logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2023.10.19 - 2 éve
Kovács Dávid

Hogyan segíthet egy SEO szakértő a toborzásban?

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy milyen szerepe van a keresőoptimalizálásnak a munkaerő toborzásban és azt, hogy hogyan segíthet a vállalatoknak a legjobb tehetségeket megtalálni és megszerezni.

A toborzás nem olyan, mint régen. Ma már az online tér és az internet dominálja ezt a folyamatot. A SEO (Search Engine Optimization) egyre fontosabb szerepet játszik a munkaerő toborzásban, és ennek egyre nagyobb jelentősége van - mondja Kovács Dávid online marketing szakértő.

De mit jelent a SEO és miért kell odafigyelni rá a munkaerő toborzás során?

Online keresések hatalma

Az online térhódítása megváltoztatta az emberek szokásait és viselkedését a munkaerő toborzás terén is.

Ma már az emberek elsősorban az internetet használják, amikor új karrier lehetőségeket keresnek. A Google, mint keresőmotor, az elsődleges forrás az információkereséshez. 

Tekintve, hogy a keresőmotorok dominálnak az online térben, egyértelmű, hogy az online jelenlét és a SEO elengedhetetlenek a sikerhez.

Néhány érdekes adat:

  • A Google kezeli a magyarországi keresések 95%-át vagy annál is többet.
  • Az "állások" keresési kulcsszó a magyar keresések között gyakoriak.
  • A munkakeresők 80%-a az internetet használja az állásajánlatok felderítéséhez.

Ezek az adatok világosan mutatják, hogy az online jelenlét és a SEO rendkívül fontosak a munkaerő toborzás folyamatában.

Az online verseny megnyerése

A keresőoptimalizálás magában foglalja az olyan technikákat és SEO stratégiákat, amelyek segítenek a weboldalaknak és állásajánlatoknak megjelenni és magas pozíciókat elérni a keresőmotorok találati listáján hirdetések nélkül. 

Az első és legfontosabb lépés a kulcsszókutatás. A SEO szakértők olyan kulcsszavakat használnak, amelyekre a potenciális álláskeresők keresnek, és olyan technikákat alkalmaznak, amik segítik a cégek weboldalainak kiemelését a keresőmotorok találataiban. 

A SEO segítségével a vállalatok képesek több potenciális jelentkezőt hozni és jobb eséllyel megtalálni azokat a tehetségeket, akik a legjobban illeszkednek a vállalat kultúrájához és elvárásaihoz.

Lokális SEO alkalmazása

A helyi tehetségek megtalálása és megszerzése kritikus szempont a cégek számára. A lokális SEO technikák lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy hatékonyabban célozzák meg a helyi munkavállalókat. 

A lokális, például "marketing állás budapest" keresések egyre népszerűbbek, és a lokális SEO optimalizálás segíthet abban, hogy a vállalatok lokáció alapján tudjanak célozni.

Tartalomkészítés és márkaépítés

Az online márkaépítés és a tartalomstratégia kulcsfontosságú a tehetségek megszerzésében. 

A technikai SEO csak az egyik része a folyamatnak, a tartalomkészítés pedig a másik fontos része a stratégiának. 

A vállalatoknak olyan tartalmakat kell létrehozniuk, amelyek bemutatják a vállalati kultúrát, értékeket és előnyöket. Blogbejegyzések, videók és egyéb tartalmak segíthetik a cégeknek abban, hogy vonzó munkaadóként jelenjenek meg és elnyerjék a tehetségek bizalmát.

Emellett pedig a SEO lehetőséget nyújt, hogy informatív kulcsszó optimalizált szöveges tartalmat fedjük le a cég weboldalán blogbejegyzések formájában. Ennek eredménye az, hogy megjelenünk olyan kifejezésekre is a keresőben, amire a potenciális jelentkezők kereshetnek információ gyüjtés céllal (pl.: "állásinterjú tippek").

Adatok és elemzések

A SEO szakemberek rendszeresen használnak analitikai eszközöket a weboldalak teljesítményének és a toborzási stratégia hatékonyságának mérésére. 

Ezek az adatok segítenek finomhangolni a toborzási folyamatot és hatékonyabban szűrni a jelentkezőket. 

Az elemzések segítenek abban, hogy a toborzási stratégia folyamatosan javuljon a legjobb eredmények elérése érdekében.

Versenytárselemzés

A online toborzás területe rendkívül versenyképes, és a vállalatoknak folyamatosan lépést kell tartaniuk, hogy sikeresen szerezzék meg a legjobb tehetségeket. Ebben a dinamikus környezetben a SEO szakemberek olyan fontos szerepet játszanak, amely segíthet a vállalatoknak a konkurencia figyelésében és a versenyelőny megtartásában.

A versenyfolyamat nyomon követése kulcsfontosságú.

A szakemberek segítenek a vállalatoknak a konkurenciát követni, feltárni, hogy milyen módszereket alkalmaznak az állásajánlataik népszerűsítésére, és megtudni, milyen kulcsszavakat használnak. 

Ezek az információk segíthetik a vállalatokat abban, hogy finomhangolják saját SEO stratégiájukat, és jobban pozícionálják az állásajánlataikat a keresőmotorok találati listáin.

Összegzés

A világ felgyorsult! Ezzel nem mondunk újat...

A mai világban az állásinterjúkat online videó formájában tarthatjuk meg, és a felkészülésre kiváló lehetőségek állnak rendelkezésünkre online tréningek formájában.

Az adatok és tények világosan mutatják, hogy a SEO nem csupán egy lehetőség, hanem egy fontos elem a modern munkaerő toborzásban. Azok a vállalatok, amelyek képesek kihasználni ezeket az előnyöket, nagyobb esélyekkel találnak meg tehetségeket és növelik a siker esélyeiket a versenyképes munkaerőpiacon. 

Kovács Dávid - Online marketing szakértő

Borítókép: unsplash.com

Címkék:
Kovács Dávid

Kovács Dávid vagyok, online marketing szakértő. Cégeknek segítek több bevételt generálni bevált online marketing módszerekkel. Rendszerbe állítom az online értékesítési gépezetet piacvezető online marketing eszközökkel, ami a nap 24 órájában működik.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Kovács Dávid

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu