logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.06.28 - 14 éve
[email protected]

Út a gödörből felfelé: a kemény visszajelzés lehet a kezdeti lépés

Bár nem vagyok nagy tévékedvelő, péntek este ott ragadtam a készüléknél Gordon Ramsay skót séf híresség műsora előtt, aki egyébként számomra nem különösebben szimpatikus, eddig mindig továbbkapcsoltam, ha megláttam. A műsorsor

Bár nem vagyok nagy tévékedvelő, péntek este ott ragadtam a készüléknél Gordon Ramsay skót séf híresség műsora előtt, aki egyébként számomra nem különösebben szimpatikus, eddig mindig továbbkapcsoltam, ha megláttam. A műsorsorozat (Ramsay’s Kitchen Nightmares) arról szól, hogy a címszereplő megpróbál gatyába rázni egy éttermet, ami jelenleg sikertelenül működik. A kérdéses sheffield-i vendéglátóegység tulajdonosa spanyol konyhával próbálkozott (tapas bar), esténként koncertekkel kombinálva. Kiderült, hogy nem hallgat sem a munkatársaira, sem a partnerére, sem a főszakácsra, aki egyébként gyerekkori barátja. Kizárólag a saját feje után megy, meggyőzhetetlen. Cash-flow problémák miatt már el kellett adnia az autóját és a lakását, az étterem forgalmi adatai pedig elszomorítóak. A főszakács kiábrándult és motiválatlan, nem tudja, meddig fog még maradni.

Első lépésként Ramsay igyekszik több oldalról visszajelzést adni, belenyomni a tulajdonos orrát a piszkába. Áttekintik a forgalmi és egyéb pénzügyi adatokat, visszajelzést kér a munkatársaktól, próbavásárlókat küld az üzletbe, akik titokban videóra veszik az eseményeket és beszámolót készítenek. Elszomorító a kép, elszabadul a feszültség a két régi barát között. Mindenesetre most már a tulajdonos is érzi, hogy sürgős változtatásokra van szükség. Csak hát nem nagyon tud kibújni a bőréből.

A konzultáns több fronton igyekszik a változásmenedzsmentet elindítani. Megszerzi a főszakács ígéretét, hogy a kedvéért ad a dolognak még egy esélyt. Elviszi a séfet és a tulajdonost egy csapatépítő, problémamegbeszélő túrára a régi iskolájukba, ahova sok szép emlék köti mindkettőjüket, és ahol felhőtlen volt a kapcsolatuk. Az üzleti stratégiát is meghatározza, némi piacfelmérés után. Túl sok a környéken a hasonló profilú étterem, viszont hagyományos helyi konyhával senki sem próbálkozik. Legyen ez a „niche”, ahova megpróbálnak betörni. A korábbi, fagyasztott alapanyagokból történő „vödörből főzés” helyett elkezdenek a környékről beszerzett friss hozzávalókból dolgozni. A séf magára talál, inspirációt és motivációt nyer a jelentősen megemelt elvárásoktól. Láthatóan Dan Pink 3.0-s motivátorai közül a szakmai igényesség itt is nagy szerepet kap. Ramsay maga is beáll mellé, segíti, támogatja, biztatja. Lenyomja a tulajdonos torkán, amit már minden érintett régóta szajkóz: be kell szüntetni a koncerteket, mert elriasztják a vacsoraközönséget. Láthatóan nagyon nem ért vele egyet a tulajdonos. Szívügye lehet a koncert a saját éttermében.

A próbanapok vegyesen sikerülnek. A konyha hozza a színvonalat, a felszolgálás viszont, amit a tulajdonos irányít, sőt személyesen is részt vesz benne, nem megfelelő. Újabb visszajelzés, újabb konfliktusok. A műsorvezető kezdi reményét veszteni.

Egy hónappal később Ramsay újra próbavásárlókat küldött, majd személyesen is visszalátogatott a helyszínre. Meglepetésére a legtöbb tanácsát megfogadták, a hely sajtója kifejezetten pozitív lett, a forgalom megtöbbszöröződött és csak előzetes foglalással lehetett asztalt kapni vacsorához. Úgy tűnik, hogy a többoldalú, kemény visszajelzés, a kulcsemberek megtartása, a konfliktusok felszínre hozása és megoldása, valamint a magasra tett szakmai mérce meghozta a hatását. Azt gondoltam, ennek a történetnek vannak tanulságai más vezetők számára is, ezért írtam belőle egy bejegyzést.

(A műsorból egyébként 24 epizód készült 2004-2009-ig. 2006-ban International Emmy díjat kapott. Természetesen, mint mindent, ezt a műsort is támadták, hogy hamisan írták le az éttermek kezdeti állapotát az epizódok elején. A vádak nem igazolódtak be, Ramsay az ezzel kapcsolatos pert megnyerte.)

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu