10 tipp, hogy hatékony álláshirdetés szöveget írj
Az igazi tehetségek megtalálása és felvétele egy csábító álláshirdetéssel kezdődik, így nem csoda, hogy a legtöbb szakember valódi marketingeszköznek tekinti ezeket a hirdetéseket. Talán nem is gondoltad volna korábban, hogy egy ilyen hirdetés segítségével mennyit kihozhatsz a kereséseidből. Következő cikkünkből megtudhatod, hogyan készíthetsz hatékony és csábító álláshirdetés szövegeket, amelyek biztosan a legjobb jelölteket csábítják az adott pozícióra!
Egy álláshirdetés a céged, a vállalati kultúrád és a sikereid bemutatása, amellyel a legjobb jelölteket kell megcéloznod. Az, hogy hogyan fogalmazod meg az állásleírást, mit mondasz a munkakörről, sőt, még az elvárások és követelmények leírására megválasztott szavak is befolyásolják, hogy az emberek vonzódnak vagy idegenkednek-e a pozíciótól.
Gyakorlatilag az álláshirdetések egy olyan marketingeszközök, amelyek a lehető legszélesebb hálót akarják kivetni. Horgászol, egyúttal marketinget is folytatsz, hiszen kampányolsz egy adott pozíció mellett. A munkaköri leírás a csali. Az pedig, ahogyan meg van írva, értékes első benyomást kelt a jelöltben. Tehát érdemes időt szánni arra, hogy jól írd meg!
Hogyan írj hatékony álláshirdetés szöveget? Tudj meg többet Kovács-Hámori Zsófia marketing-szövegírótól!
1. Készíts jó első benyomást!
Az első benyomás számít, így fontos, hogy kihasználd a lehetőségeket, és bemutasd a cégedet.
Hirdesd a vállalat által biztosított legjobb juttatásokat, növekedési, utazási vagy tanulási lehetőségeket! A leendő alkalmazottak olyan helyen szeretnének dolgozni, ahol karrierjüket fejleszthetik és új készségeket fejleszthetnek.
2. Használj világos, tömör címet!
A jelentkezők nem fogják végigolvasni az álláshirdetésedet, hacsak a cím és az első néhány mondat nem vonzza őket. Használj világos és tömör címet, amely pontosan tükrözi a pozíciót! Ez segít a megfelelő készségekkel és tapasztalattal rendelkező jelöltek vonzásában.
Kezdd egy rövid, frappáns bemutatkozással a szerepkörről és a cégről, hogy a jelentkezőknek világos képet adj arról, hogy mivel jár az aktuális pozíció, és miért érdemes jelentkezniük!
Miután a potenciális pályázó elolvasta, rátérhetsz a technikai követelményekre. De mindenképpen fontossági sorrendbe kell állítanod őket, nehogy idő előtt elveszíts valakit egy olyan készség miatt, amely nem létfontosságú a pozíció betöltéséhez.
3. Figyelj a nyelvezetre!
Mielőtt álláshirdetés szöveget készítesz, át kell nézned a juttatási csomagokat, vagy meg kell fontolnod, hogyan lehet a jelentkezési folyamatot lerövidíteni.
Fésüld át a szavakat, sőt, még a szükséges készségek és képzettségek listáját is, szem előtt tartva, hogy kit riasztana el a megfogalmazás módja vagy az, hogy mit kérsz! Fontos, hogy a szöveged ütős legyen, akárcsak egy marketing szöveg!
Mindemellett tartózkodj a kirekesztő nyelvezettől is, és nem utolsó sorban kérdezd meg magadtól, hogy Te vajon jelentkeznél-e egy ilyen álláshirdetésre?
4. Hagyd ki a közhelyeket!
Ne használj közhelyes kifejezéseket! Ha intelligens, képzett szakembereket keresel, akkor tudni akarják, hogy mit igényel a pozíció. A legjobb tehetségeket veszítheted el, ha ilyen típusú kifejezésekhez folyamodsz.
A "követelmények" szó is közhelyes, és valószínűleg nem azt jelenti, amit Te szeretnél.
Helyette használd az "előnyben részesített képesítések" kifejezést!
5. Szűkítsd le a követelményeket!
A követelmények hosszú listája - még akkor sem jó ötlet, ha előnyben részesített képesítéseknek nevezed őket. Tehát légy reális a követelményekkel szemben! A diplomák megkövetelése azt eredményezheti, hogy olyan tehetségek maradnak ki a körből, akik nagyon jól el tudnák látni az adott pozíciót a tapasztalataik alapján.
