női vezetők, stb.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu