Ilyen volt a HVG Állásbörze októberben - képgaléria

Október elején tartották a legnagyobb hazai állásbörzét a budapesti Papp László Sportarénában. Kint jártam, standokat értékeltem és fotóztam.
Olyan újítással nem találkoztam, amire felkaptam volna a fejemet. Kicsit úgy éreztem, hogy a nagy multik a tavaszra fókuszálnak illetve korábbi standjaik ráncfelvarrásával érkeztek az őszi eseményre. A standok nagy része színekkel, a látvámnyvilággal akart elkápráztatni, az érzelmekre hatott inkább.
Számomra a meglepetést inkább az állami tulajdonú cégek - különösen a Volánbusz és a BKV - jelentették. Korábbi sablonos standjaik helyett most buszokat hoztak ki és ötletes aktivitásokat találtak ki járművükben. Például a Volánbusznál szimulátoron lehetett buszt vezetni egy rutinpályán, a buszban állásinterjúk is zajlottak. A BKV egy 1971-ben gyártott busz hozott ki, ami ugyan nem jövőbe mutató fejlesztés, mégis élmény volt felülni a fedélzetre.
Tetszett a rendvédelmi szervek közös standja, ahol egyebek mellett a célzást gyakorolhatták az odaérkezők egy pisztollyal (persze nem élesben és nem zajjal). Én például nagy örömömre 8-as, 9-es találatokat értem el a céltáblán.
A Magyar Posta is a kellemes meglepetések közé tartozott. Ízlésesen berendezett pihenősarkot állított össze, a csomagautomatákból pár kérdésre adott helyes válasz után repiajándékot kapott a látogató. A szlogen is tetszett: "Neked is van egy csomagunk" és utána jött a felsorolás a juttatásokról.
Érdekesség, hogy a Nestlé nem a cég nevével hirdette standját, hanem a "Miskolcon a helyed!" szlogennel.
A Suzuki dolgozói farmerben, fehér ingben és csokornyakkendőben várták az érdeklődőket. A stand egy részét az autó első ülésének mintájára alakították ki, ahol négyszemközt beszélgettek az érdeklődőkkel.
A Bosch standján egy általuk gyártott e-bike-ot lehetett tekerni. Az ezzel termelt áram pedig modellautókat hajtott meg, amelyek egy terepasztalon köröztek.
Több standnál feltűntek a VR szemüvegek, melyekkel az irodát vagy a gyártóüzemet lehetett bejárni virtuálisan.
A Swiss Re biztosítótársaság a home office előnyeire fűzte fel standját. Egy nappalit rendezett be, a kanapéról lehetett gyakorolni az online munkát.
A dm a korábbi évek sminkeléses aktivitása mellé most digitális attrakciókat hozott: selfi egy robottal instax filmmel, a termék útjának cégigkövetésevr szemüvegen át.
Az OTP a Mindflex nevű játékot hozta el. Agyhullámainkkal egy kis labdát kellett a levegőben tartani és a célig eljuttatni. Körülbelül három percet játszottam vele, izgalmas volt.
Több cég standján a vállalattal kapcsolatos kvízkérdéseket tettek fel, a Schneider Electric például a lehetséges három közül a megfelelő kapcsoló megnyomásával kérte a választ - ezzel is ráirányítva a figyelmet termékeikre.
A krupiéket kereső Las Vegas Casino most végre nemcsak játszani várta a fiatalokat, hanem a szakmáról is készített brosúrákat.
Képgaléria az állásbörzéről (kattints a képre)
[IMGALB-6]