logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.12.14 - 9 éve
[email protected]

A FENNTARTHATÓ NÖVEKEDÉS ELÉRÉSE

Melyik vállalkozó ne akarna elérni egy olyan ideális állapotot, ahol a cége már a fenntartható növekedés szakaszába került. A fenntartható növekedés lényegében azt jelenti, hogy cégünk akkor is tovább növekszik, ha semmilyen

Melyik vállalkozó ne akarna elérni egy olyan ideális állapotot, ahol a cége már a fenntartható növekedés szakaszába került. A fenntartható növekedés lényegében azt jelenti, hogy cégünk akkor is tovább növekszik, ha semmilyen rendkívüli erőfeszítést nem teszünk. Természetesen azért a napi operatív teendőket el kell végezni, illetve üzemeltetni kell a vállalkozás kialakított rendszereit.

Más szavakkal, a fenntartható növekedés állapota nem egy illuzórikus helyzet, ahol senki sem tesz semmit, mégis dől a cégünkbe a pénz. Hanem csupán egy olyan érett szituáció, ahol már vállalkozóként kiépítettük a cég főbb működési rendszereit, és már azt is elértük, hogy képzett vezetők üzemeltessék az egyes területeket – helyettünk. Ha jól csináljuk, számunkra akár meg is közelítheti ez az állapot a majdnem önjáró vállalkozást, ahol 1 hónap Bali után arra jövünk haza, hogy ismét lett egy új kollégánk, és persze közben a bevételek is nőttek.

Hogyan lehetséges a vállalkozásunkat a fenntartható növekedés ilyen pályájára állítani? Vizsgáljuk meg a szükséges tényezőket!

 

Szervezeti rendszerek kialakítása

 

A fenntartható növekedés állapotát csak akkor képes elérni egy vállalkozás, ha úgymond „képes megállni a saját lábán”. Amíg vállalkozóként inkább hasonlítunk egy tányérokat pörgésben tartó cirkuszi zsonglőrre, addig a fenntartható növekedés csak álom marad a számunkra.

Külön-külön vennünk kell a cégünk minden egyes területét – a marketinget és értékesítést, a termelést és szolgáltatást, valamint az adminisztrációt, – és fel kell állítanunk olyan rendszereket vagy mechanizmusokat, amelyek üzemeltetése eléri a területtől megkívánt eredményeket. Ennek ellentéte az a helyzet lenne, ahol az egyes területeken dolgozó kollégáink saját belátásuk szerint döntenek és cselekszenek az ügyek intézése közben.

Könnyen belátható, hogy ha valóban minden munkatárs maga döntene, akkor napok alatt teljes káosz és fejetlenség alakulna ki a cégünkben. Tehát valószínű, hogy ennyire nem rossz a helyzet. De érdemes azt megvizsgálnunk, hogy mennyire tudatosan vannak leszabályozva cégünk különböző területei. Vagy azt, hogy mennyire alaposan van kidolgozva és leírva a munkavégzés technológiája az egyes munkakörök számára.

Ugyanis a „titok” lényegében ennyi. Az emberekből álló, ún. humán rendszerek építésének sarokkövei a pontos folyamatleírások, a precíz működési szabályzatok és a részletes munkaköri, vagy feladat leírások. Tehát a fenntartható növekedés állapotának eléréséhez, először ezeken a területeken kell komoly munkát befektetnünk. Ha sikerül egy jó szintig kidolgoznunk ezt a három témakört, akkor azonnal érezni fogjuk a változást a vállalkozásunk működésében. Azután persze még évekig tökéletesíthetőek az anyagok, de már jó alapjaink lesznek a továbblépéshez.

 

A megbízható társak szerepe a fenntartható növekedés elérésében

 

Ahogy az is könnyen látható, hogy egy tányérpörgető zsonglőr, csak egy bizonyos korlátozott számú tányért képes mozgásban tartani, az is világos, hogy ha egymagunk akarjuk üzemeltetni a cégünk rendszereit, akkor nagyon hamar mi válunk a szűk keresztmetszetté. Többen többre képesek – egy feltétellel.

Mindenkinek ismernie és értenie kell a rendszerek működését. Továbbá, képzetnek kell lennie azokban a folyamatokban, szabályzatokban és működési technológiákban, amikkel a saját területén dolgoznia kell. Azt talán nem is kell mondanom, hogy ezt megelőzően, már ki kellett alakítanunk egy hatékony munkamegosztási rendszert. Azaz optimálisan felosztani a területeket és a munkát a kollégáink között.

A társak szót szándékosan használom. Nyílván nem kizárólag üzlettársakra, tulajdonostársakra gondolok. De fontos látnunk, hogy nem bízhatjuk akárkire a vérrel és verejtékkel felépített vállalkozásunk egy-egy kulcsfontosságú rendszerének irányítását. A legtöbb vállalkozó azt szeretné, ha a kollégái „tulajdonosi szemléletűek” lennének. Ezt azonban nekünk kell létrehoznunk bennük!

Először is vezetőnek olyanokat válasszunk, akikben emberileg is meg tudunk bízni. Majd őszintén vizsgáljuk meg a szaktudásukat, és a cégünkkel kapcsolatos ismereteiket – ismerik-e a mi folyamatainkat, a mi szabályzatainkat, és a nálunk érvényes munkaköri leírásokat? És addig képezzük, és fejlesszük őket, amíg azt nem érezzük, hogy már nem csak emberileg bízhatunk bennük, hanem a kompetenciájukban is. Ennek megkoronázásaként, az sem árt, ha sikerül olyan kompenzációs csomagot kialakítanunk a vezetőinknek, ami a tulajdonosi szemléletet jutalmazza náluk anyagilag is.

Más szavakkal, amikor nyugodtan tudunk pihenni 1 hónapot Balin, kikapcsolt telefonnal, mert tudjuk, hogy van, aki gondját viselje a vállalkozásunknak, akkor fenntartható növekedési pályára értünk. Ez a legfontosabb fejlődési pont egy vállalkozó karrierjében.

 

VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ELŐADÁS

Jöjjön el a következő előadásunkra és ismerjen meg további létfontosságú fejlesztési eszközöket, hogy még eredményesebb legyen a vállalkozása!

Kattintson ide a részletekért!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu