Bejegyzések a tippek címkére

Ígérem ez lesz az utolsó Vidámparkos asszociáció. ? Amikor ráeszmélünk, akár külső tanácsadó segítségével, hogy körbe-körbe toporgunk az álláskeresés közben, érdemes...
A felsorolások elmaradhatatlan kellékei az oktatóanyagoknak, hiszen jól össze lehet velük foglalni a lényeget, pl. a bevezetőben a kurzus célját. Érdemes lehet azonban más megoldás...
Sorozatunk ezen részében a tananyag design megtervezéséhez gyűjtöttünk össze néhány tippet. Beszélgessünk a marketing osztályon dolgozó kollégákkal, nekik ugyanis mindig van...
Hogyan lehet a szerkesztőeszközök segítségével időt megtakarítani? Nem csak a rapid e-learning módszerrel! Ha jól használjuk a funkciókat, sokkal előbb fogunk elkészülni a munkával,...
Ezen a héten azt mutatjuk meg, hogy hogyan lehet időt spórolni a szövegkönyv készítésekor: Mielőtt egy anyagból elkezdünk dolgozni, küldjük el véleményezésre a szövegkönyvet az...
Az elmúlt évben egy 14 részes cikksorozatban adtunk tippeket e-learninggel kapcsolatban. Idén is megpróbálunk hasznos és gyakorlatias tippeket adni arra vonatkozóan, hogy hogyan tudunk az...
Hogyan teszteljünk tananyagokat? Mint minden elektronikus rendszer, az e-learning tananyagok életében is van/vannak tesztelési szakaszok, amikor le kell ellenőrizni, hogy minden úgy...
Múlt héten megnéztük, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, amikor oktatásmenedzsment rendszert választunk. Ezen a héten a bevezetéshez adunk ötleteket. IT bevonása az első...
Eddig leginkább a tananyagfejlesztéssel kapcsolatos tippeket osztottuk meg. A következő két cikkben az oktatásmenedzsment rendszer kiválasztásához és bevezetéséhez adunk néhány...
Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos a tananyagok monotonitásának megtörése egy-egy interaktív elem segítségével. Már említettük, hogy az interakció nem merül ki ide-oda...
Nagyobb, multinacionális szervezetekben sokszor alkalmazzák a „design thinking” módszert, amely annyit jelent: design/kreatív gondolkodás. De mit jelent ez pontosan, és hogyan használjuk...
Eheti, e-learning tippeket bemutató sorozatunkban olyan elemeket sorolunk fel, amelyeket a tanulók nem látnak szívesen egy elektronikus tananyagban. Érdemes ezeket megszívlelni: e-learning...
Mit rejt  tovább gomb? A tovább gomb az elektronikus tananyagok elengedhetetlen része. Sokszor hallani, hogy egy tananyag monotonitása akkor törhető meg legjobban, ha nem ugyanoda kell...
Bizonyára magunk is éltünk már át olyan vizsgahelyzeteket, amelyek után az addig megtanult ismereteket elfelejtettük, pár nappal a vizsga után pedig nem is emlékszünk, miről is tanultunk...
Az e-learning tananyagok gyakori építőeleme a videó, hiszen hatékony nagyban hozzásegít a tanulás eredményességéhez. Nem mindegy azonban, hogy milyen jellegű videót használunk, magunk...
Az elmúlt alkalommal a tananyagok történetére hívtuk fel a figyelmet, ezúttal pedig a történetben szereplő karakterekről lesz szó. Sok e-learning anyag lát napvilágot, amelyben az...