logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.06.25 - 13 éve
DEVISE - DARA Péter blogja

Mindent megtettél önmagadért, karrieredért? - 1. rész

Neked kell eldöntened, hogy miként akarsz boldogulni. Amennyiben jobb állásra, magasabb jövedelemre, feljebb lépési lehetőségre, felelősségteljesebb munkára, döntéshozatali lehetőségekre, érdemi beleszólásra vágysz, akkor szüksé

DARA Péter coach, tanácsadó, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója, c. egyetemi docens (PTE)Miközben bizonyos szakmákban havonta kell új ismeretet szerezni ahhoz, hogy a munkaköri feladatait elláthassa valaki, rengetegen töltenek be pozíciót úgy, hogy diploma megszerzése óta gyakorlatilag nem fejlesztették magukat. Közben meg (még nagyobb) karrierről álmodoznak...

Nem is tudom igazán, hogy röhejes vagy szomorú-e például, hogy a képzésekért is felelős HR területén is sokan végeznek így „szakértői” munkát. Persze lehet arra hivatkozni, hogy ha a munkáltatónak nincs recesszióban erre pénze, akkor a munkavállaló nem tud képzéseken részt venni.

Az erre hivatkozóknak ajánlom figyelmébe: nem a formális képzés az egyetlen fejlesztési módszer.

Pénz nélkül is el lehet mélyülni a szakirodalomban, egyre több ingyenes rendezvény, workshop, konferencia akad, részt lehet venni kutatásokban, melynek eredményéből is sok információ és szakmai ismeret gyűjthető, s nem utolsó sorban ott lenne a szakmai kapcsolatépítési és tudásmegosztási lehetőség. Ez utóbbira a szakmai klubok vagy a LinkedIn szakmai csoportjai a legjobb példa. S mindez csak néhány kiemelés a sok közül.

Persze ezek bármelyikének alkalmazása, használata energiát, szakmai elkötelezettséget igényel, de legfőképp az önfejlesztés igényét…

Döntéshozók Fóruma - vezetők és HR-esekAz elmúlt években több száz vezetőt hívtam tudása megosztása érdekében konferenciáimra, rendezvényeimre, képzéseimre azért, hogy megmutassa saját gyakorlatát, tapasztalatát valamely konkrét témában. Sok volt köztük a szakmában jól ismert név, illetve volt több olyan is, aki épp az előadását követően vált ismerté. Ez kitűnő példa arra, hogy milyen jól el lehet adni valamit, ha arra felkészül az illető.

Sajnos sokak akkor sem tudják eladni magukat a szakmájukban, a főnökeik, a munkavállalóik számára, ha valóban jók. A legtöbbünknek azonban ez értelemszerűen nincs a génjeiben, ezt is meg kell, meg lehet tanulni. Épp ennek okán fogalmaztam úgy a HR-es márkaépítés képzés beharangozójában, hogy „Amennyiben szeretnéd, hogy magad miatt is ismerjenek, s ne pedig a céged miatt”. Ugyanis a legtöbben a cégük nevével tudják csak azonosíttatni magukat a piacon, hiszen kevesek neve vált „márkanévvé” a saját szakmájában.

Elenyésző számban tapasztalok tudatos, hosszú távú személyes márkaépítést. Ennek alapja szerintem az önismeret, a kellő szakmai felkészültségre alapozott kőkemény munka, valamint a tudatosság.

Szakmai felkészültség nélkül ideig-óráig fel lehet építeni valamit, de aztán nagyot lehet bukni. (Sajnos sokan már itt elvéreznének.) Az önismeret azért kiemelten fontos, mert ha valaki nincs tisztában önmagával, erősségeivel-gyengeségeivel, lehetőségeivel, nem tud reális célokat kitűzni maga elé, akkor könnyen illúziókat kergethet, s ennek kudarc lesz a vége. A tudatosság pedig azért kiemelten fontos, mert lehet ugyan karriert csinálni véletlenszerűen is, azonban a tudatos karrierépítés, a személyes márka kialakítása gyorsabb és tartósabb eredményre vezethet.

Persze ehhez a kommunikációban erősnek kellene lenni. Hiszen ha nem tudsz jól kommunikálni, vajon miként tudod például vezetőként vagy HR-esként a szervezeten belül a menedzsment és a munkavállalók között információkat megfelelően továbbítani, szándékokat, véleményeket kifejezésre juttatni, illetve hogyan tudod akár a saját elért eredményeidet, értékeidet megfelelően érvényesíteni?

E téren mindenképp van még mit fejlődni. Akárcsak a nyitottság, az önismeret/énkép, a szakmai ismeretek avagy a látókör szélesítése terén. Meggyőződésem szerint folyamatosan fejlődnünk kell.

Tudomásul kell venni, hogy a személyes márkaépítés nem más, mint egy folyamatos önmarketing. Ha nem tetszik a fogalom, akkor ne nevezd így. Attól még az…

Nem vagyunk azonban egyformák, más és más a személyiségünk. Szerencsére. Nem akar mindenki márkává válni, nem akar mindenki kitűnni, nem akar mindenki előrébb jutni, nem akar mindenki újabb és újabb kihívásokat jelentő feladatokat, nagyobb karriert befutni. Sokan megelégszenek kisebb eredményekkel, azzal, hogy békén hagyják, nem terhelik túl őket, nincs konfrontáció, kevesebb a stresszt jelentő feladat. Nincs ezzel semmi gond.

Amennyiben azonban ambíciókat dédelgetsz, jelentős hozzáadott értéket szeretnél jelenteni munkáltatód számára; ha nem végrehajtó, hanem meghatározó, akár stratégiai fontosságú szerep betöltésére törekszel; sőt akár országhatáron túli munkákban is gondolkozol, akkor ki kell valahogy tűnnöd a tömegből. Ez azonban munkával jár. Nem érhető el egyik pillanatról a másikra. Fáradtságos tevékenység. Tenni kell érte.

Neked kell eldöntened, hogy miként akarsz boldogulni. Képzésemen úgy fogalmazok, hogy amennyiben jobb állásra, magasabb jövedelemre, feljebb lépési lehetőségre, felelősségteljesebb munkára, döntéshozatali lehetőségekre, érdemi beleszólásra vágysz, akkor szükséged van saját márkára. Akarod ezt? Ha igen, akkor segíthetek.

A folytatásért a 2. részhez kattints ide!

.

DARA Péter http://devise.hu/dara-peter http://hu.linkedin.com/in/darapeter

Címkék:
DEVISE - DARA Péter blogja

A DEVISE blog szerzője DARA Péter, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója, coach, tanácsadó, címzetes egyetemi docens (PTE). Szakmai és vezetői tapasztalataimra építve a tudatosabb, az egymásra és a munkavállalókra jobban odafigyelő, ugyanakkor a hatékony működést biztosítani tudó vezetői kultúra elérését szeretném elősegíteni. Eszközként a coachingot, a képzést, a tanácsadást, a felméréseket, a rendezv ényeken és publikációkban történő információ- és tudásmegosztást, a jó vállalati gyakorlatok (best practice) széles körű megismertetését és a hibák okainak feltárását egyaránt használom. Bővebben rólam: http://devise.hu/dara-peter

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
DEVISE blog - DARA Péter blogja

Egy blog a vezetésről, a HR-ről és a hatékony támogató eszközökről. Szerzője DARA Péter coach, tanácsadó.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu