logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2023.02.24 - 2 éve
motimio

Hogyan alakíts ki hatékony munkakörnyezetet?

Produktivitás és irodaberendezés… Gondolatok a munkaterünk jelentőségéről és néhány gyakorlati tipp, hogy környezeted a legjobbat hozza ki belőled!

Hogyan javíthat munkaterünk a hatékonyságon? Egyáltalán mit jelent pontosan hatékonynak lenni? A produktivitás jelentése egy személy vagy cég életében a termelékenységgel van összefüggésben: bizonyos időkeretben mennyi output-ot tudunk létrehozni, vagy éppen mennyi feladatot tudunk megoldani. Üzleti értelmezésben a produktivitás azt jelenti, hogy minél rövidebb idő alatt, minél több pénzt keresünk, a forrásaink leghatékonyabb felhasználása mellett. És ha a well-being tényezőt is mellé tesszük: akkor mindezt az egészségünk és kiegyensúlyozott életmódunk fenntartása mellett érjük el.

Nem a munkakörnyezeted a legfontosabb

A produktivitásunkra elsősorban a céljaink és a víziónk világos megfogalmazása van befolyással, nagyobb cég esetén az is, hogy a munkatársaink ezt mennyire érzik magukénak. A kiváló cégkultúra mellett pedig ott van az innovációra való képesség, a technológia alkalmazása, az ügyfél orientált szemléletmód is, csakhogy néhány szempontot említsünk. Miért és mennyire számít hát a munkakörnyezet? Lehet, hogy nem is olyan fontos?

De. Egészen szerteágazó hatással bír

Szinte minden előbb említett területre hatással van a munkaterünk. Nem nehéz belátni, hogy ha állandó fájdalmat kell elviselnünk egy kényelmetlen szék miatt, vagy folyton megzavar valamilyen zaj, akkor legyen bármilyen innovatív a technológiánk, vagy jól szervezett a munkánk, hatékonyságunk meredeken csökken. A környezetünk tehát az origója minden produktív munkának. Ha éppen most alakítod ki irodád, vagy a home office-od, a következőket érdemes átgondolnod.

1. Legyen világosság

Az amerikai Future Workplace cég több mint 1600 irodai dolgozót interjúvolt meg, és meglepetésükre a természetes fényt a válaszadók 50%-a fontosabbnak tartotta még a cafatériánál is, 70% pedig meg volt győződve, hogy az jelentősen befolyásolja a munkahelyi teljesítményét.

Alen Hedge, a Cornell University professzora szintén megállapította, hogy a napfényes irodákban 63%-kal csökkent a dolgozók fejfájásának gyakorisága. „A természetes fény mennyiségének optimalizálása az irodákban jelentősen javítja a dolgozók egészségét és jólétét, ami a termelékenység növekedéséhez vezet." – nyilatkozta a professzor.

2. Komfortos hőmérséklet

Sok vitát szokott szülni irodán belül, de a kutatások szerint 22 – 24° C között van az ideális hőmérséklet, melyben a leghatékonyabban tudunk dolgozni. Lee Kuan Yew, Szingapúr külügyminisztere – aki szerint ez az érték pontosan 22 °C – egyszer odáig ment, hogy mikor arról kérdezték, mi az oka a trópusi ország gazdasági növekedésének, meglepő választ adott: a légkondicionáló!

3. Ergonomikus irodai szék

Egy irodai dolgozó 9-10 órát is ül egy nap, ezért az irodai szék az egyik legkritikusabb irodabútor. A pár tízezres „ergonómikus”-nak címkézett székektől az elképesztő árcédulával ellátott Herman Miller székekig rengeteg lehetőséget kínál az online piactér. Mire érdemes odafigyelni hát a gyógytornászok szerint, hogy 2-3 óra ülő munka után ne kelljen a fájdalomcsillapítót elővenni?

  • Legyen nyitható szinkronmechanikája: így a szék háttámlája olyan mikromozgásokat biztosít, melyek csökkentik a derékra nehezedő nyomást.
  • Állítható funkciók statikus, merev szék helyett: mindannyian más méretekkel rendelkezünk, vagyis az irodai széknek ne csak a magassága legyen állítható, de a háttámlája, a karfái, deréktámasza, és még az ülőlapja is. 

4. A mozgás szabadsága

Egyre inkább teret nyernek az állítható magasságú asztalok itthon is. Ha állítható asztalnál dolgozunk, a munka megszakítása nélkül tudjuk cserélgetni az ülő és álló testhelyzetet. Számos kutatást végeztek azzal kapcsolatban, milyen hatással van ez egészségünkre és hatékonyságunkra. Egy call centerben végzett, 6 hónapos vizsgálat során például összehasonlították az ülő - álló asztalnál dolgozók produktivitását azokéval, akik nem állítható asztalnál dolgoztak. Az eredmény elképesztő: ha meg volt a lehetősége a munkatársaknak állítható magasságú asztalnál dolgozni, összességében 53%-kal nőtt a hatékonyságuk.

5. A csend

Akár 66%-kal is rontja a produktivitást, ha beszélgetések zajának vagyunk kitéve. A munkatársak közötti kollaboráció és az információk gyors és könnyű áramlása is fontos, de ez nem mehet a nyugodt és elmélyült munka kárára. Akár open office-t tervezünk, akár az otthoni irodánkat alakítjuk, ezt is szem előtt kell tartanunk.

6. Szerezz be egy növényt!

Elterjedt az utóbbi években a biofilikus irodaberendezési design, így sok zöld felülettel és növénnyel rendezik be az irodákat. Ez egy kifejezetten produktivitást serkentő trend: érdekes, de akár 15%-kal is fokozza a hatékonyságot! Javítja a levegő minőségét, a koncentrációra és a jó közérzetre is hatással van.

Nem vagyunk egyformák, és nincs olyan office design, ami mindenkihez passzolna. A kutatások viszont azt bizonyítják, hogy van néhány szempont, melyet figyelembe véve egészséges, ergonomikus és produktivitást serkentő környezetet tudunk kialakítani.

 

A képek forrása: motimio.hu

 

 

Címkék:
motiváció hatékonyság iroda produktivitás produktív iroda irodaberendezés
motimio

Célunk, hogy ergonomikus termékeink portfóliójával egészséges és motiváló munkakörnyezetek jöhessenek lére. Kérdés esetén fordulj hozzánk bizalommal! Tel: 06-20-886-86-87 Web: motimio.hu

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Motiváló Home and Office

Motiváló iroda, ahol sikerrel haladhatsz a céljaid felé. Ehhez adunk tippeket.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu