Gamifikáció: Bevált gyakorlatok az értékelés játékosításában 3. rész
A toborzás során alkalmazott gamifikációról szóló harmadik bejegyzésben Dr. Achim Preuss a cut-e-tól áttekinti a költségek, tartalom és kontextus szempontjait.
„Hatalmas az érdeklődés a játékosítás iránt, különösen azon m
A toborzás során alkalmazott gamifikációról szóló harmadik bejegyzésben Dr. Achim Preuss a cut-e-tól áttekinti a költségek, tartalom és kontextus szempontjait.
„Hatalmas az érdeklődés a játékosítás iránt, különösen azon munkáltatók részéről, akik ki szeretnének emelkedni a tömegből és új tehetségeket csalogatnának be”, mondja Dr. Preuss. „Ha beruházunk egy rendelésre készült játékba, azzal az a probléma, hogy nagyon rövid lehet az életciklusa. Bármilyen jó egy játék, nagyon hamar elavulttá fog válni. A nagyvállalatok talán képesek rendszeresen beruházni új játékok fejlesztésébe, de mások küszködhetnek ezzel. Mi azt tanácsoljuk, hogy ne magukban a játékokban gondolkodjanak, hanem helyette fontolják meg a bizonyított erejű pszichometriai eszközök játékosítását. Ez sokkal kifizetődőbbnek fog bizonyulni.”
A játékokból származó adatok új kihívást vetnek fel. „Pár évvel ezelőtt a jelöltek értékelése ahhoz volt hasonló, mint annak a felmérése, hogy milyen gyorsan tud valaki lefutni 100 métert”, mondja Dr. Preuss. „Most sokkal több információt gyűjthetünk össze arról, hogyan játszik valaki egy játékot, mint például hogy hová kattintott, és mire helyezte a hangsúlyt a játékban. Olyan ez, mint egy focistát értékelni: nemcsak arról van szó, milyen gyorsan futja le a 100 métert, hanem hogy hányszor passzol sikeresen, vagy eredményes-e a futása. Most már sokkal több dolgot lehet felmérni egy játékban, és ez több megvitatásra váró adatot kínál nekünk. Ez egy igazán vonzó lehetőség, azonban nagyon összetett is.”
A kontextus egy másik megfontolandó kérdés. „A gamifikáció mögött álló tudomány még gyerekcipőben jár, de azt már tudjuk, hogy a játék kontextusa nagyon fontos”, mondja Dr. Preuss. „Az instrukcióknak könnyen érthetőeknek kell lenniük, és fontos, hogy a jelöltek relevánsnak lássák a játékot annál a pozíciónál, melyre jelentkeznek. Végső soron minden szervezet a legjobb jelölteket akarja alkalmazni a munkára. A gamifikált értékelés olyan opció, melyet érdemes megfontolniuk. Csak legyenek körültekintőek, hogy biztosan azt a megoldást válasszák, mely a legjobban kielégíti az igényeiket.”
Önök is követik a legújabb trendeket a HR területén? Esetleg Önöket is beszippantotta a gamifikáció? Írják meg nekünk véleményüket az értékelési folyamatok játékosításáról!