logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2017.01.11 - 8 éve
[email protected]

MEGALAPOZOTT VÁLLALKOZÁS - STABIL ÜZLETMENET

A vállalkozók és cégvezetők legtöbb személyes aggodalma, mint a túlhajszoltság, a stressz, az időhiány, mind visszavezethető arra a tényezőre, hogy cégük nem kellőképpen megalapozott. Ugyanez az ok áll a szervezeti hatékonyságg

A vállalkozók és cégvezetők legtöbb személyes aggodalma, mint a túlhajszoltság, a stressz, az időhiány, mind visszavezethető arra a tényezőre, hogy cégük nem kellőképpen megalapozott. Ugyanez az ok áll a szervezeti hatékonysággal kapcsolatos leggyakoribb problémák mögött is, mint az el nem végzett feladatok, duplán elvégzett munkák, elveszett adatok, kezeletlen ügyfélpanaszok. Sokszor még a munkájukhoz nem megfelelően értő, vagy motiválatlan munkatársak okozta nehézségek is enyhülnek, ha a vállalkozásunk megalapozottá, és az üzletmenetünk stabillá válik.

 

Hosszú távú fenntartás

 

Sajnos a dolog még ezzel sem ér véget. A megalapozás nem egy egyszeri tevékenység. Persze, ha a fentieket alaposan és kiválóan elvégeztük, akkor ugyanazt nem kell még egyszer megcsinálnunk. De, ahogy a tevékenységünk beindul, és a cégünk növekszik, elkerülhetetlen, hogy rendszeres időközönként újabb és újabb, kisebb-nagyobb megalapozási feladatok kerüljenek elő.

Lehet, hogy kell két újabb kollégát beállítani, mert az eredetileg tervezett ügyfélszolgálatos csapat nem bírja kezelni a beérkező hívásokat. Vagy a gépek mellett nem fér el biztonságosan a targonca, ezért újra kell tervezni az anyagmozgatási útvonalat. Ha pedig a személyzet bármilyen okból is cserélődik, akkor az újakat mindig be kell tanítani a munkakörük feladataira és technológiáira. Ezek a tevékenységek mind részei a folyamatos megalapozás feladatának.

Végül pedig azzal is számolni kell, hogy a szervezetek magukra hagyva, folyamatosan haladnak a kisebb hatékonyság és az alacsonyabb szervezettség állapota felé. Ahogy folyik a termelés, egyszer itt, máskor ott üti fel a fejét valami zűrzavar, egy kezelendő szituáció, egy azonnal megoldandó válsághelyzet.

A vezetők pedig akaratlanul, legjobb szándékuk ellenére, a gyors kezelések közben, és a működés fenntartása érdekében, lassan, de biztosan leépítik a megalapozottságot. Lényegében visszabontják a korábban gondosan kialakított szervezeti rendet és a cég elindul a csökkenő hatékonyság útján.

 

Út a stabilitás és a hatékony működés felé

 

Mi akkor a megoldás? Hogyan lehet kezelni a szervezeti megalapozás hiányát vagy leromlását rövid és hosszú távon egyaránt? Mindenképpen valakinek el kell látnia a megalapozási funkciót folyamatos alapon. Valakinek napi szinten vizsgálnia kell az épületeink, tereink, gépeink, folyamataink megfelelőségét és helyességét, valamint ellenőrizni és fejleszteni a munkatársak képzettségét.

Ennek pedig két lehetséges módja van. Az egyik az, hogy ki kell jelölnünk olyan vezetőket a cégünkön belül, akik ezt elvégzik. De ez nem lehet az ügyvezető. Neki más a dolga, más a nézőpontja. Olyan személy, vagy személyek kellenek, akik nincsenek benne a napi lázas tevékenység forgatagában. Ezért képesek mintegy „kívülről” nézni a folyamatokat és megítélni azok hatékonyságát és fejlesztési lehetőségeit. Egy 20-25 fős cégben már mindenképpen kell lennie legalább egy ilyen vezetőnek.

A másik mód pedig olyan professzionális külső tanácsadó cég igénybevétele, aki valóban érti a fenti elveket, és képzett a megalapozás témájában. Ez kis cégek számára jóval költséghatékonyabb megoldás lehet, hiszen egy tanácsadó „felbérelhető” a megalapozási munkára heti néhány órában is. De figyelembe véve a szükséges szervezési és vezetési szakértelem összetettségét, talán még a középvállalatok számára is könnyebb külsős megalapozási szakértőkkel dolgoztatni, mint saját kollégákat erre kiképezni.

 

VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ELŐADÁS

A vállalkozás megalapozásáról és annak módszereiről részletes információkat tudhat meg a következő vállalkozásfejlesztési előadásunkon.

Kattintson ide a részletekért!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu