logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.06.24 - 6 éve
HR Master

Tippek a munkahelyi időpazarlás megfékezésére

Mindannyian pazaroljuk az időnket, de az időpazarlás a munkahelyen különösen fájdalmas lehet, hiszen ezzel szó szerint a saját időnket raboljuk, a munkatársainkéról nem is beszélve. Összeszedtünk néhány időpazarló tevékenységet, melyeket egy kis odafigyeléssel ki lehet küszöbölni:

1) a priorizáció hiánya

A feladatok megoldása természetesen fontos, de ahhoz, hogy a munkavégzés gördülékenyen menjen, muszáj priorizálnunk. Ezt célszerű a határidők figyelembe vételével és a feladat súlyának pontos tudatával tenni, így a valóban leglényegesebb feladatok mindig időben lesznek kész.

 

 

2) kommunikáció hiánya

Ez az alapja mindennek. Ha ez hatékony, a munka is az lesz, azonban a kommunikáció hiánya vagy a nem megfelelő módon történő folytatása sokkal inkább hátráltató tényező, mint előrevivő. A leghatékonyabb kommunikátorok e-mailekkel, telefonhívásokkal és megbeszélésekkel is növelik a közösségi produktivitást. A lényegretörő hatékonyság pedig időt szabadít fel, melyet produktív munkára lehet fordítani. 

 

3) csapatmunka hiánya

Egy munkahelyen alkalmazkodnunk kell a légkörhöz, a tempóhoz, és a munkatársainkhoz is. Ha egy ötletünk, vagy munkafolyamatunk működött akkor, amikor egyedül csináltunk valamit, még semmi nem garantálja azt, hogy más körülmények között is fog, például egy csapatmunka során. A csapat érdeke és sikere az első, így törekednünk kell arra, hogy ez legyen az elsődleges szempont munkánk során. segítséget mindig lehet kérni, hiszen ez nem a kárunkat, hanem a javunkat szolgálja, a másoktól tanultak hasznosíthatók a későbbiek során is. 

 

4) befejezetlen folyamatok

Még akkor is könnyebb egy ,,lendülettel" elvégezni egy munkafolyamatot, ha kicsit tovább tart, mint több részletben, de kevesebb idő alatt. Rengeteg energiát emészt fel az, amíg újra felvesszük a fonalat, és ismét ráhangolódunk a félbehagyott gondolatmenetünkre.

 

 

 

Ha további kérdése van azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet időt megtakarítani a munkahelyen, lépjen velünk kapcsolatba weboldalunkon, Facebook-, vagy LinkedIn oldalunkon!

Címkék:
tippek munkahely munkaidő túlóra idő időpazarlás feladatkezelés
HR Master

Minden, ami HR.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
HRmaster - a HR mester

HR... és még egy kis HR

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu