logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2015.09.10 - 10 éve
ARTudásmenedzsment

Hogyan válasszunk stock fotókat?

  Amikor stock fotókat keresünk, akkor a bőség zavarától könnyen túlterheltté válhatunk. Tippjeink segítségével időt és energiát spórolva találhatjátok meg a megfelelő képeket. Ahelyett, hogy napokat zsörtölődn

Am-I-Relevant_400x200

 

Amikor stock fotókat keresünk, akkor a bőség zavarától könnyen túlterheltté válhatunk. Tippjeink segítségével időt és energiát spórolva találhatjátok meg a megfelelő képeket.

Ahelyett, hogy napokat zsörtölődnénk a tökéletes kép kiválasztásával, érdemes ezt a három indikátort megvizsgálni, hogy eldöntsük számunkra releváns-e egy kép vagy sem: a témát, a közönséget, és az elkötelezettséget.

Például, ha egy orvosok számára készülő kurzushoz keresünk képeket, melynek témája az, hogyan kommunikáljanak hatékonyan a pácienseikkel, a következőket érdemes átgondolni:

Kapcsolódik ez a fotó a témához?

A képnek, amit választasz, legyen köze a témához. Ha egy kommunikációról szóló kurzust készítünk, akkor válasszunk olyan képeket, ahol az emberek beszélnek, vagy az eszközökről, amikkel kapcsolatot teremtenek egymással. Az orvosoknak szóló kommunikációs képzéshez az eLearning Brothers oldalán rengeteg egészségügyhöz kapcsolódó képet találunk, például az orvosi környezetről, vagy az orvosokról és a betegekről.

Megfelelő ez a kép a közönségnek?

A következő szempont a relevanciánál az, hogy a tanulók kötődnek-e a képekhez. Mielőtt kiválasztunk egy képet érdemes informálódni, hogy milyen típusú képek találhatnak kedvező fogadtatásra. A tanulóknak kapcsolódniuk kell a képekhez, ezért fontos, hogy a kurzusban mindenféle alakú, nemű, bőrszínű emberről legyenek találhatóak képek.

A példánkban szereplő orvosi kommunikációs kurzusnál a tanulóknak vajon a valósághű fotók tetszenének jobban, vagy a rajzolt képek? Van egy előérzetünk, hogy melyik, de nem lehetünk ebben száz százalékig biztosak, ezért érdemes szakértőkkel vagy egy fókuszcsoport tagjaival konzultálni.

Elkötelezetté teszi ez a kép a tanulókat?

Végül, még ha a kép illeszkedik is a témához és a közönséghez is kapcsolódik, törekednünk kell arra, hogy megnyerő is legyen. A példa kurzusunknál ne csak egy orvosról keressünk képeket, hanem többről is. A tanulók elunhatják magukat, ha újra és újra ugyanazt az embert látják a kurzus során. Szintén unalmas, ha az emberek nem „mozognak” a képernyőn – használjunk olyan képeket, ahol az emberek különböző pozíciókat vesznek fel és változik az arckifejezésük (állnak, ülnek, mosolyognak, komorak, kételkednek, stb.).

A lenyűgöző képekkel, amik ma elérhetőek olyan realisztikus hatást érhetünk el, ami jobban emlékeztet egy videóra, mint egy karton kivágásra.

Habár a hatalmas választék nehézzé teszi a döntést, ha megvizsgáljátok a kép relevanciáját a téma, a közönség és az elkötelezettség szempontjából, akkor nagyobb eséllyel találhatjátok meg, amire szükségetek van.

Ti milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor stock fotókat kerestek a kurzusotokhoz? Osszátok meg velünk kommentben!

Címkék:
e-learning tippek tipp stock fotó
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu