E-learning tippek 7.
Az e-learning tananyagok gyakori építőeleme a videó, hiszen hatékony nagyban hozzásegít a tanulás eredményességéhez. Nem mindegy azonban, hogy milyen jellegű videót használunk, magunk készítjük, vagy kölcsönözzük valahonnan, és,
Az e-learning tananyagok gyakori építőeleme a videó, hiszen hatékony nagyban hozzásegít a tanulás eredményességéhez. Nem mindegy azonban, hogy milyen jellegű videót használunk, magunk készítjük, vagy kölcsönözzük valahonnan, és, hogy milyen módon jelenítjük azt meg az anyagban. Ezen a héten ezekre a kérdésekre próbálunk meg választ adni.
1) Mutasd, ne mondd!
Megmutatni a dolgok mikéntjét sokkal izgalmasabb, mint elmagyarázni, ezért érdemes szemléltető videókat illeszteni az oldalakra. Ezek a videók legyenek érdeklődést felkeltőek, de ne túl hosszúak, maximum 1-2 percesek. Készíthetjük mi is, vagy kölcsönözhetünk videómegosztó oldalakról is a szerzői jogok figyelem előtt tartásával.
2) Ne izgulj a végeredmény miatt!
Ne aggódjunk a magunk készített videók minősége miatt. Amennyiben a videó minősége nem lesz a legjobb, törekedjünk rá, hogy a hang legyen kitűnő. Emiatt azt javasoljuk, hogy utólag, nyugodt, zajmentes körülmények között rögzítsük a hanganyagot a videó mellé.
3) Használd a Youtube-ot
Elkészült videónkat feltölthetjük pl. a YouTube-ra, így csak a linket kell használnunk. A tananyagfejlesztő eszközök funkciói között általában szerepel videó beágyazásra alkalmas lehetőség, azt is használhatjuk. Gondoljuk át melyik opció a legmegfelelőbb számunkra. Rendelkezik-e a tanuló szélessávú interneteléréssel, megfelelő számítógéppel a videó lejátszásához?
4) Maradj életszerű
A videóhoz készült hanganyagot, - mint írtuk - akár mi is felmondhatjuk, viszont ha nem érezzük magunkban elég magabiztosságot, amennyiben anyagi lehetőségeink engedik, keressünk amatőr színészeket. Ha úgy döntünk, hogy magunk készítjük el a videóhoz a hanganyagot, maradjunk természetesek, ne olvassuk fel a mondanivalót, mert az monotonná teheti az anyagot, ezzel veszítve el a tanulók motivációját.
Mindegy tehát, hogy saját, vagy már kész videót használunk, biztosak lehetünk benne, hogy változatosságot hozhatunk egy-egy érdekesebb kisfilmmel a tananyagba.