logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.07.15 - 5 éve
jobangel

Hogyan nézz utána a cégnek, ahová állásinterjúra mész?

Tegyük fel, hogy sikeres volt a CV-írás, megbeszéltük az állásinterjúra híváskor, hogy milyen céghez megyünk, milyen munkabér-nagyságrendben gondolkodunk, és egyezik minden. De mégsem tudunk eleget a cégről... és meg is történhet, hogy jól melléválasztunk, mert minden szépnek, jónak tűnik, de pár hónap múlva kiderül: mégsem olyan szép minden. Ezt úgy lehet minél hatékonyabban elkerülni, ha az állásinterjún utánajárunk mindennek, aminek lehet.

És még így is előfordulhat, hogy mellényúlunk, de talán kisebb rá az esély.

Hogyan nézz utána a cégnek, ahová állásinterjúra mész?

Kézenfekvő lehetőség a cég honlapjának megtekintése, de az csak az a nézet, amit a cég üzen magáról. Megtekintheted a termékeik leírását, a híreiket, a referenciáikat, ügyfeleiket esetleg. Sőt, a cégvezetők fényképe, rövid bemutatkozása is megjelenik néha, ezeket érdemes igazán átolvasni. Hátha még az a személy is bemutatkozott a honlapon, akihez épp állásinterjúra mész. Mindent, amit fontosnak találsz jegyzetelj ki, még útban az interjúra egyszer nézd át.

Hivatalos információk

Győződj meg róla, hogy a cég jogi környezete rendben van, ezt az http://www.e-cegjegyzek.hu/index.html oldalon teheted meg. Nézd meg az e-beszámolón, hogy áll a cég maga (http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap ). Vicces látni az álláshirdetésben piacvezetőnek és sikeresnek beállított veszteséges cégeket, de jó tudni róluk az igazat is.

Közösségi oldalak

Ezek mellett természetesen a Facebook, Linkedin a legnagyobb információforrás, bár itt is óvatosan kell kezelni az infókat: egy dühös, kirúgott alkalmazott, egy szomorú leépített hamarabb fog véleményt írni, mint egy boldog, ott dolgozó. A cégek Facebook oldalára is rá lehet nézni: a stílus, a posztolt témák jellemzik a céget, illetve ha panszkodnak és panaszt kezel a cég, abból is sok következetetést levonhatsz.

Emellett van erre szakosodott oldal, a https://www.munkahelyek.hu/ Itt kaphatsz képet a cégről, bár nekem vannak fenntartásaim azzal kapcsolatban, mennyire lesz ez őszinte.

Ha mintákat keresel a cég bizonyos kérdésekhez való hozzáállására (környezetvédelem, túlórakezelés, szabadságolás, ügyfélkezelés stb.), akkor látni fogsz valamiféle egységet a véleményekben, és egy-egy kiugróan más vélemény inkább sértettséget és bosszút, dühöt fog mutatni, mintsem tárgyilagos információt ad.

Egyes szakmákhoz érdemes lehet külön is felkészülni.

Könyvelő, pénzügyes, kontroller álláshoz

A cég nyilvános pénzügyi adatai az interneten fellelhetők, pl. közzétett beszámolók kereshetők a http://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap oldalon. Ez neked többet elárul, mint az átlagembernek. Vezetői szinten akár ötleteket is adhat, mit is kell a cég stratégiájában átlátni, kiemelni, megváltoztatni. Ezekkel egyelőre ne hozakodj elő az interjún, de ha kialakult egy képed a számok alapján és gyökeresen mást mondanak, az lehet jelzésértékű