Az olyan munkaköri leírás, amely konkrét diplomát, és sokéves tapasztalatot kér - különösen olyan területeken, amelyek annyira újak, hogy ez nem lehetséges - gyakran annak a jele, hogy az adott cég nem fektet munkát a munkaköri leírások frissítésébe.
Tehát nézd át alaposan a képesítések listáját! Tényleg azt akarod, hogy mindenkit kizárj, aki nem felel meg a 10 év szakmai tapasztalat és egy bizonyos diploma követelményeinek?
6. Légy előítéletektől mentes!
Akár egy más által írt álláshirdetést frissítettél, akár a nulláról kezdted, végezz ellenőrzést! És ne csak a vezető vagy az a személy nézze át az álláshirdetést! Kérj meg több embert, hogy nézzék át az álláshirdetés szövegét, hiszen több szem, többet lát!
Mindemellett mondd el ezeknek az embereknek, hogy mit keresel! Ha tudják, hogy megpróbálod kiküszöbölni az előítéleteket, akkor teljesen más szemmel tudják ellenőrizni az írásaidat.
7. Légy világos a helyszínnel kapcsolatban!
Jelezd, hogy a pozíció 100%-ban távmunka, 100%-ban irodai vagy hibrid!
Az informatikában azonban mindenképp fel kell készülnöd arra, hogy távmunkát is felajánlj. A távmunka lehetősége óriási vonzerőt jelent. Azonban nem használhatod csak csali és átverés manővereként!
Ez annyira fontos lett bizonyos szektorokban, hogy nem igazán lehet kikerülni.
A világjárvány előtt az első kérdések a javadalmazásról szóltak. Most az első kérdés, amit mindenki feltesz, az, hogy “Van-e lehetőség home office-ra?” vagy “Hány napot dolgozhatok otthonról?”
8. Ne legyen ködös a leírás!
Légy pontos a tényleges pozícióval kapcsolatban, és ne ködölj azzal kapcsolatban, hogy milyen típusú embert keresel!
A jelöltek tudni akarják, hogy milyen haszna származik az adott munkából.Tehát, ha azt szeretnéd, hogy jelentkezzenek, inkább mondd el a részleteket, minthogy olyan homályos fogalmakat kínálj, mint "szuper juttatások" vagy "lehetőség a fejlődésre".
Légy olyan konkrét, amennyire csak lehetséges! Egy munkaköri leírásban az egyértelműség vonzza a megfelelő jelölteket a leginkább.
Légy konkrét a technológia tekintetében is, amelyet a jelölt a munkája során használni fog! Világosan vázold fel és határozd meg a napi szinten használt technológiát és a szükséges technikai készségeket! Ha ezek egy része a munka során megtanulható, akkor ezt is fejtsd ki!
9. Emeld ki a vállalati kultúrát!
Ügyelj arra, hogy a munkaköri leírás ne támaszkodjon túlságosan arra, hogy a jelölteknek mit kell hozniuk a munkába! Természetesen ezt is bele kell foglalnod, de azt is fontos figyelembe venned, hogy a jelöltek mit szeretnének tudni a munkába lépéskor.
Ami még fontosabb, hogy az állásleírás kiemelje a kultúrát, a küldetést és a munka-magánélet egyensúlyának előnyeit. Emellett emeld ki azokat a technikai sajátosságokat, amelyeket az alkalmazottak élvezhetnek! Ezek azok a dolgok, amelyek megragadják valakinek a figyelmét.
10. Gondolj a SEO-ra!
Használd a keresőoptimalizált szövegírás erejét! A jelentkezők jellemzően álláshirdetési platformokon keresgélnek. Azok pedig a keresőmotorokra támaszkodnak, hogy a megfelelő állást eljuttassák a megfelelő személyhez.
A munkakörhöz és az iparághoz kapcsolódó kulcsszavak használata az állásleírásban segít abban, hogy az állásleírásod kiemelkedjen a keresési eredmények között, és biztosítsa, hogy a megfelelő jelentkezők lássák.
Légy kreatív a keresőkifejezésekkel kapcsolatban, ha egy bizonyos érdeklődési körrel vagy szakterülettel rendelkező személyt keresel, hogy az állásajánlat pontosan a keresett személyek elé kerüljön!
Láthatod, hogy az álláshirdetések kulcsfontosságú eszközök a tehetségek megszerzésében, és a megfelelő módon történő megfogalmazásuk elengedhetetlen a sikeres toborzáshoz.
Reméljük, hogy a fenti tippek alkalmazása segít abban, hogy az álláshirdetéseid hatékonyabbak legyenek, és a legjobb jelölteket vonzzák be!