A LinkedIn-ről néhány szó
Sokan állnak a LinkedIn-nel kapcsolatban picit tanácstalanul, hogy mire is jó, ezért gondoltam megosztani néhány hasznos tippet.
1) A LinkedIn egy kifejezetten szakmai közösség/fórum, amelynek célja, hogy önmagunkat megfelelően tálalva
Sokan állnak a LinkedIn-nel kapcsolatban picit tanácstalanul, hogy mire is jó, ezért gondoltam megosztani néhány hasznos tippet.
1) A LinkedIn egy kifejezetten szakmai közösség/fórum, amelynek célja, hogy önmagunkat megfelelően tálalva (profil, ami lényegében egy élő CV) hozzánk hasonló, vagy minket érdeklő érdekközösségek tagjaivá válhassunk, ill. ezen emberek ránk találhassanak. (a Facebookkal ellentétben itt nem arról megy a beszélgetés, hogy hogy sikerült az aznapi kirándulásod a szomszéddal, hanem arról, hogy te milyen profi kiránduló vagy és a szomszédod, aki szintén profi kiránduló tagja egy profi kiránduló csapatnak, ahová épp most csatlakoztál te is.)
2) A profiloldalad kialakítása az első, kötelező kör a LI-en. Minél több szakmai részletet teszel közzé, annál esélyesebb, hogy hasonló emberek rádtalálnak. Jelenleg 310,000 magyar felhasználó van a LI-en. Elkészítheted a profiloldaladat magyarul is és bármilyen egyéb nyelven is. Egyetlen hátránya a NEM angol tartalmú profiloldalnak, hogy lényegében kiesel a nemzetközi áramlatból és nehezebben fognak rádtalálni más országból emberek. Ha tehát külföldi aspirációid vannak, érdemes angolul elkészítened a profilodat.
3) Rengeteg érdekes csoport van online, és egyik sem harap, mindegyik beszél valamikről. :) Van, amelyik "nyílt csoport" (pl. a CoachOK Szakmai Szövetsége csoport), és így rögtön csatlakozhatsz hozzá; és van, amelyiket egy moderátor kezel (zárt csoport) és engedélyez annak függvényében hogy mennyire látja relevánsnak a csatlakozási szándékodat.
4) Ha csak bedobnál egy témát a közösbe, akkor azt a "Discussions" menüpont alatt érdemes csinálni. Ha valamilyen eseményt hirdetnél, azt pedig a "Promotions" pont alatt lehet megtenni. Ha épp állást keresel egy csoporton keresztül, nézd meg a "Jobs" fület, és ha kíváncsi vagy a többi tagra, akkor a "Members" fület nézd meg.
5) A LinkedIn a Google-höz hasonlóan keresőmotor optimalizáció alapján működik. Kulcsszavak szerint keresnek - elsősorban HR-sek - embereket megfelelő profilokkal, ill. érdekcsoportokat. Ha pl. "coach" szóra keresek rá, akkor nagyon sok ember, csoport és cég fog feljönni, de én, mint kereső emberke legfelül azokat a találatokat fogom látni, akiknél a rendszer a legrelevánsabbnak ítéli a "Coach" kifejezést, mert a szövegkörnyezetet nézi hozzá az algoritmus. Mi következik ebből számodra? Az, hogy érdemes saját profiloldaladat úgy megírnod, hogy abból a számodra legfontosabb, téged jellemző készségek és képességek emelkedjenek ki, mert amikor valaki ilyet keres, akkor te leszel legfelelül és így nagy eséllyel kapcsolatba is akar veled lépni, azaz "becsatlakozni hozzád" ("Linked In")