Marketinges, PR-os

A cég honlapján túl érdemes napi online sajtóban, Facebook oldalon, Linkedin oldalon megkeresni a céget. Mit írt magáról, mennyire jól szerkesztett, jól szövegezett az oldal? Szakmai szemmel milyennek látod? Milyen egyéb anyagaik vannak, azok mennyire jók a te szakmai szempontjaid alapján? Milyen sajtóközlemények, cikkek jelentek meg a cégről? Ebből következtethetsz a sajtókapcsolataikra, ill. arra, hogy e téren szükségük lehet-e fejlesztésre. A szakmai véleményed alakítsd ki, és ha szóba kerül interjún, óvatosan tudakold meg, mik a szándékaik ezekkel. Ha fejlődést várnak, mondd el egy-két ötleted. Ha hibát találtál, azt nagyon óvatosan említsd, ha egyáltalán úgy ítéled meg, hogy szabad ilyesmiről beszélni. Pl. nem elégedettek ők sem a jelenlegi megjelenéssel, erősíteni szeretnének, akkor beszélhetsz erről úgy, hogy „igen, láttam én is, hogy ez meg az még fejlesztésre szorulhat. Ha kifejezetten büszkék a meglévő anyagaikra, akkor inkább arról beszélj, hogyan vinnéd ezt tovább, milyen új ötleteket hoznál még (ha megkapod az állást, akkor majd javítod a hibákat is, de most nem aktuális erről beszélni, ha ők elégedettek).

Értékesítő, termékmenedszer, ügyfélszolgálatos

Készülj fel a termékekből, szolgáltatásokból, partnerekből a honlapjukról. Utána ezekre keress rá a neten máshol is. Mit írnak a vonatkozó szakmai online oldalak a termékükről? Mit lehet tudni a partnerekről? A partnerek említik-e a céget a saját honlapjukon partnerként? Vannak-e a cégről fogyasztóvédelmi oldalakon, fórumokon panaszok?

Mennyit adtak el az adott termékből, milyen a szakmai megítélese a termék jövőjének? Lefutott, jól bevált, vagy fejlődőképes a te megítélésed szerint? Érdemes egyáltalán ilyen termék értékesítésébe belefognod?

Mihez kezdj a megszerzett információkkal?

NE hozz döntést belőlük! Amikor utánajársz a cégnek, és neked esetleg nem tetsző információkra is bukkansz, akkor se építsd fel az előítéleteidet!

Csinálj egy listát arról, milyen fenntartásaid alakultak ki, majd minden ilyenre építs fel egy udvarias, semmit sem sugalló kérdést! „Önöknél hogyan megy a szabadságolás?” „Értem, és mi történik akkor, ha…”

Kérdezz inkább rá a cégnél, ők hogyan látják az adott témát, anélkül, hogy te elmondod, milyen negatívumot találtál. Ezzel elkerülheted azt is, hogy egy instabil, pénzügyi gondokkal vagy fluktuációs problémákkal küzdő cégbe kerülj. Ha a kérdéseidre kapott válaszoknak is utánajársz, valószínűleg könnyebben döntesz arról, ez acég, ez az állás való-e neked.

# # #

Hasznos lehet mindez az ismerőseidnek is? Lájkold, oszd meg!

Ha neked is személyes (jelen helyzetben csakis online, kamerás, élő konzultációs) segítségre van szükséged az álláskeresésedben, karrierváltásodban, válogass tematikus szolgáltatásaimból! További információkért látogasd meg Facebook-oldalam!

# # #

Címkék:
jobangel

Jómagam nem vagyok HR-es, nem vagyok bizonyítványokkal igazoltan “szakember” a témában. Viszont évek óta látom, hallom, teszem, csinálom, álltam (ültem) az asztal mindkét oldalán: álláskereső is voltam, kollégákat is kerestem. Sokat olvastam róla, először én kaptam tanácsokat, majd lassan én magam is elkezdtem adni őket, szerencsére eredménnyel. Lassan egy évtizede már veszem a bátorságot, hogy segítsek másoknak önéletrajzot írni, állásinterjúra felkészülni. A Jobangel blog azért jött létre, hogy valódi segítséget nyújtson az álláskeresőknek. Tippek, trükkök, gyakorlati útmutatók, szemléletformálás!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
JobAngel

önéletrajz minta letöltés, álláskeresés, álláskereső tapasztalatok, önéletrajz, állásinterjú, cv, állás

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu