RPO, innovatív megoldás az SSC-k toborzási kihívásaira
Az SSC-k (Shared Service Centers) számára a toborzása nemcsak azért nehéz, mert egy időben, rövid idő alatt sok új munkaerőt kell felvenniük, hanem mert ezek az új kollégák számos különböző területen fognak dolgozni, akár több országban is. Az RPO (Recruitment Process Outsourcing), vagyis a toborzási folyamat kiszervezése, az utóbbi időben az SSC-k egyik legfontosabb stratégiai eszközévé vált. Az RPO nem csak egyszerű folyamat kiszervezés, amely az intenzív toborzási időszakokban támogatja az SSC működését. Valódi stratégiai szövetségese lehet az SSC-nek, sőt még a munkavállalói márkáját is erősítheti. Nézzük milyen területeken nyújt megoldást az RPO az SSC-k számára.
Nagy volumenű toborzás
Egy zöldmezős beruházás vagy egy új szolgáltatási terület indítása versenyfutás az idővel a HR csapat számára. Rövid idő alatt, több száz pozíciót kell betölteni. Sok esetben a HR csapat még csak nem is abban az országban vagy kontinensen működik, ahol az SSC-be toboroznak. Mindez a mai online világban nem is feltétlenül jelentene gondot, hiszen videón keresztül is lehet interjúztatni, azonban a helyi viszonyok ismerete jelentős hátrány lehet a csapatok számára. Egy külsős partner, RPO csapat bevonásával, az SSC-nek lehetősége nyílik arra, hogy toborzását strukturált keretek között tartsa, gyorsabban és hatékonyabban találjon megfelelő jelölteket. Érdemes SSC toborzásban tapasztalt RPO partnert választani. Egyrészt jól ismerik a szolgáltató központok működését, igényeit és elvárásait. Másrészt aktív jelölt adatbázisuk és bejáratott csatornáik vannak a jelöltek elérésére és megszólítására a régióban. Ezáltal sokkal hatékonyabban tudnak jelölteket toborozni, akár nagy létszámban is.
Költséghatékony működés a növekedéshez igazítva
Az RPO-val nemcsak időt, hanem pénzt is megtakaríthatunk. Sokan választják nagy volumenű toborzás esetén is a sikerdíj alapú munkaerő-közvetítést, pedig hosszú távon egy RPO csapattal sokkal kedvezőbben járnának. Azon túl, hogy a két toborzási formában máshol válnak szét a felelősségek, az RPO modellje sokkal rugalmasabb és inkább projekt fókuszú, így jobban végig tudja kísérni a szolgáltató központ különböző toborzási ciklusait is.
A felfutási szakaszban, amikor még a nagy létszámú toborzás a jellemző, nagyobb RPO csapatra és intenzívebb jelöltkeresésre van szükség. Amikor az SSC már elérte az optimális létszámot, stabilan működik, a toborzási igény jelentősen csökken, de azért szükség lehet az időnkénti pótlásra. Az RPO ilyenkor rugalmasan tud alkalmazkodni az SSC aktuális állásajánlataihoz: kisebb csapattal, alacsonyabb költséggel végzi a szükséges toborzást. Így a vállalati HR csapat is konstans maradhat, nem szükséges az SSC időszakos bővítéseihez vagy csökkentett felvételi hullámaihoz igazodni folyamatosan.
Stratégiai partnerség, ami jóval több egy egyszerű kiszervezésnél
Az RPO sokkal több, mint egy egyszerű szolgáltatás: stratégiai partnerség, ahol az RPO partner alaposan megismeri az SSC működését, kultúráját, üzleti céljait és hosszú távú toborzási stratégiáját. A szoros partnerségi kapcsolat révén az RPO partner betekintést nyer a cég belső folyamataiba és értékrendjébe, ami lehetővé teszi, hogy a toborzási megoldásokat teljes mértékben az SSC igényeire szabja. Ez azt is jelenti, hogy az RPO partner a céghez leginkább illő jelölteket tudja megszólítani, akik nemcsak a szakmai követelményeknek, hanem a vállalati kultúrának is megfelelnek.
Egy jól működő RPO partner segíti a vállalat munkaadói márkájának építését is, nemcsak toboroz. Azáltal, hogy a partner szoros kapcsolatban áll a vállalattal, hitelesebben képviselheti annak értékeit a potenciális jelöltek előtt. Az RPO toborzói jól ismerik a vállalat kultúráját és célkitűzéseit, így egyértelmű és hiteles üzeneteket tudnak kommunikálni, amelyek a jelöltek számára is vonzóak. Egy ilyen testreszabott, stratégiai szintű együttműködés jelentősen hozzájárulhat az SSC sikeréhez, hiszen a jól megválasztott munkatársak hosszabb távon is hozzájárulnak a szervezet eredményességéhez és stabil működéséhez.
Lokális megoldások
Az SSC-k gyakran több országban működnek, ezért olyan jelölteket keresnek, akik különböző nyelveket beszélnek, eltérő kultúrákból érkeznek, de képesek az egységes vállalati cél érdekében dolgozni. Az RPO partnerek ebben nyújtanak hatékony támogatást, mivel helyi toborzási szakértelmüknek köszönhetően jól ismerik az adott piac jogi, kulturális és munkaerőpiaci trendjeit, így gyorsan megtalálják azokat a jelölteket, akik a tökéletesen illeszkednek az SSC vállalati kultúrájába és a munkaköri elvárásoknak is megfelelnek.
Toborzási folyamatok optimalizálása
Az RPO megoldások révén az SSC-k számára lehetővé válik, hogy pontosabban kövessék a toborzási teljesítményt, hiszen a toborzási folyamat minden lépése mérhetővé válik. KPI-ok és riportok segítségével az SSC nagyobb betekintést kaphat, hogy mely területeken lehet gyorsítani, hol lehetne még több jelöltet bevonzani és milyen eszközökkel növelhető a jelöltek elégedettsége. Ezzel nemcsak a rövid távú fluktuációs problémákat lehet kezelni, hanem hosszabb távon is építhetik az SSC iránti elkötelezettséget és a munkavállalói márkát.