logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2012.04.18 - 13 éve
[email protected]

Mi a sün személyes márkájának titka?

Szerző: Eperjesi Amina és Szabados Andrea Jos Velthuis előadása a Coaching Határok Nélkül sorozatban Jos Velthuis, a Krauthammer ügyvezető igazgatója a Personal Branding, azaz a személyes márkaépítés világszerte ismert és elism

Szerző: Eperjesi Amina és Szabados Andrea

Jos Velthuis előadása a Coaching Határok Nélkül sorozatban

Jos Velthuis, a Krauthammer ügyvezető igazgatója a Personal Branding, azaz a személyes márkaépítés világszerte ismert és elismert mestere. Hollandiából érkezett a Coaching Határok Nélkül meghívására Galambos Ágnes, a Krauthammer hazai képviseletének ügyvezető igazgatója közreműködésével, hogy a CHN keretében meséljen nekünk a személyes márkaépítés fontosságáról, a hitelességről és az ehhez elengedhetetlenül szükséges személyes fejlesztésről, valamint mindezeknek a coaching szakmában betöltött szerepéről.

A nap elején Velthuis elmondta, az a célja, hogy néhány ötlettel inspirálja a hallgatóságot, gondolatokat ébresszen bennünk. Nos, ez a cél maximálisan teljesült. A rengeteg gyakorlattal, esetpéldával és egy videóanyaggal színesített előadásnap a résztvevőknek nem csupán szakmai ismereteket adott át, hanem tükröt tartott nekünk, hol is tartunk a saját márkánk kialakításában. Sokan már ott a helyszínen megfogalmaztuk magunkban, milyen lépéseket teszünk a közeljövőben énmárkánk építése érdekében.

Megtudhattuk azt is, hogy Jos könyvet ír a kérdések erejéről. A márkájának ezt az aspektusát érdekes és emlékezetes elemekkel építette a nap során mindvégig.

Velthuis meggyőződése szerint a hiteles személyes márkaépítés alapja tulajdonképpen egy önreflexiós gyakorlat. A részletes, sok témakörra kiterjedő önismereti utazás során felfedezzük önmagunkban és a saját életünkben mindazokat az állomásokat és embereket, akik meghatározóak voltak, azokat a készségeket, melyeket valóban könnyedén, erőfeszítés nélkül és szívesen alkalmazunk, és azokat a személyeket (stakeholderek), akik figyelnek bennünket, hogy ezek alapján be tudjuk határolni, milyen legyen a saját személyes márkánk.

Az énmárka kialakításához és működtetéséhez elengedhetetlenül szükséges márkaépítési és marketingismereteket Jos színes, gyakorlati példákkal illusztrált formában mutatta be a résztvevőknek. Megismerhettük, hogy a személyes márka esetében hogyan testesül meg a márkaimázs, a márkaértékek (brand equity), a márkaüzenet, melyek a márka alkotórészei.

A jól működő személyes márka összeállításához három alapvető dologra van szükség:

  1. Szenvedély – fel kell fedeznünk önmagunkban, mi az, amit szenvedéllyel és odaadással tudunk csinálni, mert az emberek „nem azt veszik meg, amit csinálunk, hanem amiért azt csináljuk.”
  2. Tökéletességre összpontosítás – mindig arra kell törekednünk, hogy tökéletesre fejlesszük azt a készséget, amely a szenvedélyünk középpontjában áll. Velthuis idézett analógiája alapján ne rókák legyünk, hanem sündisznók, inkább egy dolgot tudjunk profi módon (a süni csak a védekezéshez ért, de ahhoz nagyon), mint sokféle területen legyünk középszerűek.
  3. Folyamatos reflexió és innovatív gondolkodás – lényeges, hogy ne ragadjunk bele egy adott sémába, hanem készek legyünk időről időre reflektálni, felmérni, és ha szükséges újítani, változtatni, megújulni.

Fontos persze, hogy mindezt piaci szemlélettel kezeljük, értéktudatosan, hogy a vevők igényeinek megfeleljünk. Itt merül fel a személyes márka paradoxonja: a legbelsőbb, legszemélyesebb értékek és összetevők építik fel azt a hitelességet, amit kifelé értékesíteni szeretnénk, amivel az ügyfeleket meg akarjuk győzni és ki akarjuk szolgálni. Tehát egyszerre kell belül hitelesnek és kifelé eladhatónak lenni. Sokan esnek abba a hibába, hogy csak a külső elvárások alapján építik fel a személyes márkájukat, ami gyorsan hiteltelenné válik. Ha viszont nem vesszük figyelembe a piac igényeit, jellegzetességeit, ha nem foglalkozunk a trendekkel, a változó világgal, a legjobb, leghitelesebb brand is eladhatatlan lesz. Mindezt feladatok keretében a gyakorlatba is átültethettük. Ezek tapasztalatait részben saját önmárkánk fejlesztésére, részben pedig az ügyfelekkel való munkánk során tudjuk felhasználni.

A szervezetek mint munkahelyek szempontjából fontos, érdekes gondolatok hangzottak el a kiegyensúlyozott személyes fejlődést megtestesítő „sweetspotting“ jelenségről, amely akkor áll fenn, ha a tehetséges munkaerő egy közös szervezeti célt szolgál, a vállalat számára sikert kovácsol, és egyidejűleg az egyén folyamatosan fejlődik, előre jut. Az egyéni elégedettség és a szervezeti elismerés összessége így kiteljesedéshez vezet. Ahhoz, hogy a karrierünket hivatássá alakíthassuk, meg kell találnunk saját Sweet Spotunkat, azt a készségünket, melynek gyakorlása számunkra örömet és megelégedést okoz, miközben a vállalatnak profitot, nyereséget tudunk termelni vele.

Végül pedig a saját énmárkánk építésének fontos eleme a kapcsolatépítés és az „esőcsinálás“, a rainmaking. Ennek során érdemes számba vennünk, a környezetünkben kik azok az aktív referenciaszemélyek, akiket saját személyes marketingmenedzsereinknek tekinthetünk, és tudatosan dolgoznunk kell azon, hogy e személyek irányában milyen marketingtevékenységeket folytatunk énmárkánk kialakítása és működtetése érdekében. A kapcsolatépítéshez és kapcsolattartáshoz is értékes, inspiráló gondolatokat tartogatott számunkra az előadás.

Legközelebb május 18-án találkozunk a Coaching Határok Nélkül sorozat következő rendezvényén, amikor a tavaly novemberi Team Coaching nap dinamikus előadója, Marco Buschman ismertet meg bennünket a Co-Active coaching irányzattal.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
ICF Coach Klub

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu