5 tipp a sikeres dolgozói elégedettség-mérésekhez

Szeretne minél hasznosabb visszajelzéseket kapni dolgozói elégedettségének mérése során? Az esetek többségében a munkáltatók pozitív visszajelzéseket szeretnének kapni munkavállalóiktól, de ki nem? Megnyugtató hallani, hogy mennyire jó vezetők vagyunk, és dolgozóink mennyire elégedettek a teljesítményünkkel, ám sajnos a kizárólag pozitív vélemények nem mutatják meg munkavállalóink valódi érzéseit, és hogy igazából milyen főnökök is vagyunk.
Íme 5 tipp, hogyan kapjunk valós és hasznos eredményeket a dolgozói elégedettség-mérések során:
1. Ne csak egyszerű „nyitott ajtó” politikát folytasson
Kritikus pontja az elégedettség-méréseknek, hogy hogyan kéri fel rá dolgozóit. Az, hogy az irodája ajtaja nyitva áll, nem egyenlő a teljes „nyitott ajtó” politikával. A kérdés, hogy Ön megközelíthető-e, vagy egyből védekezik, ha olyat hall, ami nem tetszik Önnek, vagy nem ért vele egyet. Minden esetben köszönje meg munkavállalói véleményét, illetve javaslatait.
2. Kérdezzen, kérdezzen, és kérdezzen újra
Az egyszeri meghívás nem sokat ér. Dolgozói számára nem nyeremény, hogy találkozhatnak Önnel, ez leginkább Ön számára lesz hasznos. Vezető pozíciójával Önnek kell szolgálni és támogatni csapatát, nem pedig fordítva. Folyamatosan kérje ki dolgozói véleményét!
3. Szervezzen céges összejöveteleket
A céges sütések, ebédek, bulik nagyszerű lehetőséget biztosítanak dolgozóinak véleményük megosztására. „Épüljön be” alkalmazottai közé, és tudjon meg róluk mindent – nem csak munkaügyben. Továbbá, ha minden nap öltönyben jár dolgozni, alkalmazottai pedig nem, ilyen alkalmakkor öltözzön Ön is lazán.
4. Biztosítsa dolgozóit érdeklődéséről
Dolgozói szívesebben fogják Önnel megosztani véleményüket, ha valóban elhiszik, hogy érdekli Önt, amit mondanak. Ha nem érzik így, és nem is meggyőzhetők, sosem fog valós és őszinte visszajelzéseket kapni.
5. Használja az eredményeket az elégedettség növeléséhez
Figyelembe veszi alkalmazottai szükségleteit, kéréseit? Erre csak dolgozói tudják a választ, ami csak akkor lesz „igen”, ha munkakörülményeik javulnak az idők során.
Fontos, hogy dolgozói tudják, hogy nincs rossz válasz, nem éri majd őket kritika vagy bármiféle negatív megkülönböztetés a véleményük miatt.
Készítsen egyszerűen saját kérdőívet és térképezze fel munkavállalói igényeit és elvárásait az adatrögzítéssel járó feladatok kihagyásával! Válassza a hrMaster SDolgozói felmérés rendszermodult, mellyel költséghatékonyan és professzionális módon végezhet kutatást.
Látogasson el weboldalunkra a további részletekért!