Takarító, karbantartó, futár...emberek, akikkel érdemes jóban lenni!
Feltűnt már, hogy a kollégádnak minden reggelre szépen el van mosva a hanyagul az asztalon felejtett kávésbögréje? Hogyan lehet, hogy neki mindig rögtön ugranak, ha elromlik a légkondi? Miért cipelik fel neki mindig a csomagot az asztal
Feltűnt már, hogy a kollégádnak minden reggelre szépen el van mosva a hanyagul az asztalon felejtett kávésbögréje? Hogyan lehet, hogy neki mindig rögtön ugranak, ha elromlik a légkondi? Miért cipelik fel neki mindig a csomagot az asztaláig a raktárosok?
Valószínűleg azért, mert ő tudja, hogy érdemes jó kapcsolatot ápolni azokkal, akikkel munkád során közvetetten találkozol. Figyelsz arra, hogy főnököddel, kollégáiddal jó legyen a viszony, de elhanyagolod a tágabb környezetedben ténykedőket? Nagy hiba. Íme a legfontosabb személyek, akikkel érdemes jóban lenned, mert megkönnyíthetik az életedet:
1. Takarító
Akkor is meg fogja tenni a dolgát, ha nem vagy vele jó fej és levegőnek nézed. De pont. Ennyi. Csak azt, ami valóban a dolga. De mit nyerhetsz még azzal, ha valóban emberszámba veszed a takarítónőt, kedves vagy vele, beszélgetsz vele, ha van rá módod? Nem csak extra odafigyelést, mint a kávéscsésze elmosása, hanem lesz egy bizalmasod. Aki elteszi a fiókba, ha az asztalon felejted a pénztárcádat (igen, velem már megtörtén!!). Ne becsüld le a státuszát. Mindenhol ott van, mindent lát és mindent hall, mindenről tud. Nem árt, ha a Te oldaladon áll. :)
2. Futár
Jellemzően ugyanaz a srác hozza a csomagokat nap, mint nap? Itt az idő, hogy kapcsolatot teremts vele! Nézz fel néha, miközben odavésed az aláírásodat a vonalra. Mosolyogj, kérdezd meg hogy van, kínáld meg kávéval (amit úgy sem fogad el, mert általában rohan... :) ) Mit nyersz vele? Pl. tudja úgy időzíteni a kiszállítást, hogy ne vágja direkt keresztbe az ebédidődet, az asztalodig cipeli a fénymásolópapírod dobozt és ha mázlid van, akkor nőnapkor virágot hoz! ;)
3. IT és karbantartás
Kell részleteznem, hogy milyen áldás egy jólelkű, segítőkész, barátságos kolléga és hogy meg tudja keseríteni a napjaidat egy ellenszenves IT-s srác, aki mindig csak annyit mond a telefonba: "Indítsd újra, és ha nem megy, kicsit rúgj bele!" :) Legyen eszed! Szükséged van rá és a jóindulatára. Ez van. Fogadd el. Ha nem akarsz órákat várni egy hibaelhárítás miatt, vagy jól jön néha egy egy tipp, amikor bénázol a gépeden, akkor ő legyen az első barát akit cégen belül szerzel magadnak!
4. Recepciós
Látszólag csak ül a pultban és kezeli a telefonokat és az "átmenő forgalmat"? Lehet. De egy recepciós nagy kincs lehet, ha megleled a lehetőségeket, amit a jó viszonyotok adhat. Pl. kifizeti a futárnak a kajádat, elpostázza a magán leveledet (igen, akár még akkor is, ha hivatalosan nem szabad- ejnye no!).
Hosszú lehetne még a lista, persze nagyon változó, a munkahelyed környezetétől függően. De gondolt végig azokat az embereket, akikkel akár napi szinten találkozol, de nem közvetlen munkatársaid. Lásd meg bennük az embert és szólj hozzájuk néhány kedves szót. Még akkor is, ha nem látsz benne számodra kedvező lehetőségeket. Csak úgy. Az emberibb munkahely kedvéért.
Szép napot, jó barátkozást!