logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2023.06.12 - 2 éve
Kovács Kata

Érthet-e valaki mindenhez? A munkahelyi mindenes szerepe

A munkahelyi mindenes dolgozó képe sokaknak ismerős lehet. Egy olyan munkatárs, aki mindenben otthonosan mozog, legyen az számítástechnikai probléma, pénzügyi kérdés vagy a céges blog frissítése. Bár elsőre ez praktikusnak és hatékonynak tűnhet, hosszú távon komoly nehézségeket és hatékonyságveszteséget okozhat. Nézzük, miért.

A kevesebb néha több elve

Egy mindenes személy munkája nagy nyomást ró rá, hiszen számos területen kell jártasnak lennie, és egyszerre kell több kalapot viselnie, meglehet, ezt gyakran kimondottan élvezi az érintett. Ez legtöbbször oda vezet, hogy a munkavállaló túlterheltté válik, feszült és rosszkedvű lesz, vagy éppen a "mindentudók" felsőbbrendűségével tekint a világra. Egyik sem éppen ideális.

A másik kihívás az, hogy míg a mindenes ember tényleg sok mindent tud, általában nem rendelkezik mély szakértelemmel egyik területen sem. Ez pedig azt jelenti, hogy bizonyos feladatokat nem olyan jól vagy hatékonyan végez el, mint egy specialista. Például, ha egy számítástechnikai problémát kell megoldania, valószínűleg több időbe telik neki, mint egy IT szakembernek, és nem biztos, hogy a megoldás a legoptimálisabb. És ami az időmenedzsmentet illeti, így lesz ez, a többi feladattal is.

 

A szakértői munka értéke

Az értékes munka minőségi és hatékony. Ezért a szakértők bevonása fontos lehet a vállalati hatékonyság növelésében. A szakértői munka segítségével az eredmények javulnak, a munkatársak kevésbé vannak túlterhelve, és a vállalat hosszú távon többet nyerhet.

Kiszervezéssel mindenki jobban járhat

A "mindenhez értő" munkatárs helyett miért ne bíznánk a feladatot olyan szakértőkre, akik nap mint nap ezzel foglalkoznak? A szakértői feladatok kiszervezése a vállalkozás számára több szempontból is előnyös lehet.

Kezdjük a szakmai előnyökkel. Ha egy feladatot kiszervezünk, az olyan szakemberekhez kerül, akiknek ez a szakterülete, akik nap, mint nap ezzel foglalkoznak. Ez magasabb minőségű munkát és hatékonyságot jelent, gyorsabban és sokkal jobb minőségben végzik el a feladatot.

De nem csak ez a lényeg. A kiszervezés friss nézőpontot és új ötleteket is hozhat, amivel újításokat vihetünk be a cégbe. Ráadásul a külsős szakértők általában naprakészek az iparágukban, így folyamatosan fejlesztik a tudásukat és beépítik a legfrissebb trendeket és módszereket a munkájukba.

Nem csak szakmailag, hanem pénzügyileg is megéri a kiszervezés. Gondoljunk bele, mennyibe kerül a belső csapat képzése, eszközök beszerzése, és az idő, amit a felkészülésbe fektetünk. Mindez elkerülhető a kiszervezéssel. Ráadásul a költségeket könnyebb előre tervezni, hiszen a szolgáltatás díja általában előre meghatározott. Emellett a kiszervezés csökkentheti a kockázatot is: ha valami nem úgy sikerül, ahogy elterveztük, a felelősség a szerződésben rögzített módon oszlik meg.

Tehát legyen szó rendezvényszervezésről, csapatépítésről vagy a weboldal SEO blogírásról, érdemes megfontolni a kiszervezést. Hosszú távon időt, energiát és pénzt takaríthatunk meg vele, miközben a munka minősége is javulhat.

A céges blog írása is hasonlóan kívánatos kiszervezési terület. Sok vállalatban a belső munkatársak írják a cikkeket, akiknek nem feltétlenül van szakmai írói tapasztalatuk vagy képzésük. Ebben az esetben egy szakmai blogíró vagy tartalomkészítő segíthet nagyban növelni a blog minőségét, hatékonyságát és olvasottságát.

Csapatépítők és kiállítások, vagy akár egy céges sportnap szervezése is szintén olyan területek, ahol a szakértői bevonás előnyöket hozhat. A szakértői ismeretek és tapasztalatok garantálják, hogy ezek az események sikeresek, hatékonyak és élvezetesek lesznek a résztvevők számára.

Minden vállalatnak fontos megtalálnia a megfelelő egyensúlyt a belső erőforrások és a kiszervezés között. A mindenes munkakörrel rendelkező munkatársak lehetnek értékesek és hasznosak, de fontos megérteni, hogy nem mindig a legjobb megoldás minden feladatot rájuk bízni. A szakértelmet igénylő területek kiszervezése lehet a kulcs a hatékonyság, a minőség és a munkatársak jólétének növeléséhez.

Címkék:
Kovács Kata

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-14 15:41:45
Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3.
2025-11-14 13:55:45
A stressz nem az ellenség – Új tudományos szemlélet a munkahelyi kihívások kezelésére
2025-11-12 10:26:55
Blended (whisky) program fogyaszd felelősséggel!
FitFox.hu irodai mozgásterápia

Van 15 percetek magatokra is a munkahelyen? Csoportos irodai tartásjavító tornát tartunk, melytől a közérzet és a hangulat is határozottan jobb lesz. Ezen az oldalon egyedülálló módszereket és tippeket osztunk meg a munkahelyi egészség és jólét elősegítéséhez. Az irodai munka sokak számára hosszú órákat jelent ülő helyzetben, ami hát- és nyakfájást, izomfeszültséget és más egészségügyi problémákat okozhat. A csoportos irodai mozgásterápia célja, hogy segítsen a munkavállalóknak egészségesebb és kényelmesebb munkakörnyezetet kialakítani, ahol a munkaerő energikus és motivált maradhat.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork kiválasztás vezetőfejlesztés szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás szabadság online tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu