Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.01.17 - 1 éve
Csuri Ferenc Gábor

A zenebohóc és az interim menedzsment

Eötvös Gábor volt az a híres magyar zenebohóc, akinek nevéhez fűződik a „Van máááásik..!” című világhíres bohóctréfa. A bohócság pedig komoly dolog, sokszínű, velős és hatékony. Ebben közös az interim menedzsmenttel.

A „Van máááásik…!” fejezi ki az interim menedzsmentet talán a legtalálóbban. Hányszor borultak az asztalokra már személyzeti tanácsadók, amikor a short list minden bemutatott jelöltjére csak csalódottan a fejét rázta a megbízó. Ez ezért…, az meg azért nem jó…, ennél más kompetencia fókuszt képzeltek el…, a másik meg nem üti meg az idealizált EQ szintet…, amaz meg túlképzett…, a másik meg túl messze lakik…, az utolsó meg csak egyszerűen nem „szimpi”. És a végén még a furcsa fintort is el kell viselni, ami már a személyzeti tanácsadó vélt kompetenciájára vonatkozik. Az időrabló keresés és interjúk kezdődnek elölről.

Na, ez nincs az interim szolgáltatóknál. Ott mindig azonnal van másik.

mindig van másik is

A tapasztalatok szerint egy sor olyan pozícióra fut keresés hagyományos alkalmazotti munkaviszonyra vonatkozóan, ahova projekt jellege vagy más jellemzője miatt nem lenne erre szükség. Más a helyzet természetesen, ahol egyértelműen vezetői utánpótlásban gondolkodnak vagy egy új telephely tartós vezetéséhez kell felállítani a teamet.

De vajon kell-e határozatlan idejű munkaszerződéssel keresni projektvezetőt ügyvezetői pozícióba ahhoz a projektcéghez, ahol pontosan tudjuk, hogy a megnyert nagyberuházást másfél év múlva át kell adni és ezt követően a cég már csak a garanciális kötelezettségek miatt marad meg, ráadásul alkalmazottak nélkül. Vagy mi indokolja annak a leendő cégvezetőnek az alkalmazását, ahol egyértelmű, hogy csak arra az időre lesz rá szükség, amig a családi céget a kijelölt utód családtag át nem tudja venni. Szintén kétséges a hagyományos foglalkoztatás annál, ahol például a gyermekvállalás miatt kieső minőségbiztosítási vezető kolléganőt visszavárják és erről csak a pótlására felvett új vezető nem fog tudni.

Miért kell ilyen helyzetekbe belemenni, ráadásul nagy költségekkel és időráfordítással? A jelölttel összefüggő kockázatokról nem is beszélve. Ha mégsem válik be, indulhat ismételten a hosszadalmas és most már bosszantó és ráfizetéses keresés.

Az interim menedzsment szolgáltatás sok céges vezetőnek, azaz megbízónak ma is ismeretlen. A HR közösség ismeri, de az esetek többségében nem foglalkozik aktívan a lehetőséggel. Ennek oka gyakran abban rejlik, hogy szolgaian követik a megbízó elképzelését illetve nincs kialakult ajánlati rendszerük erre a formára, nem gondolták át milyen díjazási rendszerben lehet megajánlani.

A megbízó alkalmazottban gondolkodik, arra szól a megbízási elképzelése. Érdemes olyan viszonyt kialakítani vele, hogy más alternatív és egyértelműen jobb megoldás felé is lehessen orientálni. Ez szakmai igényesség és lelkiismeret kérdése is. Ha láthatóan átmeneti vezetői igénye van, ne keressünk neki életpályában gondolkodó jelöltet.

Tanácsos keretszerződéses kapcsolatot kialakítani avval a néhány interim szolgáltatóval, akik hatalmas adatbázisukból gyakorlatilag azonnal a legkompetensebb szakembert vagy vezetőt tudják prezentálni. Egyúttal meg lehet állapodni a díjmegosztás részleteiben is és máris nyitva az út a rugalmas és eredményes ajánlathoz, a bármikor újratölthető short listhez és végső soron a kölcsönös sikerhez. Azaz mindig lesz máááásik.

Csuri Ferenc Gábor, FERZIT Kft.

Megosztás


Tweet
Címkék:
interim menedzsment ferzit azonnali megoldás adatbank
Csuri Ferenc Gábor

Szabadúszó interim menedzserként és üzleti tanácsadóként dolgozom. Az ügyvezetésben, a kereskedelemben és a feldolgozóipari termelésirányításban járatos generalista vagyok, aki rugalmasan képes vezetői feladatot átvenni és megvalósítani. Németországban végzett okleveles gépészmérnöki és magyar külkereskedelmi közgazdász képzettségem jó alapot adott a magyar és a nemzetközi üzleti életben eddig betöltött pályámhoz és egyben jelenlegi és jövőbeni tevékenységemhez is.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-01-22 08:00:15
Veszélyhelyzet 2.0 – avagy mire figyeljünk a szabályoknál
2021-01-18 12:15:53
Ügyféltörténeteink – interaktív tananyag fejlesztése
2021-01-18 10:50:23
Home office bevezetés egy hazai KKV-nál
Interim Management

A blog a cégtulajdonosok, első számú vezetők és a HR szekemberek részére mutatja be az interim menedzsmentben rejlő lehetőségeket valamint - sokszor nem közismert - előnyöket. Ez a korszerű és nagyon rugalmas megoldás számos HR szituációban lényegesen célravezetőbb mint a hagyományos személyzeti tanácsadói utak.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-01-13 22:45:00 | Restart Mom Project blogja

    Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker szervezetfejlesztés online tanulás Scotwork tárgyalás Y generáció felmondás tananyagszerkesztés Dr. Kocsis Ildikó kommunikáció Munka Törvénykönyve együttműködés ARS ENERGICA tárgyalástechnika visszajelzés fejlődés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu