logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.08.09 - 9 éve
ARTudásmenedzsment

Mitől jobb egy virtuális osztályterem, mint egy valódi?

    Azok a diákok, akik online vizsgákat tesznek 9%-kal jobban teljesítenek, mint azok, akik ezt az egyetemek termein belül végzik. Ezt az eredményt az SRI International 12 éves tanulmánya bizonyítja. A hagyományos oktat

THE NEW YOU

 

 

Azok a diákok, akik online vizsgákat tesznek 9%-kal jobban teljesítenek, mint azok, akik ezt az egyetemek termein belül végzik. Ezt az eredményt az SRI International 12 éves tanulmánya bizonyítja. A hagyományos oktatási formák megkövetelik a tanári jelenlétet. A virtuális tanteremben történő tanulás ezzel szemben teljesen eltérő módszereket alkalmaz. De vajon mitől lesz a modern e-Learning rendszere effektívebb a hagyományos oktatási formáknál?

 

A virtuális osztályterem: Miért jobb egy valóságosnál?

 

Képzelj el egy osztályt tanárral és egy diákcsoporttal. Egy leckét vagy egy tananyagot egyszerre rengeteg különböző tudásszintű és képességű diáknak tanítanak – egyféleképpen. Ez a szituáció nehéz válaszút elé állíthatja a tanárokat: vagy rengeteg időt és energiát fektetnek az anyag átadásába és az ismétlésbe, hogy biztosan a csoport minden tagja megértse és elsajátítja, vagy ütemesen haladnak az anyaggal kockáztatva ezzel a lemorzsolódást és a tudás megfelelő elsajátítását. Szintén elmaradhatatlan kritérium, hogy a tanulók mindegyike egyaránt be legyen vonva a tanulási folyamatba. Egy tapasztalt tanár mindig figyelembe veszi a visszajelzéseket és ezeknek megfelelően motiválja a más-más szinteken álló tanulóit. Azonban esetenként a különböző tananyagok témája esetleg eltérő közlési és oktatási módszereket igényelnek. Ezek alapján még így is hatékonyabban segítheti a tanuló megértését és az információ feldolgozását egy virtuális valóságba helyezett munkakörnyezet, mint egy osztályterem.

 

Az elemzők szerint egy effektív e-Learning magába foglalja a tantermi oktatás előnyeit, de még felül is múlja azokat. A modern e-Learning eszközök lehetővé teszik az oktatóknak és a tanulóknak egyaránt, hogy aktívan alkothassanak, szerkeszthessenek és kommentelhessenek a kurzus keretei belül. A tanulás és a tanítás módszerei folyamatosan változásban vannak. Ennek köszönhetően könnyen  eljuthatnak mindenkihez a legfrissebb információk. A webinar és az instant chat üzenetek különösen hasznosak és szükségesek lehetnek például a vállalati szektorban, ahol mikor egy új termék kerül a piacra, nagyon nagyra értékelik a gyors és első kézből származó tapasztalatokat vele kapcsolatban.

 

Tagadhatatlan, hogy minden kurzusnak tudásmérésre is szüksége van. Valós és személyes eredményeket kell mutatnia. Egy ilyen funkciót ma már minden e-Learning rendszernek tartalmaznia kell. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy minden diák eredményének fejlődését folyamatosan és fokozatosan mutassa. Ennek függvényében haladhassanak tovább a kurzuson belül, vagy esetleg ismételniük kelljen még a hatásos elsajátítás érdekében.

 

Egy erős ösztönző erő lehet a verseny, azaz kell egy partner, jobb eredményekkel, aki húzhatja és motiválhatja a gyengébben teljesítőket. A szemtől-szembe történő kommunikáció esetén sokszor öntudatlanul is követhetjük az eredményesebb és magabiztosabb kollégáinkat vagy osztálytársainkat, ezt a lehetőséget egy hatékony e-Learning programnak is biztosítania kell. Egy nyílt minősítési/osztályzási rendszer megfelelően kezelheti a csoportdinamikát és ösztönözheti a diákokat a jobb eredmények elérésére.

 

Az egyik legnagyobb különbség a hagyományos osztálytermi és az e-Learning képzések között a tanár szerepe. Köszönhetően a modern e-Learning eszközöknek, az emberi tényező napjainkban már nem annyira fontos többé. A programok információt gyűjtenek a tanulók eredményeiről és haladásáról a tanulmányaik alatt, a megfelelő tanulási haladás érdekében. Ráadásul a személyes érdeklődést és preferenciákat is figyelembe veszik és ezek segítségével, sokkal személyre szabottá válik egy kurzus. Végül, a modern elektronikus oktatási rendszerek kihasználják a különböző grafikus és animációs lehetőségeket, hogy interaktív gyakorlatokat állíthassanak elő, amelyekkel valós szituációkat szimulálhatnak.

 

Összességében a modern e-Learning rendszerek biztosítják a lehetőséget a tudás és a tapasztalatok megosztására is. Nagyszerű példa erre az EF – English First –, egy nemzetközi virtuális iskola idegen nyelvű diákok számára, ahol a tanulóik mikrofonra vehetik a hangjukat dialógusok közben és ezen keresztül gyakorolhatják az elsajátítandó nyelvet. Az ezekhez hasonló feladatoknál nagyon hangsúlyos az együttműködő tanulás, ahol nem csak a tudás megszerzése a fontos, de a magabiztos gyakorlati elsajátítása is.

 

Továbbá az online kurzusok individualizáltabbak és biztosítják a megfelelő visszajelzéseket a tanulók számára. Mindenki figyelemmel követheti az egyéni haladását, eredményeit és hiányosságait. Mindezek a tények és előnyök bizonyítják a virtuális kurzusok és osztálytermek magasabb hatékonyságát a hagyományosakkal szemben.

Címkék:
e-learning online tanulás hatékonyság tananyagkészítés tanár
ARTudásmenedzsment

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
E-learning

E-learningről közérthetően mindenkinek

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu