Új sorozat! - E-learning tippek 1.
E-learninggel kapcsolatos, tévhiteket bemutató sorozatunk után e-learning tananyag készítésekor megfontolandó tippeket mutatunk be hétről hétre. Az első részben a tananyagok kerettörténetbe való foglalásáról fogunk írni. Köztudott
E-learninggel kapcsolatos, tévhiteket bemutató sorozatunk után e-learning tananyag készítésekor megfontolandó tippeket mutatunk be hétről hétre. Az első részben a tananyagok kerettörténetbe való foglalásáról fogunk írni. Köztudott, hogy ha valamilyen információt konkrét esethez, történéshez tudunk kapcsolni, az jobban megmarad. Nincs ez másképp akkor sem, amikor egy tanuló e-learning tananyagot sajátít el, íme néhány tipp történet íráshoz:
Téma szakértőinek megismerése: Legkézenfekvőbb megkérdezni az adott tananyagban jártas embereket, akik legjobb esetben évek óta mozognak az adott területen, így szolgáltatva reális példákat. Ez a beszélgetés lehetőség a fejlesztés elején történjen meg, beszélgessünk el velük a lehetőségekhez mérten részletesen. Biztosak lehetünk benne, hogy mesélnek 1-1 olyan történetet, példát, amelyet beilleszthetünk a tananyagba.
Találd meg a megfelelő helyeket a történetek számára: Próbáld meg végiggondolni, mikor lehetnek ezek a történetek fontosak, hol működhetnek a leghatékonyabban. Jól használhatóak ezek, amikor a tanuló egy adott kérdésre rosszul válaszol, vagy valamilyen összefüggést szeretnénk példával alátámasztani.
Foglaljuk történetbe a kérdéseket: Tegyünk fel olyan típusú kérdéseket, amikor a tanuló elgondolkozhat, esetleg olyan szituációba ágyazva, amellyel már találkozhatott munkája során: Mit tettél, amikor nem értettetek egyet az ügyféllel? Hogyan győzted meg? Mi lett a megoldás?
A tanuló ezeken a valós, életközeli példákon keresztül jobban elő tudja hívni emlékezetéből a tananyagot, könnyebben ragadnak meg emlékezetében a helyes megoldások, és a miértek.