Te tudod mi az a Snaplication?
Különböző generációk elérése a munkaerőpiacon sokszor kihívás elé állítja a toborzási szakembereket. Olyan vállalatoknak is meggyűlhet vele a baja, akiknek ismertsége, brandje, forgalma alapján nem is gondolnánk.
A Snaplication a Snapchat (egy jellemzően fiatalok által használt üzenetküldő applikáció) és az application (angolul jelentkezés) szavak összevonásából létrehozott fogalom, ami tulajdonképpen pontosan le is írja, miről van szó, Snapchaten keresztül történő jelentkezésről.
Ha hozzám hasonlóan, te sem használtad még a Snapchatet, ez egy olyan üzenetküldő szolgáltatás, amelyen keresztül a képek és üzenetek csak rövid ideig elérhetők, majd eltűnnek és elérhetetlenné válnak. A Snapchat sikerén felbuzdulva kerültek a Story funkciók előtérbe a többi social media platformokon is.
A Snaplication jelentkezési kampányt 2017-ben indította el az ausztrál McDonalds', mert azt tapasztalták, hogy egyre kevesebb fiatal jelentkezik hozzájuk. Hogy megoldják a szezonális munkaerő-igényüket, bevezették a Snaplication programot, és lehetővé tették, hogy 10-15 másodperces Snapchat videókban osszák meg a jelentkezők, hogy miért szeretnének a McDonaldsban dolgozni.
Nézd meg Te is, milyen egy Snaplication:
A kampány óriási siker lett, csak az első nap 2849 jelentkezés érkezett.
A jelentkezés során az applikáción keresztül olyan szűrőt (custom filtert) is biztosított a McDonalds, aminek a segítségével az érdeklődők mekis egyenruhában és sapkában küldhették el bemutatkozó videójukat. A programmal kifejezetten a fiatal korosztályt célozák meg, céluk a 16-26 éves korosztály hatékony elérése volt.
2017-es bevezetése óta a Snaplication permanens recruitment csatorna lett Ausztráliában, és az első bevezetését követően hamarsan az Egyesült Államokban is kipróbálták, Szaúd-Arábiában pedig átütő siker lett.
Snaplications számokban:
- Ausztráliában 3 nap alatt 304 millió embert ért el a kampány;
- az első nap beérkezett jelentkezőszám kb. megfelel annak, amennyit korábban az ausztrál McDonalds egy egész hónap alatt kapott;
- a jelentkezők kb. 15%-a kapott állásajánlatot szintén Ausztráliában.
- Szaúd-Arábiában 850 pozíciót töltöttek fel egy 24 órán keresztül elérhető Snaplication programon keresztül, melynek a keretében 42 972 jelentkezést kaptak (szemben a megcélzott 10 ezerrel).
Felhasznált kép: https://www.mmaglobal.com/
Források: https://forbusiness.snapchat.com/, https://www.mmaglobal.com/